hjemmesyet voksipose

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22.818 visninger
15 svar
3 synes godt om
26. juli 2011

ano14316

Jubii.. Så blev jeg færdig.. 

Har lavet min egen voksipose... 

Jeg har ikke syet siden håndarbejde i 6. klasse.. så i søndags købte jeg en symaskine, for synes der var nogen forskellige ting jeg gerne ville prøve at lave selv.. 

og efter at have syet sengerand til kravlegård, og madras til kravegården gik jeg igang med denne.. og jeg er da meget godt tilfreds med resultatet... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2011

marloutti

Øj, den er da for vildt sej!!! Har du brugt et mønster eller er det bare lige ud af hovedet? Ville da gerne se de andre ting, du har lavet.... 

Anmeld

27. juli 2011

MortilCilas

Super flot gjort, og så er den helt igennem som DU vil have den!! Gid jeg havde dit mod til at få min symaskine hjem og komme igang

Anmeld

27. juli 2011

Muttitil1+1

Ej, jeg vil også lave sådan én - findes der et mønster eller noget? Eller kan du komme med en beskrivelse af hvor meget du har brugt af de forskellige ting, mål osv.?

Super sejt gået!

Anmeld

27. juli 2011

_-Kathrine-_

Det er bare super sejt...!

Men du blir da nødt til at sy en til vuffi også, for den ser da ud til at nyde at ligge der

Anmeld

27. juli 2011

Ansemusen

HOLD da op hvor er det bare vildt, at du kan sy sådan en indviklet ting, når du ikke har syet siden folkeskolen  Den er bare super flot! Sådan en vil jeg eje!

Anmeld

27. juli 2011

ano14316

NadiaSK skriver:

Ej, jeg vil også lave sådan én - findes der et mønster eller noget? Eller kan du komme med en beskrivelse af hvor meget du har brugt af de forskellige ting, mål osv.?

Super sejt gået!

jeg har brugt:

1 stk microfiber dyne fra føtex/jysk de har dem på tilbud i denne uge til 50 kr. 

1 stk sengesæt til inderstof ( 2 m. stof) pris: 100 kr også på tilbud i føtex 2 stk. for 199

2 m. stof til yderstof ( tilbud i jysk 5m. 100 kr.)

50 cm. velcro (20 mm 1,25m panduro 28 kr)

Snøreringe metal (panduro 59 kr) 

3,5 m anorak snor (panduro 8,5 pr. meter)

træperler til lukning (panduro 9 kr)

så det har alt i alt i materialer kostet: 375,75 hvis man som jeg skal ud og købe det hele ind.

Betræk:

Først laves løbegangen (den til højre på tegningen) af 2 stykker stof af 3 cm. (eller 1 stykke på 4 cm, hvis den ikke skal være 2 farvet).
Så slåes snøreringe i ca. 5 cm inde i "d" enden og ca. 22 cm inde i a enden.

Hvis man ønsker at lave pynt til knapper m.m. er det lettest at sy det på posens yderside nu.

Slå snøreringe i på inderstoffet (der hvor de røde pletter er på tegningen)

læg yderstof og inderstof ret mod ret. hæft stykkerne A-B1 og C1-D. (B1-B-C-C1 skal være åben)

Så hæftes løbegangen på D til d og A til a sådan at der ligger yderstof-pose, inderstof-løbegang, yderstof-løbegang, inderstof pose (håber i forstår hvad jeg mener - se evt. tegningen)

Sy nu C1-B1. Zig-zag evt. kanterne for at undgå at stoffet trævler. 

Sy en pæn 1 cm søm B1-C1 på yderstoffet.
Fold hele CB siden i en 2 cm. tyk søm op til C1 og B1 og sy.

Sy velcro på ydersiden af inderstoffet (han-siden) og på indersiden af yderstoffet (hun-siden). 

brug en sikkerhedsnål og træk anorak snor i gennen løbegangen.

Dyne:

Tegn mønsteret op på dynen (brug betrækket som skabelon - så er du sikker på at det passer). træk 8-9 cm fra i bunden, der hvor åbningen er i betrækket. 

zigzag hele vejen langs optegningen (jeg brugte overlock sting).
klip uden om syningen..

Hvis man ikke bryder dig om at der stikker "uld" ud kan man jo sy et skråbånd på.

kklip 6 stk. 25 cm. anoraksnor. 

Læg dynen i betrækket og marker med en kuglepæn i gennen hullerne hvor snorene skal side på dynen.
Tag dynen ud og syg snorene fast så de passer med hullerne. 

Og så er du faktisk færdig!

I er meget velkommende til at spørger hvis der er noget der ikke er helt til at forstå.. synes det er meget svært at beskrive hvordan man har gjort.. Men har lavet en tegning og håber den kan hjælpe.. 

Anmeld

27. juli 2011

ano14316

marloutti skriver:

Øj, den er da for vildt sej!!! Har du brugt et mønster eller er det bare lige ud af hovedet? Ville da gerne se de andre ting, du har lavet.... 

Jeg har kigget på forskellige opskriver rundt omkring og på mange billeder og så har jeg udfra det komponeret min egen 

Men har lagt opskriften på hvordan jeg gjorde ind.. 

smider lige et par billeder af de andre ting.. der er så blevet koblet en ammepude på jeg har lavet i dag.. 

i ammepuden har jeg først lavet en inderpose af 100% bomuld med giftfri polystyren kugler (krøyerkugler) og så har jeg syet et betræk til. Jeg har valgt at lave en tvillinge model, da jeg har hørt det skulle være vildt behageligt.. 

i sengeranden(e) er der skumgummi inden i så de er bløde.. så nu er vores kravlegård en mini tossecelle - man kan ikke slå dig på siderne i hvertfald.. 

tæppet til kravlegården er lavet af en gammel (ikke gammel i den forstand, men bare en vi ikke brugte) dundyne, som jeg har syet om så den ligger dobbelt og passer lige i. og så er der syet betræk til, men snore i hjørnerne så man kan binde det hele fast, så det ikke ligger og bliver kardet rundt.. 

Anmeld

27. juli 2011

ano14316

Cilas skriver:

Super flot gjort, og så er den helt igennem som DU vil have den!! Gid jeg havde dit mod til at få min symaskine hjem og komme igang

1000 Tak.. den er altså virkelig ikke svær at lave... man skal bare give sig tid til det.. 
Den kræver ikke andet end man kan sy lige ud..  

Anmeld

27. juli 2011

Giraffen

ano14316 skriver:

Jubii.. Så blev jeg færdig.. 

Har lavet min egen voksipose... 

Jeg har ikke syet siden håndarbejde i 6. klasse.. så i søndags købte jeg en symaskine, for synes der var nogen forskellige ting jeg gerne ville prøve at lave selv.. 

og efter at have syet sengerand til kravlegård, og madras til kravegården gik jeg igang med denne.. og jeg er da meget godt tilfreds med resultatet... 

Den er bare så flot

Ved du hvordan den er at bruge ift en 'rigtig' voksipose? er den ligeså handy og go?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.