Barnedåb og alkohol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du fravælge en barnedåb uden alkohol servering

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.841 visninger
54 svar
83 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. maj 2016

Kløver

Efter en heftig diskussion, vil jeg lige høre hvad i siger herinde

hvis i skulle til barnedåb, og vidste der ikke blev serveret alkohol, ville i så fravælge dåben udelukkende pga manglen på alkohol servering ? ville du som inviteret gæst takke nej, kun fordi der ikke blev serveret alkohol ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2016

123.

Årgangs Mor skriver:

hvis i skulle til barnedåb, og vidste der ikke blev serveret alkohol, ville i så fravælge dåben udelukkende pga manglen på alkohol servering ? ville du som inviteret gæst takke nej, kun fordi der ikke blev serveret alkohol ? 

Nu drikker jeg ikke nok derfor min meningen. 

Synes bestemt ikke alkohol høre til barnedåb, ville tage til udsanset om der var eller ej. 

Anmeld Citér

14. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Årgangs Mor skriver:

Bestemt ikke. En barnedåb er jo for at fejre den lille ny får sit navn og byde velkommen til menigheden. Så er det i min verden op til forældrene om de vil bande alkohol ind i den affære. Vi købte ind så der var 1-2 øl pr voksen og 1 lille glad velkomstdrink. Det var det. 

Jeg kender en hvor de serverede rigeligt med øl og vin til maden og mormor tog baby med hjem så forældrene og deres venner kunne feste og tage i byen. Det er i og for sig også i orden, men ikke lige sådan jeg selv ville fejre en barnedåb

Anmeld Citér

14. maj 2016

Kløver

Newgirl. skriver:

Nu drikker jeg ikke nok derfor min meningen. 

Synes bestemt ikke alkohol høre til barnedåb, ville tage til udsanset om der var eller ej. 

Jeg ville også deltage uanset hvad der blev serveret så længe man ikke bliver tvunget til at drikke alkohol eller sundhedsskadeligt mad 

jeg synes faktisk det et sted er respektløst ikke at ville deltage udelukkende pga manglen på alkohol. 

Anmeld Citér

14. maj 2016

Troldemommi

I min verden hører Barnedåb og Alkohol sket ikke sammen 

Anmeld Citér

14. maj 2016

komodo

Nej bestemt ikke, jeg er der for at fejre barnet, ikke for at drikke 

Anmeld Citér

14. maj 2016

Krydserfingre

Årgangs Mor skriver:

Nej selvfølgelig ikke! 

Drikker alligevel aldrig - men selv hvis jeg gjorde er det da slet ikke grundlag for ikke at deltage. Tænker umiddelbart man har et seriøst problem hvis man ikke kan undvære alkohol en aften

Anmeld Citér

14. maj 2016

Kløver

Hvor er jeg glad for jeres reaktioner, føler mig ret stemplet og fik nærmest høvl for min holdning og at jeg var ekstrem. 

Hvad andre gør er i min verden op til dem og har jeg fuld respekt for, men er et sted overrasket over at nogle vil udeblive, men af samme årsag holdte jeg ikke 30 års fødselsdag.  Det var for min mands skyld og fordi han gerne ville servere, at jeg gik med til at servere alkohol 

Anmeld Citér

14. maj 2016

serinasmor

Årgangs Mor skriver:

Hvor er jeg glad for jeres reaktioner, føler mig ret stemplet og fik nærmest høvl for min holdning og at jeg var ekstrem. 

Hvad andre gør er i min verden op til dem og har jeg fuld respekt for, men er et sted overrasket over at nogle vil udeblive, men af samme årsag holdte jeg ikke 30 års fødselsdag.  Det var for min mands skyld og fordi han gerne ville servere, at jeg gik med til at servere alkohol 

I min verden er der ret stor forskel på en 30 års voksen fødselsdag og en barnedåb ... 

Når det så er sagt kunne jeg sagtens finde på ikke at servere alkohol til nogen af delene ... Men valgte jeg at holde alkoholfri 30 års fødselsdag ville jeg nok holde det som "børnefødselsdag" om eftermiddagen med boller og kakao eller som brunch ... En voksen fødselsdag der blev holdt om aftenen ville jeg som udgangspunkt gå ud fra at der var alkohol til .. Vi havde også alkohol til barnedåb ... Og får det igen denne gang - da vi holder bryllup med barnedåb  

Anmeld Citér

14. maj 2016

klmf

Synes egentlig begge dele er ekstremt. Forstår ikke et nej pga manglende alkohol, men kunne heller aldrig drømme om at invitere til en festlig lejlighed uden et glas vin til maden eller en hyggeøl i solen efter maden. Vi nyder alkohol i mængder afstemt til begivenheden, dvs.ingen fulde mennesker til barnedåb, konfirmationer eller andre børnerelaterede sammenkomster og så alkohol i andre mængder til voksenfester. Der er altid plads til dem, der nyder alkohol og dem, der ikke gør. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.