Kronisk syge børn og økonomiske tilskud??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2009

Ni-ko-li-ne

ej hvor er det skrækkeligt! fulgte lige med i tråden, og jeg synes det er super trist!

jeg hader at kommunerne får vredet armen om så de er nødt til at sige nej til folk der reelt har brug for hjælp!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2009

Moar'en

Eva skriver:

Hej...
Hvor er det godt at høre at ikke alle kommuner er lige svære, men tænk at det næsten mere er reglen end undtagelsen....
Tak for dit svar...
Knus..

Ja som om forældre med syge børn ikke står med nok problemer i forvejen og så skulle slås med dem også, det er bare for meget

Anmeld

27. september 2009

Bondepigen

nutche skriver:

jeg ku også søge til børneeksem..... men det var kun fordi han var meget syg med stafylokogger, så jeg måtte gå hjemme og passe ham af og til.
de sagde at normalt gav de aldrig tilskud til børne eksem.... men jeg fik både til alle hans cremer, til ekstra tøjvask og jeg fik de dage betalte hvor jeg sku være hjemme og passe ham, eller hvor han var indlagt.

Hmmm, vi kunne ikke få en s***. Jeg har godt nok osse haft barsel det meste af tiden, men da barsel var slut SKULLE hun i DP, jeg kunne ikke få forlænget barsel mens hun var i gips.

Anmeld

27. september 2009

Bondepigen

Lindskjold skriver:

Hej Eva.
Vil altså lige skrive at det ikke er alle kommuner hvor det er svært at få økonomisk hjælp. I Vejle kommune søger man hos familie afdelingen, og vi har ingen problemer haft overhovedet. vi har fået til alt, betaling til patienthotel, kørsel, tabt arbejdsfortjeneste (til manden under indlæggelse, dette er med fuld løn) tabt arbejdsfortjeneste til mig for at passe Viktor hjemme til han er mindst 1 år (dette er med fuld løn) mer udgifter til mad på sygehuset. Det er selvfølgelig ikke de samme ting som du skal søge om, men bare for at vise at det altså ikke er alle kommuner der er svære at få hjælp fra. Vi fik også hjælp fra socialrådgiveren på sygehuset og selvfølgelig div. udtalelser fra lægerne. Så det ville være mit råd, får jeres læge eller lægen der følger din søn med, det har i hvert fald været nemt her. Håber det ikke blev for forvirrende det her.
Knus Rikke - Som håber du får alt den hjælp du kan få.

Det er lige præcis alle de ting, vi har søgt om... vi fik af vide, at det eneste vi kan få er kørselsgodtgørelse.... Synes virkelig ikke det er fair, at der er så stor forskel... Det er lille Danmark vi taler om....

...og forstå mig ret... er glad for at I fik hjælp. Det er jo ikke jeres skyld at der er den forskelsbehandling...

Anmeld

28. september 2009

Moar'en

bondepigen skriver:

Det er lige præcis alle de ting, vi har søgt om... vi fik af vide, at det eneste vi kan få er kørselsgodtgørelse.... Synes virkelig ikke det er fair, at der er så stor forskel... Det er lille Danmark vi taler om....

...og forstå mig ret... er glad for at I fik hjælp. Det er jo ikke jeres skyld at der er den forskelsbehandling...

forstår godt du bliver vred, det er utroligt at det ikke er bare nogenlunde ens. Men nu er Viktor selvfølgelig også kronisk syg, men alligevel.

Anmeld

28. september 2009

Lone Jakobsen

Hmmm, vi kunne ikke få en s***. Jeg har godt nok osse haft barsel det meste af tiden, men da barsel var slut SKULLE hun i DP, jeg kunne ikke få forlænget barsel mens hun var i gips.

jeg var så heller ikke på barsel dengang. (det er vel 3½ år siden) men min sagsbaghandler bad mig komme ned til at møde, og da jeg gik hjemme med en meget eksem plaget søn, tog jeg ham med derned. (han havde stafylokogger i det meste af hans eksem og var slemt plaget af det) jeg gik derfra med bevillingen i hånden.... men har hørt om andre som ingenting ku få på trods af at deres børn havde allergi for både mælk og æg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.