Hvad fa.... Gør jeg ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.730 visninger
50 svar
64 synes godt om
16. juni 2016

Mullesmith

Jeg er i 7 sind og jeg aner ikke hvordan jeg taget den rette beslutning. 

mine 2 drenge, som er startet i SFO og skal starte i 0. Efter sommerferien, skal måske skilles ad! Da de mener og jeg til dels også mener at S ikke er klar til skole men at E er mere moden og klar. Så Planen var at S skulle tilbage i børnehaven og så først starte næste år.

men idag ringer lederen så fra børnehaven og vi snakker frem og tilbage og han synes vi skal tænke over det en ekstra gang pga. Deres helt specielle bånd som tvillinger, om det så er det rette at "sætte den ene tilbage" ved at komme i børnehave igen, om det vil få nogen trælse konsekvenser for dem fremover! Han forklare at der er forskellige muligheder, de kan begge komme i børnehave igen (de er kun 5år, bliver 6 d.18 nov), den ene kan komme tilbage, eller også kan den ene komme til En anden skole i en mindre by 5km væk.

jeg har altid troet at det var bedst at de gik i hver deres klasse og gruppe i børnehave, men jeg kan godt mærke at det også føles forkert at sætte den ene i børnehave igen og på den måde gøre et års forskel på dem!

jeg vil bare det bedste for mine børn men jeg er også nødt til at tænke på hvordan beslutningen vil påvirke deres fremtid. Håber der er nogen tvillingeforældre der har nogen råd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2016

Bebsernesmor

Mullesmith skriver:

mine 2 drenge, som er startet i SFO og skal starte i 0. Efter sommerferien, skal måske skilles ad! Da de mener og jeg til dels også mener at S ikke er klar til skole men at E er mere moden og klar. Så Planen var at S skulle tilbage i børnehaven og så først starte næste år.

men idag ringer lederen så fra børnehaven og vi snakker frem og tilbage og han synes vi skal tænke over det en ekstra gang pga. Deres helt specielle bånd som tvillinger, om det så er det rette at "sætte den ene tilbage" ved at komme i børnehave igen, om det vil få nogen trælse konsekvenser for dem fremover! Han forklare at der er forskellige muligheder, de kan begge komme i børnehave igen (de er kun 5år, bliver 6 d.18 nov), den ene kan komme tilbage, eller også kan den ene komme til En anden skole i en mindre by 5km væk.

jeg har altid troet at det var bedst at de gik i hver deres klasse og gruppe i børnehave, men jeg kan godt mærke at det også føles forkert at sætte den ene i børnehave igen og på den måde gøre et års forskel på dem!

jeg vil bare det bedste for mine børn men jeg er også nødt til at tænke på hvordan beslutningen vil påvirke deres fremtid. Håber der er nogen tvillingeforældre der har nogen råd 

Jeg havde ikke skilt mine ad på den måde. Måske i forskellige klasser, men altid samme årgang. Den, der er "bagud" må have det frygteligt når de bliver større og skal forklare til andre at "dette er min tvilling, og h*n går en klasse over mig". Jeg tænker det altid vil være i baghovedet, kan du følge mig? 

Men du kender dem bedst  jeg havde bare valgt det sådan.

Anmeld Citér

16. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg havde enten beholdt begge i børnehave eller sendt begge i skole. 

Det andet tror jeg virkelig kan give grå hår på længere sigt. Den er ikke sjov at skulle forklare.

Anmeld Citér

16. juni 2016

Mullesmith

EBK skriver:

Jeg havde enten beholdt begge i børnehave eller sendt begge i skole. 

Det andet tror jeg virkelig kan give grå hår på længere sigt. Den er ikke sjov at skulle forklare.

