har jeres børn mellemnavne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2016

Loa

Marts<3 skriver:

Ja min søns navn er mega langt. For langt 2 fornavne, 2 mellem navne og 1 efternavn.

Hvorfor så give ham alle de navne hvis du synes det er for langt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2016

Marts<3

Loa skriver:

Hvorfor så give ham alle de navne hvis du synes det er for langt?

Læg mærke til smileyen... Det var ironisk sagt... 

Anmeld Citér

30. juli 2016

Tystys14

Begge vores piger har kun deres fornavn og et efternavn.

Synes det blevet alt for moderne med mange navne, og har altid hadet selv at have fem to fornavne, to mellemnavnet og et efternavn.  Så det var manden og jeg meget enige i de ikke skulle. 

Anmeld Citér

30. juli 2016

Pianisten

I min familie har vi (næsten) alle et fornavn, tre mellemnavne og et efternavn. Vi har en tradition med at alle pigerne i familien hedder Elisabeth som nr. 2 navn i rækken, hvilket jeg synes er utroligt sødt Så har jeg så et navn fra min fars faster og et familienavn som har gået igen i mange generationer - og så efternavnet. Jeg synes det er en anelse voldsomt med alle de navne, og ville nok ikke give mine egne børn så mange - men jeg ville utroligt gerne videregive traditionen med Elisabeth (hvis jeg får en pige) - og eftersom min kæreste og jeg ikke rigtigt kan blive enige om efternavn til børnene, så tror jeg vi får svært ved at undgå de lange navne

Anmeld Citér

30. juli 2016

Rikke _ Mor til Ida <3

Begge mine har mellemnavne 

Anmeld Citér

3. august 2016

CC79

Vi har fravalgt mellemnavne da vi ikke orker hvis familien har forventninger i en bestemt retning. Derudover syns vi det er ligemeget da man som oftest ikke skal bruge sit mellemnavn til noget rigtigt. Jeg har selv et mellemnavn og har kun oplevet det forvirrende fordi folk ikke altid ved om man skal kaldes det ene eller det andet eller om man skal kaldes begge ting. Så vi ville hellere gøre det lidt simpelt for børnene, plus man slipper for at det skal passe sammen med fornavn og efternavn.

Anmeld Citér

3. august 2016

Klumpe-dumpe

Min datter har to fornavne et mellemnavn og et efternavn. Så fire navne. 

Ofte kalder jeg hende begge fornavne. Mellemnavnet er også mit mellemnavn, som jeg bruger i det daglige. 

Og så har vi fælles efternavn. 

Anmeld Citér

3. august 2016

Ciss

Mine to har tre navne. Et for-, et mellem-, og et efternavn. 

De har sin fars efternavn.  Mellemnavnet er mit mellemnavn,  som vi viderefører, fordi det er navnet på den gård, som min bestefar kom fra. Den tilhørighed var det lidt vigtigt for mig at videreføre. Vi syntes, at tre navne var nok, så derfor holdt vi os til et enkelt fornavn.

I hverdagen er det jo mest for- og efternavn, som er i brug, men nogen gange præsenterer de sig med fuldt navn. Det fine med et mellemnavn er jo, at man lidt kan vælge,  hvor meget man vil bruge det.

Anmeld Citér

3. august 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
minlilleprinsesse skriver:

hej 

har jeres børn mellemnavne, for min kæreste og mig. kan ikke helt find ud af om vores datter skal har et mellemnavne eller hvad. for vi ved godt hvad hun skulle hedder til mellemnavn. 

hvis hun skulle have et. Så skulle hun nemlig hedder gudrun efter min svigermor, som vi desværre ikke har mere. 

men ville gerne lige hører om det var andre det. brug det med mellemnavn.

Det har vores børn.

Vores drenge hedder begge Tage som mellemnavn efter min morfor jeg aldrig har set.

Vores datter hedder Vivia som mellemnavn efter min mormor som jeg midstede tideligt.

Anmeld Citér

4. august 2016

Joy

Vores har alle tre mit efternavn og til mellemnavn hedder de Gunnarsson og Gunnarsdóttir  (Gunnarssøn og Gunnarsdatter) efter deres far ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.