Skuffelsen hænger stadig ved

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonymor skriver:

Ej, det synes jeg så er barnligt. Hvis man har valgt at deltage i arrangementet eller lave det, så må man gøre det ud fra den forudsætning, at man selvfølgelig ønsker at give søsteren en god dag. Ellers skal man helt lade være - Små mavesure kommentarer hen af dagen synes jeg er helt vildt småligt.

Jeg synes absolut, at TS skal snakke med de implicerede om det, men da ikke  dagen, hvor hun selv aktivt har valgt at deltage og/eller planlægge. Den kan de tage på et andet tidspunkt. 

Helt enig. 

Enten vil man tage den svære snak eller også vil man ikke. Det andet holder ikke.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2016

Anonym

Anonymor skriver:

Ej, det synes jeg så er barnligt. Hvis man har valgt at deltage i arrangementet eller lave det, så må man gøre det ud fra den forudsætning, at man selvfølgelig ønsker at give søsteren en god dag. Ellers skal man helt lade være - Små mavesure kommentarer hen af dagen synes jeg er helt vildt småligt.

Jeg synes absolut, at TS skal snakke med de implicerede om det, men da ikke  dagen, hvor hun selv aktivt har valgt at deltage og/eller planlægge. Den kan de tage på et andet tidspunkt. 

Arhh jeg sagde ikke det skulle være en dag fyldt med bemærkninger. Men ville selv lade en bemærkning falde når jeg sagde farvel. 

Anmeld Citér

26. april 2016

L-mor

Astoria skriver:

Jeg synes du skal tale med dem, måske den søster der ikke skal giftes.... Det kan være det bunder i en misforståelse af at de ikke troede du ville have en polterabend nu du var gravid. Det er de færreste som direkte vil hinanden ondt, så prøv at tale med dem. 

Hvis du ikke har lyst til at holde et polterabend for hende, så skal du selvfølgelig lade være og lad andre tage initiativet, men synes det er lidt fesent ikke at holde noget fordi man lidt vil have 'hævn'. Det fremmer i hvertfald ikke ligefrem den gode relation og jeg tror heller ikke du vil få det bedre med hele situationen. 

Enig! Et øje for et øje gør hele verden blind. Det lærer ingen noget af. 

Tal med dine søstre. Sig at du glæder dig til at arrangere polterabend for din søster, men at det har fået dig til at mindes skuffelsen over din egen manglende polterabend og at du godt kunne tænke dig, at i tre lavede noget sjovt sammen til din fødselsdag. 

Men hvis du spørger, hvorfor det gik som det gik, må du også lytte til deres begrundelser. Måske synes de, at du er svær at arrangere noget for. Jeg har fx en veninde, som altid gør meget ud af at købe gaver til andre og sikkert synes hun fortjener en masse den anden vej. Og det gør hun også. Men hun er super svær at købe gaver til og det ender altid med at hun bytter dem. Jeg bliver ved med at forsøge, men jeg tænker, at mange andre har givet op uden at fortælle hende årsagen. Bare en tanke.

Anmeld Citér

27. april 2016

Anonym trådstarter

Jeg har ingen intentioner om, at sige eller gøre noget negativt i forhold til min søster. Skal hun have et polterabend vil jeg hellere vende den anden kind til, og finde det positive frem. Lave hendes drømme polterabend, lige som hun ønsker det, og finde det positive frem pg give hende en fantastisk tale på hendes store dag. 

Jeg kan ikke ændre hvad der er sket, og imellem mig og mine søstre kommer vi ikke videre ang episoden, det er hos mig den skal bearbejdes.

jeg må kigge på hvad jeg selv kan gøre fremad 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.