MysteriousAngel skriver:
Du skriver her et svar til en anden der skriver at hendes 8 årige datter ikke kan snakkes med når hun er hysterisk:
En 8 årig kan man godt have dialog med og forklare hvorfor man ikke smadret alt omkring sig bare fordi en siger nej.
Jeg læser det som om at du konkluderer at det kan man sagtens men det er da godt, at det ikke er det du mener. 
Så du mener at en 8 årig eller for vidt hvilken som helst alder-ikke kan tales med ,men kun vil "makke " ret ved at blive sendt uden for fællesskabet?
Nej vel -Det er ikke det du mener når du skriver at det er det du gør med dit barn.
Jeg prøver lige igen .... Jeg mener at det er forkert at bruge time out i den forstand at man sender et barn uden for fællesskabet
Og ja jeg undre mig over at man ikke kan kommunikere med sine børn når de har den alder som hende jeg citerede har -
Forholdte mig helt og holdent til mine egne erfaringer - brugte ikke tid på at google eller andet men kun mine egne erfaringer og holdninger .
Akkurat som du gør og som alle andre vel også gør i en debat.
Og ja lige som du synes jeg er laaaangt ude ved at påstå at det er bedre for barnet at kommunikere frem for at udelukke - Lige så laaaangt ude synes jeg det er at udelukke et barn frem for at forsøge at finde en mere konstruktiv metode især med tanke på at barnet jo også skal kunne begå sig i et fælleskab i skolen .
Vi er uenige ja - og det er jo det gode ved en debat at det skal der være plads til
Og lige så lidt som du vil ændre mening ang timeout på den omtalte måde ligeså lidt vil jeg og sådan er det jo bare .
Derfor behøver vi jo ikke pege ud at så må man automatisk ville pådutte andre ens holdninger og mene at alle må være lige som en selv- Nej man undres spørger og debatterer.
Anmeld
Citér