Mullesmith skriver:
Jeg tror også bare at de begge skal fortsætte i skolen, det har min fornemmelse det bedst med. Jeg får ondt i maven om tanken om at skille dem
og ja at den ene så er et år længere fremme selvom de er lige gamle, det må blive noget træls noget for dem begge, måske den der er et år længere fremme også vil få en skyldfølelse for netop at være den bedste! Jeg synes det er en meget svær beslutning, men må nok bare lade min mavefornemmelse tage styringen og lade dem blive sammen.
Jeg ville absolut lade dem begge vente et år mere. Det har jeg begrundet i et svar i en tidligere tråd fra dig, så jeg vil ikke gentage mig selv, men helt kort sagt, så kan for tidlig skolestart præge hele deres skolegang negativt.
Jeg har iøvrigt også oplevet et tvillingepar blive fordelt på to årgange, da den ene tog et ekstra år i børnehaven. Jeg lærte dem først at kende, da de gik i hhv. 7. og 8., så jeg ved ikke, om det har givet problemer tidligere i deres skolegang, men der var ingen problemer, da jeg stødte til som lærer. Det havde derimod været rigtigt synd, hvis den ene ikke havde fået lov at vente, og den anden kunne nu også let have ventet et år.
Det er vigtigt, at du også tænker langt frem i tiden - umodne drenge har det heller ikke nødvendigvis sjovt i de ældste klasser, og det påvirker selvfølgelig både trivsel og fagligt udbytte.
Anmeld
Citér