Hvad fa.... Gør jeg ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2016

modesty

Mullesmith skriver:

Jeg er i 7 sind og jeg aner ikke hvordan jeg taget den rette beslutning. 

mine 2 drenge, som er startet i SFO og skal starte i 0. Efter sommerferien, skal måske skilles ad! Da de mener og jeg til dels også mener at S ikke er klar til skole men at E er mere moden og klar. Så Planen var at S skulle tilbage i børnehaven og så først starte næste år.

men idag ringer lederen så fra børnehaven og vi snakker frem og tilbage og han synes vi skal tænke over det en ekstra gang pga. Deres helt specielle bånd som tvillinger, om det så er det rette at "sætte den ene tilbage" ved at komme i børnehave igen, om det vil få nogen trælse konsekvenser for dem fremover! Han forklare at der er forskellige muligheder, de kan begge komme i børnehave igen (de er kun 5år, bliver 6 d.18 nov), den ene kan komme tilbage, eller også kan den ene komme til En anden skole i en mindre by 5km væk.

jeg har altid troet at det var bedst at de gik i hver deres klasse og gruppe i børnehave, men jeg kan godt mærke at det også føles forkert at sætte den ene i børnehave igen og på den måde gøre et års forskel på dem!

jeg vil bare det bedste for mine børn men jeg er også nødt til at tænke på hvordan beslutningen vil påvirke deres fremtid. Håber der er nogen tvillingeforældre der har nogen råd 

Jeg ville lade dem begge komme tilbage i børnehave. Det skader ikke at være et år længere i børnehave, men det kan skade rigtig meget at komme et år for tidligt i skole. Og det kan skade dem begge at blive skilt ad.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2016

modesty

Mullesmith skriver:

Jeg tror jeg hælder mest til at beholde dem sammen og så vente og se. Istedet for at den ene skal tilbage i børnehave og så i skole igen næste år! Så kan det være at han skal gå 0. Klasse om men så må han jo gøre det, så er de ikke som sådan adskildt på samme måde. 

Jeg kan ikke lade være med at føle at det er den nemme løsning at lade dem begge fortsætte i stedet for at bide i det sure æble og sende dem tilbage i børnehaven. Jeg tror at både du og de ville have mest gavn af den sidstnævnte løsning i længden.

Anmeld Citér

16. juni 2016

Mullesmith

modesty skriver:

Jeg kan ikke lade være med at føle at det er den nemme løsning at lade dem begge fortsætte i stedet for at bide i det sure æble og sende dem tilbage i børnehaven. Jeg tror at både du og de ville have mest gavn af den sidstnævnte løsning i længden.

Skolen vil ikke indstille begge til børnehave igen 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Mullesmith

modesty skriver:

Jeg ville lade dem begge komme tilbage i børnehave. Det skader ikke at være et år længere i børnehave, men det kan skade rigtig meget at komme et år for tidligt i skole. Og det kan skade dem begge at blive skilt ad.

Har talt med dem i skolen idag og de vil ikke indstille begge til børnehave kun den ene.

Anmeld Citér

16. juni 2016

Mullesmith

lineog4 skriver:

Jeg ville hvis overhovedet muligt give dem begge to er år mere i børnehave. 

Har selv en søn fra slut oktober, han var skoleparat, bogligt langt fremme. Men men men han havde sgu alligevel haft godt af endnu et år i børnehave. Først nu i slutningen af 2. Jeg oplever han nærmer sig de "store" drenge (nogle af dem er over 1 år ældre end ham). Jeg tror han socialt havde haft det lettere hvis han fået et år mere til at modne

Ja men skolen vil ikke indstille begge til børnehave igen men kun den ene. Har lige talt med dem idag. Jeg vil helst ikke skille dem ad da jeg også har læst meget om at man skal passe på det tætte bånd de har, og er da bange for hvilke konsekvenser det får på sigt hvis jeg nu skilte dem.

Anmeld Citér

16. juni 2016

Mullesmith

BC skriver:

Jeg ville lade dem vente et år med skole.. 

Min søn er fra sidst i oktober måned 08, og han ventede med at komme i skole, så han følges med 09 årgangen. 

Der er knap 3 mdrs forskel på ham og en dreng fra klassen, født i januar 09. Hellere det, end han gik i klasse med nogle fra januar 08, hvor der vil være markant mere aldersforskel. 

Jeg undre mig over at de ikke fra børnehavens side ikke har vurderet dem skoleparate eller ej, inden de blev sendt videre i tidlig SFO. 

