Astoria skriver:
Jeg synes du skal tale med dem, måske den søster der ikke skal giftes.... Det kan være det bunder i en misforståelse af at de ikke troede du ville have en polterabend nu du var gravid. Det er de færreste som direkte vil hinanden ondt, så prøv at tale med dem.
Hvis du ikke har lyst til at holde et polterabend for hende, så skal du selvfølgelig lade være og lad andre tage initiativet, men synes det er lidt fesent ikke at holde noget fordi man lidt vil have 'hævn'. Det fremmer i hvertfald ikke ligefrem den gode relation og jeg tror heller ikke du vil få det bedre med hele situationen.

Enig! Et øje for et øje gør hele verden blind. Det lærer ingen noget af.
Tal med dine søstre. Sig at du glæder dig til at arrangere polterabend for din søster, men at det har fået dig til at mindes skuffelsen over din egen manglende polterabend og at du godt kunne tænke dig, at i tre lavede noget sjovt sammen til din fødselsdag.
Men hvis du spørger, hvorfor det gik som det gik, må du også lytte til deres begrundelser. Måske synes de, at du er svær at arrangere noget for. Jeg har fx en veninde, som altid gør meget ud af at købe gaver til andre og sikkert synes hun fortjener en masse den anden vej. Og det gør hun også. Men hun er super svær at købe gaver til og det ender altid med at hun bytter dem. Jeg bliver ved med at forsøge, men jeg tænker, at mange andre har givet op uden at fortælle hende årsagen. Bare en tanke.
Anmeld
Citér