Kronisk syge børn og økonomiske tilskud??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.090 visninger
35 svar
0 synes godt om
27. september 2009

Honningblomst

Nogen der får det til Jeres børn og ved hvor man skal søge henne?

Jeg skal have søgt til min søn, men aner ikke helt hvor og hvordan, om man kan afvises osv?

knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2009

Plysbjørnen

Hvis du kan få økonomisk tilskud så skal du have fat i den del af kommunen der tager sig af dem med handicap, mener den hedder børn unge og handicap, er i tvivl om navnet, men det var dem jeg skulle søge hos da jeg skulle have tilskud til MME til min søn.

Men jo du kan sagtens afvises.

Anmeld

27. september 2009

Honningblomst

Trold skriver:

Hvis du kan få økonomisk tilskud så skal du have fat i den del af kommunen der tager sig af dem med handicap, mener den hedder børn unge og handicap, er i tvivl om navnet, men det var dem jeg skulle søge hos da jeg skulle have tilskud til MME til min søn.

Ok... tak for hjælpen....jeg må prøve at ringe til kommunen.
Synes det lyder helt skørt at man kan afvises når nu der er bestemt et beløb til tilskud..Håber godt nok jeg får det ellers bliver det da snart lidt svært at få det hele til at hænge sammen.
Men tak for hjælpen..
KNus..

Anmeld

27. september 2009

Bastian

Hvad søger du præcist tilskud til?

Anmeld

27. september 2009

Lone Jakobsen

Trold skriver:

jeps... helt enig.... det hedder handicap rådgivningen.... eller det hed det da jeg boede i en anden kommune.
der er meget forskel på samarbejdsvillige kommunerne er.

Anmeld

27. september 2009

Honningblomst

Bastian skriver:

Hvad søger du præcist tilskud til?

Cøliaki...

Anmeld

27. september 2009

Bastian

Eva skriver:

Cøliaki...

Jeg mener, hvad søger du tilskud til? Merudgifter til medicin eller andet?

Anmeld

27. september 2009

Honningblomst

Bastian skriver:

Jeg mener, hvad søger du tilskud til? Merudgifter til medicin eller andet?

Tilskud fordi han har den sygdom...merudgifter til kost?

Anmeld

27. september 2009

Bastian

Eva skriver:

Tilskud fordi han har den sygdom...merudgifter til kost?

Du får ikke tilskud til en sygdom. Du skal søge specifikke merudgifter. Hvad har I som familie af merudgifter pga sygdommen, som almindelige familier ikke har?

Et eksempel. Min søn har autisme. Vi har søgt om tilskud til f.eks. fysioterapi og kurser, men får stort set ikke til andet. Det er endda rigtig rigtig svært at få igennem sagsbehandleren, da kommunerne generelt skærer ned på handicapområdet.

Anmeld

27. september 2009

Bastian

Bastian skriver:

Du får ikke tilskud til en sygdom. Du skal søge specifikke merudgifter. Hvad har I som familie af merudgifter pga sygdommen, som almindelige familier ikke har?

Et eksempel. Min søn har autisme. Vi har søgt om tilskud til f.eks. fysioterapi og kurser, men får stort set ikke til andet. Det er endda rigtig rigtig svært at få igennem sagsbehandleren, da kommunerne generelt skærer ned på handicapområdet.

Og merudgiften skal dokumenteres og der skal helst vedlægges udtalelser fra læge el. lign.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.