Kronisk syge børn og økonomiske tilskud??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2009

Honningblomst

Heidi Bakke skriver:

Hej Eva.

Du kan få tilskud... Vi får 620 kr om måneden til Mikkel og vi fik betalt en røremaskine, fordi dejen til brød og kage skal røres længe i forhold til alm. dej.

Jeg synes du skal kontakter en socialrådgiver på hospitalet.
Sygeplejersken der tog sig af Mikkel da vi var indlagt før vi vidst hvad han fejlede sendte mig ned til hospitalets socialrådgiver, så har hun faktisk klaret resten, vi skulle bare skrive under.
I nogen kommuner kan man også få "bage fridage" betalt af kommunen, bare ikke hos os.
Men søg alt havd du kan, de kan ikke sige nej når du har en diagnose fra hospitalet...

Held og lykke...

Mange knus
Heidi

Hej søde Heidi...

Tusind tak for svar...det er da fint i har fået en røremaskine og vidste slet ikek der var sådan en sagsbehandler på hospitalet.
jeg må bare søge alt.
Jeg har nu hørt om en der får 1000kr til et barn, end er får 400kr og så dig...det hænger sgu ikke sammen, vel?
Knus..og tak igen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2009

Bastian

Eva skriver:

Jeg håber og tror på at min sagsbehandler ønsker at hjælpe..alternativet for kommunen er jo at de skal betale kh til mig og det får de jo intet ud af. Så mon ikke de kan se det fornuftige i det...og skulle det være, så kan jeg som også sagtens skrive og så håber jeg at cøliaki foreningen kan støtte lidt op.
Men det er sgu ikke fair at man skal kæmpe sådan for det....øv...
Lyder altså heller ikke helt nemt det I har skulle igennem og stadig er?
Knus..

Autisme er jo en gennemgribende og livslangt handicap, og mine børn vil altid være afhængige af hjælp på en eller anden måde. Det virker så ydmygende at ens familie hele tiden skal udstilles for at få den hjælp. Vi har aldrig været bare i nærheden af at være en sag i kommunen, før børnene fik deres diagnoser, så det er grænseoverskridende på alle måder. Jeg forstår, at kommunerne skal spare og at hver en krone skal overvejes før de bliver udbetalt. Men ærlig talt så føler jeg mere at sagsbehandleren er der for at finde de paragraffer der skal bruges for at afvise fremfor at finde ud af hvordan man kan hjælpe. Jeg tager gerne rollen som mine børns "advokat"/talsmand på mig, for hvis jeg ikke kan rykke noget, hvem kan så?

Anmeld

27. september 2009

Honningblomst

Bastian skriver:

Autisme er jo en gennemgribende og livslangt handicap, og mine børn vil altid være afhængige af hjælp på en eller anden måde. Det virker så ydmygende at ens familie hele tiden skal udstilles for at få den hjælp. Vi har aldrig været bare i nærheden af at være en sag i kommunen, før børnene fik deres diagnoser, så det er grænseoverskridende på alle måder. Jeg forstår, at kommunerne skal spare og at hver en krone skal overvejes før de bliver udbetalt. Men ærlig talt så føler jeg mere at sagsbehandleren er der for at finde de paragraffer der skal bruges for at afvise fremfor at finde ud af hvordan man kan hjælpe. Jeg tager gerne rollen som mine børns "advokat"/talsmand på mig, for hvis jeg ikke kan rykke noget, hvem kan så?

Det må være skrækkeligt...men godt at dine børn har dig...tænker på alle de børn som lever under kummerlige forhold, hvor der også ses på det økonomiske. Det er skræmmende at vi i Dk vægter økonomi før menneskelige hensyn og behov....føj., det er sgu ikke godt nok.
Hvor er det trist og I er vel næppe et særtilfælde? vel...
Knus..

Anmeld

27. september 2009

Bondepigen

Det er handicapgruppen på kommunen du skal have fat på.... Men hvis udgifterne ikke overstiger med 500 kr gennemsnitligt pr md. mere end hvad en alm familie bruger, så får man afslag på hjælp...

Jeg har nemlig søgt til Emma pga. hendes hofteskred, og merudgifter i form af vandskyende vat osv., men vi holdt os desværre lige under grænsen, så vi kunne ikke få noget.... Bare ikke sjovt, når man ingen penge har og bruger ca. 400 kr mere end man plejer pr. md....

Anmeld

27. september 2009

Honningblomst

Det er handicapgruppen på kommunen du skal have fat på.... Men hvis udgifterne ikke overstiger med 500 kr gennemsnitligt pr md. mere end hvad en alm familie bruger, så får man afslag på hjælp...

Jeg har nemlig søgt til Emma pga. hendes hofteskred, og merudgifter i form af vandskyende vat osv., men vi holdt os desværre lige under grænsen, så vi kunne ikke få noget.... Bare ikke sjovt, når man ingen penge har og bruger ca. 400 kr mere end man plejer pr. md....

