Barnedåb og alkohol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2016

Kløver

Abracadabra skriver:

Jeg ville aldrig udeblive fra et afholds-arragement, men jeg ville undre mig, hvis øl/vin var forbudt til en frokost. 

Årsagen til at udeblivelse kunne jo også være jeres lidt restriktive tilgang til gæsterne. Det virker lidt fjendtligt at forbyde alkohol, fordi I ikke gider spild eller fulde folk. 

Det er ikke fordi vi ikke gider spild, der hvor vi ikke ønskede spild Var da vi holdte ude, og ikke ville betale for 5 åbne vine der ikke var rørt, eller hvor vi skulle købe en masse forskelligt og brænde inde med det frem for at der var øl eller rødvin. Og måske jeg er sippet men nej gider faktisk ikke fulde folk der ikke kan styre sig til en barnedåb. 

Vi har serveret så var ikke det vores diskussion gik ud på, men respekt for værternes beslutning  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2016

hautecouture

Årgangs Mor skriver:

Efter en heftig diskussion, vil jeg lige høre hvad i siger herinde

hvis i skulle til barnedåb, og vidste der ikke blev serveret alkohol, ville i så fravælge dåben udelukkende pga manglen på alkohol servering ? ville du som inviteret gæst takke nej, kun fordi der ikke blev serveret alkohol ? 

Aldrig.

Ville måske undre mig over restriktionerne, men ville aldrig melde fra pga det.

Anmeld Citér

15. maj 2016

Miti's mama

Årgangs Mor skriver:

Pga flere dåb havde vi ikke råd til det helt store, jeg var højgravid og snakkede om at det nemmeste var at bestille en helstegt pattegris og servere burgerbollerne og coleslaw til, og holde det ved middagstid/eftermiddag som en form for åbent hus i haven  

diskussionen i dag gik udelukkende på barnedåb  

Hvis du var højgravid på din 30 års fødselsdag kan jeg godt forstå du vil holde en fest uden alkohol - det synes jeg ikke man kan blive forarget over. Og nej, synes ikke alkohol hører hjemme til en barnedåb. Bevares, hvis der bliver serveret lidt bliver jeg da ikke forarget over det heller, men ville jeg ikke gøre selv. En formiddag med barnedåb synes jeg mere er en kop-kaffe-slags arrangement.

Anmeld Citér

15. maj 2016

Kløver

Tatarata skriver:

Hvis du var højgravid på din 30 års fødselsdag kan jeg godt forstå du vil holde en fest uden alkohol - det synes jeg ikke man kan blive forarget over. Og nej, synes ikke alkohol hører hjemme til en barnedåb. Bevares, hvis der bliver serveret lidt bliver jeg da ikke forarget over det heller, men ville jeg ikke gøre selv. En formiddag med barnedåb synes jeg mere er en kop-kaffe-slags arrangement.

Jeg har fødselsdag om vinteren, og havde holdt alm fødselsdag. Meningen var så jeg skulle ha holdt i haven når det blev godt vejr, og havde termin først i juli, men da jeg havde historik for indlæggelser til sidst og skulle ha kejsersnit ville vi ikke vente for længe og snakkede derfor om at holde det sidst i maj måned, altså ca 6-8 uger før min termin. Derfor gad jeg ærligt ikke en drukfest, men da jeg hverken har holdt en 18 års, 20 års eller andet større i forbindelse med fødselsdag, ville jeg rigtig gerne holde noget roligt hvor jeg kunne se familie og venner til en hyggelig dag i haven. Men endte med at droppe det, netop da jeg fik at vide folk ikke ville dukke op. I dag ville jeg nok ønske jeg bare havde holdt fast, da jeg tror at de som gerne ville se mig, også nok skulle være kommet, det håber jeg ihvertfald. Samtidig havde vi på det tidspunkt 2 små børn på 3 og 2, så synes ikke alkohol passede ind 

Anmeld Citér

15. maj 2016

Sprit25

Jeg ville ikke melde afbrud men jeg ville undre mig. Og nok også stille spørgsmål. 

Jeg tænker for meget og for lidt. Hvad skader det der er en øl eller to men derimod helt alkoholforbud også er overdrevet. 

Nu kan jeg se du skriver at du har familie der ikke kan styrer sig. Det har jeg også min løsning var at placere dem langt fra hinanden. Dette respekterede de ikke og flyttede allerede under frokosten sammen. Her har jeg så valgt at de skal ikke med mere. Det samme tænker jeg med jer. Hvis I har nogle der ikke kan respekter jeres regler jamen så skal de ikke med. 

Anmeld Citér

15. maj 2016

Kløver

Sprit25 skriver:

Jeg ville ikke melde afbrud men jeg ville undre mig. Og nok også stille spørgsmål. 

Jeg tænker for meget og for lidt. Hvad skader det der er en øl eller to men derimod helt alkoholforbud også er overdrevet. 

Nu kan jeg se du skriver at du har familie der ikke kan styrer sig. Det har jeg også min løsning var at placere dem langt fra hinanden. Dette respekterede de ikke og flyttede allerede under frokosten sammen. Her har jeg så valgt at de skal ikke med mere. Det samme tænker jeg med jer. Hvis I har nogle der ikke kan respekter jeres regler jamen så skal de ikke med. 

Vi har jo så serveret og i min optik er det mere fordi jeg ikke synes alkohol og en barnedåb en søndag formiddag hører sammen men undrede mig bare over at der blev gået så meget i selvsving over at man ikke ville komme af den årsag, sammenligner det også lidt som en livsstils holdning, feks også at man ikke ville deltage hvis en veganer holdte fest, og kun serverede vegansk mad  

Anmeld Citér

15. maj 2016

Sprit25

Årgangs Mor skriver:

Vi har jo så serveret og i min optik er det mere fordi jeg ikke synes alkohol og en barnedåb en søndag formiddag hører sammen men undrede mig bare over at der blev gået så meget i selvsving over at man ikke ville komme af den årsag, sammenligner det også lidt som en livsstils holdning, feks også at man ikke ville deltage hvis en veganer holdte fest, og kun serverede vegansk mad  

Hvis jeg blev inviteret til en veganerfest kunne jeg faktisk godt finde på at takke nej mest fordi jeg synes veganer er så vildt prædikenede at jeg ikke magter det 

Anmeld Citér

15. maj 2016

Kløver

Sprit25 skriver:

Hvis jeg blev inviteret til en veganerfest kunne jeg faktisk godt finde på at takke nej mest fordi jeg synes veganer er så vildt prædikenede at jeg ikke magter det 

okay det ville jeg så ikke, hvis der bare var respekt for at vi har hver sin holdning  

Anmeld Citér

15. maj 2016

Sprit25

Årgangs Mor skriver:

okay det ville jeg så ikke, hvis der bare var respekt for at vi har hver sin holdning  

Og jeg har nemlig ikke mødt en veganer endnu der respekterede det. Og det er netop hele min pointe. Hvis din familie ikke kan respektere jeres alkohol indkøb jamen så skal de bare ikke med endnu

Anmeld Citér

15. maj 2016

Kløver

Sprit25 skriver:

Og jeg har nemlig ikke mødt en veganer endnu der respekterede det. Og det er netop hele min pointe. Hvis din familie ikke kan respektere jeres alkohol indkøb jamen så skal de bare ikke med endnu

Og det burde der jo være, mangel på respekt for andre og deres holdninger er meget ucharmerende, i min verden, uanset hvor det kommer fra  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.