har jeres børn mellemnavne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2016

ekebiv

Vores 3 børn har mit mellemnavn og min mands efternavn.

Mellemnavnet er et familienavn som mine 3 søskende og deres børn har efter vores morfar.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vores piger har mit mellem navn og efternavn som mellem navne og min kærestes efternavn, som efternavn.

Det vil sige at de begge har 4 navne. De bliver kaldt ved deres fornavne. Altså thea og alberte + mit efternavn og kærestens efternavn.

Jeg har selv 4 navne. Jeg hedder rigtigt Anne Kirstine, men bliver kun kaldt stine af de fleste. 

Min kæreste har 3 navne, et fornavn, et mellem navn og et efternavn.

Jeg har aldrig tænkt at der var noget specielt ved at have flere navne, med mindre det er helt ude på overdrevet langt og bøvlet. Vh stine

Anmeld Citér

29. marts 2016

Avangelion

Min søn har to.

jeg havde et drengenavn som jeg elskede og havde planlagt han skulle hedde til fornavn, men så lignede han ikke lige en nathaniel, så det blev hans første mellemnavn.

jeg har taget min mors mands mellem- og efternavn. men syntes ikke at det var det fedeste mellemnavn så derfor skiftede jeg det ud. Han var en alien baby inde i min mave (på scanningsbilledeerne) så derfor har jeg skiftet mit "Clark" ud med "Fox" efter Fox Moulder fra x-files.

det lyder åndssvagt ja men kian nathaniel Fox er da meget cool, så jo hvis man har lyst til mere end et navn så skal man da give det. Men så fik han mit ønskebarn og han er for altid Lin "alien-baby" ����

Jeg har selv mellemnavn efter min storesøster og min lillesøster fik et mellemnavn som var et lidt mere "voksent" navn end hendes fornavn så hun selv kunne vælge når hun blev voksen.

Så uanset årsagen er et mellemnavn fint. Mange bliver også opkaldt efter et familie medlem man har et særligt forhold til 

jeg tænker at hvis man ønsker at give sit barn et navn som er lidt anderledes men ikke er helt sikker i sit valg kan det være et alternativ at gøre det til et mellemnavn

Anmeld Citér

29. marts 2016

Tine B

Her skal hun hedde Saga Noelle Bundgaard Valdimarsson.. 

Saga fordi det også er et islandsk navn, Noelle fordi jeg synes det er smukt og gerne ville have haft det som fornavn, Bundgaard fordi det er mit mellemnavn og Valdimarsson fordi det er min mands efternavn.. 

Dog hedder vi begge Bundgaard Valdimarsson efter vi er blevet gift.. 

Anmeld Citér

29. juli 2016

Vommen

minlilleprinsesse skriver:

hej 

har jeres børn mellemnavne, for min kæreste og mig. kan ikke helt find ud af om vores datter skal har et mellemnavne eller hvad. for vi ved godt hvad hun skulle hedder til mellemnavn. 

hvis hun skulle have et. Så skulle hun nemlig hedder gudrun efter min svigermor, som vi desværre ikke har mere. 

men ville gerne lige hører om det var andre det. brug det med mellemnavn.

Mine drenge har ikke mellemnavne. Manden og jeg blev enige om, at lange navne gør mere skade end gavn 

Anmeld Citér

29. juli 2016

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hej 

har jeres børn mellemnavne, for min kæreste og mig. kan ikke helt find ud af om vores datter skal har et mellemnavne eller hvad. for vi ved godt hvad hun skulle hedder til mellemnavn. 

hvis hun skulle have et. Så skulle hun nemlig hedder gudrun efter min svigermor, som vi desværre ikke har mere. 

jeps vi har et mellemnavn :)

det er en del af hans fars side af familien som han har fået med da efternavnet er fra farens morside og lidt specielt :)

Anmeld Citér

29. juli 2016

striber

Begge vores har mellemnavne. De har mit mellemnavn, som er efter min afdøde farfar, som også min afdøde far bar. Så det var en selvfølge at det skulle følge dem. De har aldrig mødt nogle af dem, så på den måde, har de lidt med sig fra den side af familien.

Så har de også min mands mellemnavn, da det er et familienavn, som betyder meget på hans mors side.

Så de er lidt kongelige med 4 navne Men i daglig tale bruges fornavn og efternavn bare. Men min søn på 5år, kan sagens alle 4 navne. Min datter på 2år, har det til gode endnu.

Anmeld Citér

29. juli 2016

ninibadini

Min søn hedder Valdemar efter sin oldefar, som 'mellemnavn', men det er jo egentlig et ekstra fornavn. Han bliver dog kun kaldt sit fornavn.

Jeg tror det er meget normalt med flere fornavne, hvor man så kan kalde det ene et 'mellemnavn'. Og jeg synes det er sødt at man på den måde får en ældre slægtning med i navnet, uden at barnet direkte bliver opkaldt efter. Så helt sikkert go for Gudrun! Synes det er et fint, gammelt navn

Anmeld Citér

29. juli 2016

ESV

hej 

Nej vores piger har ikke noget mellemnavn for vi har to efternavne og syntes at 4 navne bliver for meget 

Anmeld Citér

29. juli 2016

Marts<3

Ja min søns navn er mega langt. For langt 2 fornavne, 2 mellem navne og 1 efternavn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.