De vurderede dem begge skoleklar i børnehaven. Skolen vil ikke indstille begge til børnehave igen, men kun den ene. Så det er sådan lidt en svær beslutning, jeg har mindst lyst til at skille dem ad, så nu er den eneste mulighed at de begge fortsætter i skolen. 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mullesmith skriver:

Jeg tror også bare at de begge skal fortsætte i skolen, det har min fornemmelse det bedst med. Jeg får ondt i maven om tanken om at skille dem  og ja at den ene så er et år længere fremme selvom de er lige gamle, det må blive noget træls noget for dem begge, måske den der er et år længere fremme også vil få en skyldfølelse for netop at være den bedste! Jeg synes det er en meget svær beslutning, men må nok bare lade min mavefornemmelse tage styringen og lade dem blive sammen. 

Jeg ville absolut lade dem begge vente et år mere. Det har jeg begrundet i et svar i en tidligere tråd fra dig, så jeg vil ikke gentage mig selv, men helt kort sagt, så kan for tidlig skolestart præge hele deres skolegang negativt. 

Jeg har iøvrigt også oplevet et tvillingepar blive fordelt på to årgange, da den ene tog et ekstra år i børnehaven. Jeg lærte dem først at kende, da de gik i hhv. 7. og 8., så jeg ved ikke, om det har givet problemer tidligere i deres skolegang, men der var ingen problemer, da jeg stødte til som lærer. Det havde derimod været rigtigt synd, hvis den ene ikke havde fået lov at vente, og den anden kunne nu også let have ventet et år. 

Det er vigtigt, at du også tænker langt frem i tiden - umodne drenge har det heller ikke nødvendigvis sjovt i de ældste klasser, og det påvirker selvfølgelig både trivsel og fagligt udbytte. 

Anmeld Citér

16. juni 2016

modesty

Mullesmith skriver:

Har talt med dem i skolen idag og de vil ikke indstille begge til børnehave kun den ene.

Okay. Øv. Det var da ikke særlig samarbejdsvilligt. De burde tænke på børnenes tarv.

Anmeld Citér

16. juni 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Mullesmith skriver:

Jeg er i 7 sind og jeg aner ikke hvordan jeg taget den rette beslutning. 

mine 2 drenge, som er startet i SFO og skal starte i 0. Efter sommerferien, skal måske skilles ad! Da de mener og jeg til dels også mener at S ikke er klar til skole men at E er mere moden og klar. Så Planen var at S skulle tilbage i børnehaven og så først starte næste år.

men idag ringer lederen så fra børnehaven og vi snakker frem og tilbage og han synes vi skal tænke over det en ekstra gang pga. Deres helt specielle bånd som tvillinger, om det så er det rette at "sætte den ene tilbage" ved at komme i børnehave igen, om det vil få nogen trælse konsekvenser for dem fremover! Han forklare at der er forskellige muligheder, de kan begge komme i børnehave igen (de er kun 5år, bliver 6 d.18 nov), den ene kan komme tilbage, eller også kan den ene komme til En anden skole i en mindre by 5km væk.

jeg har altid troet at det var bedst at de gik i hver deres klasse og gruppe i børnehave, men jeg kan godt mærke at det også føles forkert at sætte den ene i børnehave igen og på den måde gøre et års forskel på dem!

jeg vil bare det bedste for mine børn men jeg er også nødt til at tænke på hvordan beslutningen vil påvirke deres fremtid. Håber der er nogen tvillingeforældre der har nogen råd 

Virkelig svært dilemma.. Medmindre e er superduper skoleklar, så ville jeg nok sende begge tilbage til børnehaven. Hellere et år senere end for tidligt. Jeg ville ikke skille dem, medmindre der var en voldsom forskel.

Anmeld Citér

16. juni 2016

Mullesmith

Mor og meget mere skriver:

Jeg ville absolut lade dem begge vente et år mere. Det har jeg begrundet i et svar i en tidligere tråd fra dig, så jeg vil ikke gentage mig selv, men helt kort sagt, så kan for tidlig skolestart præge hele deres skolegang negativt. 

Jeg har iøvrigt også oplevet et tvillingepar blive fordelt på to årgange, da den ene tog et ekstra år i børnehaven. Jeg lærte dem først at kende, da de gik i hhv. 7. og 8., så jeg ved ikke, om det har givet problemer tidligere i deres skolegang, men der var ingen problemer, da jeg stødte til som lærer. Det havde derimod været rigtigt synd, hvis den ene ikke havde fået lov at vente, og den anden kunne nu også let have ventet et år. 

Det er vigtigt, at du også tænker langt frem i tiden - umodne drenge har det heller ikke nødvendigvis sjovt i de ældste klasser, og det påvirker selvfølgelig både trivsel og fagligt udbytte. 

Har talt med skolen idag og de vil kun indstille den ene til børnehave igen hvis vi ønsker det. Så jeg er nok mere tilhænger af at de begge bliver i skolen og så må S gå 0. Om hvis ikke han tager et stort skridt i løbet af det næste år.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.