Hvd syntes du, hvor går grænsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2016

Carina:-)

MysteriousAngel skriver:

Jo men der er forskel på at drage på sine egne erfaringer og så til at gøre det til "sådan er det". I hvert fald, det synes jeg. Og du gjorde det sidste. Du har også lov til dine egne holdninger, det er det skønne ved debatter. Men du har ikke lov til at sige, at sådan er det medmindre du underbygger det med nogle undersøgelser eller andet. 

Synes nu ingen steder at jeg skriver at sådan er det  basta bum  Men det handler nok om deøjne det læser. Og klart det kan virke sådan hvis man slet ikke er enig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2016

lineog4

MysteriousAngel skriver:

Nu ved vi ikke om barnet selv kan låse døren op. Min 3 årige kan sagtens låse/åbne vores døre her i huset. Vi ved jo heller ikke hvad der er sket forinden. Har barnet fået af vide hvad der sker? Og hvis ja, så ved barnet, at næste gang er der konsekvenser. Det kan man jo så udlede af det. Ikke at mor bliver sur og efterlader mig men mor mener hvad hun siger. 

Hvis mor nu har sagt mange gange til barnet, nej du må ikke lege med lyset. Barnet gør det igen som jo 3 årige vil gøre. Mor siger, næste gang ryger du udenfor døren. Barnet gør det igen. Mor sætter barnet udenfor døren. Så lærer barnet, jeg skal høre efter og når mor mener nej, så betyder det nej.

Det skal barnet da lære, allerede i en alder af 3. Hvad der sker på trappen, ved hverken du eller jeg eller ts. Vi ved ikke om mor kommer ud flere gange for at snakke med barnet. 

Nu ville jeg heller ikke placere mit barn på en fælles trappe men på et værelse. Så i det tilfælde ville jeg nok banke på og sige, at det er fint hun disciplinerer barnet men om hun kan gøre det på egne præmisser. 

Nu ville jeg så heller aldrig placerer mit barn på sit værelse og bruger ikke time out eller andet, så derfor er jeg jo selvsagt uenig i at man tager en 3 årig og sætter på en trappeopgang 

og nej jeg tror faktisk ikke barnet lærer andet end man hører efter ellers bliver de voksne sure og straffer mig. Tror ikke barnet lærer hvorfor det ikke skal lege med lyset, hvad barnet så kan gøre og jeg tror såmænd heller ikke den voksne lærer i situationen, for jeg tror ikke et barn på 3 år render rundt og ønsker at drive den voksne til vanvid, ønsker at være forkerte, onde, dumme mm. Så hvis et 3 årigt barn slet ikke lytter efter skal man måske som voksen tænke: okay hvad kunne jeg gøre anderledes, kunne jeg feks vise hvad barnet skal, kunne jeg skrue tempoet ned når vi skal ud af døren og lille Viggo nægter at tage støvler på, kunne jeg lade være at råbe, kunne jeg..... 

Men ja det handler om forskellighed, men en ting er time out en anden ting er at sætte uden for døren der går min grænse og jeg ville reagere

Anmeld Citér

20. marts 2016

MysteriousAngel

lineog4 skriver:

Nu ville jeg så heller aldrig placerer mit barn på sit værelse og bruger ikke time out eller andet, så derfor er jeg jo selvsagt uenig i at man tager en 3 årig og sætter på en trappeopgang 

og nej jeg tror faktisk ikke barnet lærer andet end man hører efter ellers bliver de voksne sure og straffer mig. Tror ikke barnet lærer hvorfor det ikke skal lege med lyset, hvad barnet så kan gøre og jeg tror såmænd heller ikke den voksne lærer i situationen, for jeg tror ikke et barn på 3 år render rundt og ønsker at drive den voksne til vanvid, ønsker at være forkerte, onde, dumme mm. Så hvis et 3 årigt barn slet ikke lytter efter skal man måske som voksen tænke: okay hvad kunne jeg gøre anderledes, kunne jeg feks vise hvad barnet skal, kunne jeg skrue tempoet ned når vi skal ud af døren og lille Viggo nægter at tage støvler på, kunne jeg lade være at råbe, kunne jeg..... 

