Barnedåb og alkohol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2016

Loa

Uanset anledningen/begivenheden, tænker jeg da godt nok, at det må være nogen der har et alkoholproblem hvis de ligefrem vil vælge en begivenhed fra pga manglende alkohol.... Synes godt nok det lyder langt ude.....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2016

Kløver

Loa skriver:

Uanset anledningen/begivenheden, tænker jeg da godt nok, at det må være nogen der har et alkoholproblem hvis de ligefrem vil vælge en begivenhed fra pga manglende alkohol.... Synes godt nok det lyder langt ude.....

Jeg vil gerne imødekomme folks ønsker men ja synes også det er langt ude, at man så vil udeblive. Så er det ikke for at dele glæden med værterne at man kommer 

Anmeld Citér

15. maj 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Årgangs Mor skriver:

Efter en heftig diskussion, vil jeg lige høre hvad i siger herinde

hvis i skulle til barnedåb, og vidste der ikke blev serveret alkohol, ville i så fravælge dåben udelukkende pga manglen på alkohol servering ? ville du som inviteret gæst takke nej, kun fordi der ikke blev serveret alkohol ? 

Vi har aldrig serveret alkohol til en dåb. 

Syntes ikke det været til.

Anmeld Citér

15. maj 2016

anjo01

Seriøst, hvis I vil holde en dåb uden elkohol eller som brunch, så er det dét I gør. Lad være med at lade andre koste rundt med jer; så snart de har opdaget hvor meget I vil strække jer for at tilfredsstille DEM på BARNETS dag, så vil I tydeligvis aldrig kunne gøre det godt nok. De har da absolut heller ikke krav på st kende menuen før de kommer - og ender de med at melde afbud, så kommer I til at fejre jeres barn med de mennesker barnet rent faktisk betyder noget for, og som sætter det - og jer - først. 

Anmeld Citér

15. maj 2016

Babilooo

Vi serverede frokost.. Og serverede øl, vin og sodavand. Det var frokost kl. 13.

barnedåb er ikke druk, men derfor må folk godt få en øl i solen. 

Hvorfor er det blevet et problem .? Har I folk med et alkoholproblem der vil fravælge festen uden allohol? Forstår heller ikke din indstilling til at der på ingen måde må være noget alkoholisk. Det lyder som om at du selv har et lidt anstrengt forhold til alkohol..? Synes faktisk begge holdninger er lidt ekstreme. En brunch ville jeg fx servere champagne eller cava til.

Anmeld Citér

15. maj 2016

Anonym

Jeg vil mene at hvis man synes det er et must og man vælger en dåb fra pga mangeldende servering af alkohol, så har man et seriøst pirioterings problem, og et for stort behov for alkohol...

vi senere selv vin og øl til maden, men ikke i store mængder... Og kunne nemt være undværet... Jeg ser det ikke som et problem at det er der, men som et problem hvis folk kræver at det er 

Anmeld Citér

15. maj 2016

Kløver

anjo01 skriver:

Seriøst, hvis I vil holde en dåb uden elkohol eller som brunch, så er det dét I gør. Lad være med at lade andre koste rundt med jer; så snart de har opdaget hvor meget I vil strække jer for at tilfredsstille DEM på BARNETS dag, så vil I tydeligvis aldrig kunne gøre det godt nok. De har da absolut heller ikke krav på st kende menuen før de kommer - og ender de med at melde afbud, så kommer I til at fejre jeres barn med de mennesker barnet rent faktisk betyder noget for, og som sætter det - og jer - først. 

Vi har fejret ungernes dåb og lige præcis det du beskriver skete. En bestemt person især har hver gang haft en finger med i spillet og blandet sig og intet var godt nok. Skulle tilfældet at vi mod forventning fik et barn mere, kunne jeg godt finde på at gå de veje vi 100% vil 

Anmeld Citér

15. maj 2016

Kløver

Anonym skriver:

Jeg vil mene at hvis man synes det er et must og man vælger en dåb fra pga mangeldende servering af alkohol, så har man et seriøst pirioterings problem, og et for stort behov for alkohol...

vi senere selv vin og øl til maden, men ikke i store mængder... Og kunne nemt være undværet... Jeg ser det ikke som et problem at det er der, men som et problem hvis folk kræver at det er 

Vi har også serveret det, men har været træt af det har været krævet, samt krav til mad osv. Vi har været 30-50 mennesker hver gang pga stor familie så at der kom krav fra bestemte medlemmer af den nærmeste familie har bestemt lagt dæmper, bla mente de ikke det var godt nok, med bare øl og rødvin, så vi skulle også købe bla forskellige slags cider med alkohol, hvidvin, asti osv og har brændt inde med resterne, de tog endda ekstra øl med da de ikke mente der var nok ! Den første gang holdte vi ude hvor der var øl, hvid og rødvin og en til kaffen igen på deres anbefaling og div dåse varianter. På trods af jeg ville have folk skulle gå op til et bord at hente, også for at begrænse spild da man betalte pr åbnet flaske, hentede de ned så der var en del unødig åbnede flasker, og brok over nogle ikke drak alkohol. Forstår ikke at alkohol skal fylde så meget og slet ikke til en barnedåb. 

Men er glad for at se at det ikke er mig som er tosset, efter aftenens diskussion 

Anmeld Citér

15. maj 2016

FruK

Årgangs Mor skriver:

Det snakkede vi også om, men det blev dengang den var oppe første gang ikke godtaget og pga maden var eet åbenbart også for "snoldent" :-0

"Godtaget" af hvem!? Det er da jer der holder fest og jer der bestemmer. 

Gør det præcis som I selv vil.

Jeg ville aldrig fravælge et arrangement på grund af manglende alkohol. Men jeg ville nok undre mig lidt, hvis man ikke kunne få en øl eller et glas vin. Som en anden skriver, synes jeg også at det virker ekstremt. Jeg har aldrig været til barnedåb, hvor der ikke blev serveret alkohol - og jeg har altså aldrig oplevet nogen der blev for fulde til barnedåb eller kørte snaldrede hjem.

Det lyder som om nogen i jeres omgangskreds har et alvorligt problem, hvis I ikke kan servere et enkelt glas vin eller en øl for jeres andre gæster uden at skulle bekymre jer om det.

Men som sagt er det jo jeres valg, og ja jeg ville komme uanset.

Anmeld Citér

15. maj 2016

Abracadabra

Jeg ville aldrig udeblive fra et afholds-arragement, men jeg ville undre mig, hvis øl/vin var forbudt til en frokost. 

Årsagen til at udeblivelse kunne jo også være jeres lidt restriktive tilgang til gæsterne. Det virker lidt fjendtligt at forbyde alkohol, fordi I ikke gider spild eller fulde folk. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.