Jeg tror også bare at de begge skal fortsætte i skolen, det har min fornemmelse det bedst med. Jeg får ondt i maven om tanken om at skille dem  og ja at den ene så er et år længere fremme selvom de er lige gamle, det må blive noget træls noget for dem begge, måske den der er et år længere fremme også vil få en skyldfølelse for netop at være den bedste! Jeg synes det er en meget svær beslutning, men må nok bare lade min mavefornemmelse tage styringen og lade dem blive sammen. 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Mullesmith

Bebsernesmor skriver:

Jeg havde ikke skilt mine ad på den måde. Måske i forskellige klasser, men altid samme årgang. Den, der er "bagud" må have det frygteligt når de bliver større og skal forklare til andre at "dette er min tvilling, og h*n går en klasse over mig". Jeg tænker det altid vil være i baghovedet, kan du følge mig? 

Men du kender dem bedst  jeg havde bare valgt det sådan.

Jeg havde også gerne sat dem i hver deres klasse, men der er desværre kun en klasse. Men når de skal i 7. Engang så kommer der en flok elever fra nabobyen og så bliver der flere klasser til den tid.

Anmeld Citér

16. juni 2016

Malene76

Mullesmith skriver:

Sikke et dilemma. 

Jeg ville aldrig skille tvillinger af på 2 forskellige årgange hvis andet overhovedet er muligt. Jeg ville dog overveje at putte dem i hver sin klasse men kan se det ikke er muligt før senere. 

Så enten ville jeg holde begge drenge tilbage i børnehaven eller sende begge afsted i skolen. Specielt drengebørn der er født sidst på året har ofte godt af et år mere i børnehaven inden det vilde læringsræs starter. Så jeg tror jeg ville lade dem blive i børnehaven et ekstra år.

Hvis I ønsker skolestart så ville jeg træne og træne og træne med ham som ikke helt er klar. Både i leg og under mere strukturede former. Muligheden er også at få en til at komme og læse lektier med drengene som måske er vant til det. 

Kh. Malene 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Carina:-)

Jeg havde sendt dem begge i bh 

Drenge er tit "bagud" i modenhed og når de så også er sidst på året ville de kun have godt af at rende et år af inden de skal til at sidde stille og tage i mod kollektiv undervisning/beskeder. 

Jeg har ikke selv tvillinger,men havde i min 3 ældste et hold tvillinger hvor pigen skulle vente et år og nu hvor de er 18 lider hun stadig af dårligt selvværd og betegner sig selv som dum hvad hun bestemt ikke er. Men ingen tvivl om at det har skadet hende og hendes bror forhold hvor de før var ligeværdige er han den ældste i forholdet.

Og med tanke på mine egne drenge ville jeg uden at blinke lade dem begge vente da det bestemt ikke gavner din dreng at komme for tidligt af sted- I min datters klasse var der en der kom for tidligt af sted og han kom tilbage i bh -Der gik lang tid før han ikke græd over det og i starten kom han rendende op på skolen fordi han var stukket af fra bh .

Så mit lange råd ville være - vent med begge drenge. 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Soonmom

Jeg havde hvis det kunne lade sig gøre sendt begge i børnehaven,  men jeg er også tilhænger af at drengene burgte være et år ældre end pigerne når de starter i skole 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Wiilliam

Mullesmith skriver:

Husk ja det kan godt være de er tvillinger. Men de er stadig 2 personer. Og hver sin personlighed. Så derfor ville de måske være godt for ham som måske ikk er klar måske komme i skole næste år og der med styrke de ting så han bliver klar og lade den anden starte. 

Vi har selv tvilling drenge.  Så kender det

Anmeld Citér

16. juni 2016

Skouboe

Jeg har ikke tvillinger, men jeg ville nok vælge at lade dem begge 2 blive i børnehaven sammen, så de ikke bliver skilt ad rent årgangsmæssigt, og når de er født så sent på året og er drenge, så tror jeg kun at et år mere i børnehaven vil være sundt for dem. Jeg tror det er bedre for dem at holde den ene lidt tilbage, end at presse den, der ikke er skoleparat.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.