Jeg har syet min egen voksipose..
flere billeder her: https://www.baby.dk/debat/124157pi1/ordet-er-frit/hjemmesyet-voksipose.aspx
jeg har brugt:
1 stk microfiber dyne fra føtex/jysk de har dem på tilbud i denne uge til 50 kr.
1 stk sengesæt til inderstof ( 2 m. stof) pris: 100 kr også på tilbud i føtex 2 stk. for 199
2 m. stof til yderstof ( tilbud i jysk 5m. 100 kr.)
50 cm. velcro (20 mm 1,25m panduro 28 kr)
Snøreringe metal (panduro 59 kr)
3,5 m anorak snor (panduro 8,5 pr. meter)
træperler til lukning (panduro 9 kr)
så det har alt i alt i materialer kostet: 375,75 hvis man som jeg skal ud og købe det hele ind.
Betræk:
Først laves løbegangen (den til højre på tegningen) af 2 stykker stof af 3 cm. (eller 1 stykke på 4 cm, hvis den ikke skal være 2 farvet).
Så slåes snøreringe i ca. 5 cm inde i "d" enden og ca. 22 cm inde i a enden.
Hvis man ønsker at lave pynt til knapper m.m. er det lettest at sy det på posens yderside nu.
Slå snøreringe i på inderstoffet (der hvor de røde pletter er på tegningen)
læg yderstof og inderstof ret mod ret. hæft stykkerne A-B1 og C1-D. (B1-B-C-C1 skal være åben)
Så hæftes løbegangen på D til d og A til a sådan at der ligger yderstof-pose, inderstof-løbegang, yderstof-løbegang, inderstof pose (håber i forstår hvad jeg mener - se evt. tegningen)
Sy nu C1-B1. Zig-zag evt. kanterne for at undgå at stoffet trævler.
Sy en pæn 1 cm søm B1-C1 på yderstoffet.
Fold hele CB siden i en 2 cm. tyk søm op til C1 og B1 og sy.
Sy velcro på ydersiden af inderstoffet (han-siden) og på indersiden af yderstoffet (hun-siden).
brug en sikkerhedsnål og træk anorak snor i gennen løbegangen.
Dyne:
Tegn mønsteret op på dynen (brug betrækket som skabelon - så er du sikker på at det passer). træk 8-9 cm fra i bunden, der hvor åbningen er i betrækket.
zigzag hele vejen langs optegningen (jeg brugte overlock sting).
klip uden om syningen..
Hvis man ikke bryder dig om at der stikker "uld" ud kan man jo sy et skråbånd på.
kklip 6 stk. 25 cm. anoraksnor.
Læg dynen i betrækket og marker med en kuglepæn i gennen hullerne hvor snorene skal side på dynen.
Tag dynen ud og syg snorene fast så de passer med hullerne.
Og så er du faktisk færdig!
I er meget velkommende til at spørger hvis der er noget der ikke er helt til at forstå.. synes det er meget svært at beskrive hvordan man har gjort.. Men har lavet en tegning og håber den kan hjælpe..