Jeg kender en der får 400kr om måneden...selvom det minimum koster 6000kr mere om året at have cøliaki...så det er et for livet tilskud min søn skal have søgt, det synes jeg er lidt vildt.
Tusind tak for dit svar...
Knus.

Anmeld

27. september 2009

Bondepigen

Eva skriver:

Jeg kender en der får 400kr om måneden...selvom det minimum koster 6000kr mere om året at have cøliaki...så det er et for livet tilskud min søn skal have søgt, det synes jeg er lidt vildt.
Tusind tak for dit svar...
Knus.

Jamen det er jo lige 500 kr. pr. md..... så mon ikke det kan lade sig gøre?...

Ja, normalt kan man kun søge til kroniske sygdomme...med undt. af hofteskred, da det kan være et længerevarende forløb. Emma var jo i gips i 5 mdr.

Underligt at den person du kender kan få 400 om måneden... Hmmm.... Nogen kan få, andre kan ikke... Men der er osse meget forskel på, hvor man bor. Nogle kommuner er mere villige til at hjælpe end andre. Vores kommune er så mest interesseret i at spare så meget, at de kan købe en masse unødvendigt kunst, eller lign...

Anmeld

27. september 2009

Honningblomst

bondepigen skriver:

Ja, normalt kan man kun søge til kroniske sygdomme...med undt. af hofteskred, da det kan være et længerevarende forløb. Emma var jo i gips i 5 mdr.

Underligt at den person du kender kan få 400 om måneden... Hmmm.... Nogen kan få, andre kan ikke... Men der er osse meget forskel på, hvor man bor. Nogle kommuner er mere villige til at hjælpe end andre. Vores kommune er så mest interesseret i at spare så meget, at de kan købe en masse unødvendigt kunst, eller lign...

Ja, det er sgu mærkeligt det ikke er ens...og jeg er da galt på den...det må være noget mere om året, når man kan få 1500kr om måneden, hmm, min fantastiske hovedregning. Men håber jeg kan få hele beløbet...
Min kommune er vidst ikke den rigeste og det kan jeg godt frygte lidt...øv...

Knus..

Anmeld

27. september 2009

Lone Jakobsen

bondepigen skriver:

jeg ku også søge til børneeksem..... men det var kun fordi han var meget syg med stafylokogger, så jeg måtte gå hjemme og passe ham af og til.
de sagde at normalt gav de aldrig tilskud til børne eksem.... men jeg fik både til alle hans cremer, til ekstra tøjvask og jeg fik de dage betalte hvor jeg sku være hjemme og passe ham, eller hvor han var indlagt.

Anmeld

27. september 2009

Moar'en

Eva skriver:

Nogen der får det til Jeres børn og ved hvor man skal søge henne?

Jeg skal have søgt til min søn, men aner ikke helt hvor og hvordan, om man kan afvises osv?

knus Eva..

Hej Eva.
Vil altså lige skrive at det ikke er alle kommuner hvor det er svært at få økonomisk hjælp. I Vejle kommune søger man hos familie afdelingen, og vi har ingen problemer haft overhovedet. vi har fået til alt, betaling til patienthotel, kørsel, tabt arbejdsfortjeneste (til manden under indlæggelse, dette er med fuld løn) tabt arbejdsfortjeneste til mig for at passe Viktor hjemme til han er mindst 1 år (dette er med fuld løn) mer udgifter til mad på sygehuset. Det er selvfølgelig ikke de samme ting som du skal søge om, men bare for at vise at det altså ikke er alle kommuner der er svære at få hjælp fra. Vi fik også hjælp fra socialrådgiveren på sygehuset og selvfølgelig div. udtalelser fra lægerne. Så det ville være mit råd, får jeres læge eller lægen der følger din søn med, det har i hvert fald været nemt her. Håber det ikke blev for forvirrende det her.
Knus Rikke - Som håber du får alt den hjælp du kan få.

Anmeld

27. september 2009

Honningblomst

Lindskjold skriver:

Hej Eva.
Vil altså lige skrive at det ikke er alle kommuner hvor det er svært at få økonomisk hjælp. I Vejle kommune søger man hos familie afdelingen, og vi har ingen problemer haft overhovedet. vi har fået til alt, betaling til patienthotel, kørsel, tabt arbejdsfortjeneste (til manden under indlæggelse, dette er med fuld løn) tabt arbejdsfortjeneste til mig for at passe Viktor hjemme til han er mindst 1 år (dette er med fuld løn) mer udgifter til mad på sygehuset. Det er selvfølgelig ikke de samme ting som du skal søge om, men bare for at vise at det altså ikke er alle kommuner der er svære at få hjælp fra. Vi fik også hjælp fra socialrådgiveren på sygehuset og selvfølgelig div. udtalelser fra lægerne. Så det ville være mit råd, får jeres læge eller lægen der følger din søn med, det har i hvert fald været nemt her. Håber det ikke blev for forvirrende det her.
Knus Rikke - Som håber du får alt den hjælp du kan få.

Hej...
Hvor er det godt at høre at ikke alle kommuner er lige svære, men tænk at det næsten mere er reglen end undtagelsen....
Tak for dit svar...
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.