Jeg står i den situation at min søster skal giftes.
Der er heldigvis god tid, og tænker jo at der nok skal holdes et polterabend og vil jeg selvfølgelig gerne, og vores anden søster bliver også en del af det, når vi begynder at nærme os.
Jeg har dog brug for at bearbejde min egen oplevelse først.
Det er ved at være et par år siden jeg selv blev gift, og var højgravid på det tidspunkt. Vi nærmede os dagen for bryllup så skænkede faktisk ikke tanken om et polterabend da vi var så tæt på.
14 dage før bliver min mand hentet hos os, svigermor var med for at sikre jeg ville tage det ok Jeg blev så efterladt tilbage, højgravid og skulle passe den ældste. Jeg fik at vide det kun var min mand som skulle afsted. Kan ikke huske hvordan men snakkede med min mor i telefon, og fandt så ud af at ikke alene var der ingen form for polterabend til mig, jeg var jo højgravid, men weekenden efter ville mænderne fra min side af familien og vennekredsen tage min mand med igen, så han fik dobbelt op.
jeg blev så ked af det og så skuffet at begge familier tænkte på min mand men ingen på mig. Mine søstre havde faktisk afvist min veninde da hun spurgte om der blev noget, og derfor var den lukket der.
Det endte med, at mine søstre tog mig med i ugen op til brylluppet, men efter et par timer kunne de ikke komme hurtigt nok hjem igen.
Det hele ramte rigtig hårdt
jeg vil gerne ha det bearbejdet så jeg kan gøre dette for min søster, men skuffelsen over alles takling og manglende tanke for mig har gjort mig så ked af det. Blev virkelig behandlet grimt i processen og det var den ene gang folk havde mulighed og forstår godt mandens familie ønskede en herretur men i min familue er øvrige polterabender blevet fejret samlet, og at min familie + venner holdte for min mand men ingen overhovedet holdte noget for mig, er jeg så ked af.
var da ok vi ikke kunne holde samlet men at vi så ikke fik hver vores weekend forstår jeg ikke