Men ja det handler om forskellighed, men en ting er time out en anden ting er at sætte uden for døren der går min grænse og jeg ville reagere

Nej da. Jeg tror da heller ikke at en 3 årig ønsker at være ond. Et barn i den alder prøver grænser af. Og derfor synes jeg at der behøver at være konsekvenser. Også i en alder af 3. 

Anmeld Citér

20. marts 2016

MysteriousAngel

Carina:-) skriver:

Synes nu ingen steder at jeg skriver at sådan er det  basta bum  Men det handler nok om deøjne det læser. Og klart det kan virke sådan hvis man slet ikke er enig.

Du skriver her et svar til en anden der skriver at hendes 8 årige datter ikke kan snakkes med når hun er hysterisk: 

En 8 årig kan man godt  have dialog med og forklare hvorfor man ikke smadret alt omkring sig bare fordi en siger nej. 

Jeg læser det som om at du konkluderer at det kan man sagtens men det er da godt, at det ikke er det du mener. 

Anmeld Citér

20. marts 2016

lineog4

MysteriousAngel skriver:

Nej da. Jeg tror da heller ikke at en 3 årig ønsker at være ond. Et barn i den alder prøver grænser af. Og derfor synes jeg at der behøver at være konsekvenser. Også i en alder af 3. 

Jeg har nok haft verdens nemmeste børn (troede jeg ellers ikke), men jeg har aldrig haft behov for time out som konsekvens, hvis min 3 årige fx legede med lyset og fik nej, så tog jeg ham flyttede ham fra kontakten og sagde fast nej og fortalte ham hvad han så kunne, nogen gange gik han tilbage og sp gentog jeg. Andre gange blev han skide sur og kastede sig grædende/skrigende et eller andet sted. 

Og ja så er der tidspunkter især om morgenen hvor jeg ikke havde tid til fx at debattere støvler eller andet, og der havde eg sætningen: det er ikke til diskussion og vi kan gøre det på den gode måde eller den dårlige, jeg tæller til 3.... Og ja nogen gange betød jeg tog et skrigende barn og placerede i en flyverdragt og ned på cyklen, men sådan var det jo bare, men aldrig time out

Anmeld Citér

20. marts 2016

Carina:-)

MysteriousAngel skriver:

Du skriver her et svar til en anden der skriver at hendes 8 årige datter ikke kan snakkes med når hun er hysterisk: 

En 8 årig kan man godt  have dialog med og forklare hvorfor man ikke smadret alt omkring sig bare fordi en siger nej. 

Jeg læser det som om at du konkluderer at det kan man sagtens men det er da godt, at det ikke er det du mener. 

Så du mener at en 8 årig  eller for vidt hvilken som helst alder-ikke kan tales med ,men kun vil "makke " ret ved at blive sendt uden for fællesskabet?

Nej vel -Det er ikke det du mener når du skriver at det er det du gør med dit barn. 

Jeg prøver lige igen .... Jeg mener at det er forkert at bruge time out i den forstand at man sender et barn uden for fællesskabet 

Og ja jeg undre mig over at man ikke kan kommunikere med sine børn når de har den alder som hende jeg citerede har - 

Forholdte mig helt og holdent til mine egne erfaringer - brugte ikke tid på at google eller andet men kun mine egne erfaringer og holdninger .

Akkurat som du gør og som alle andre vel også gør i en debat.

Og ja lige som du synes jeg er laaaangt ude ved at påstå at det er bedre for barnet at kommunikere frem for at udelukke - Lige så laaaangt ude synes jeg det er at udelukke et barn frem for at forsøge at finde en mere konstruktiv metode især med tanke på at barnet jo også skal kunne begå sig i et fælleskab i skolen . 

Vi er uenige ja - og det er jo det gode ved en debat at det skal der være plads til 

Og lige så lidt som du vil ændre mening ang timeout på den omtalte måde  ligeså lidt vil jeg og sådan er det jo bare .

Derfor behøver vi jo ikke pege ud at så må man automatisk ville pådutte andre ens holdninger og mene at alle må være lige som en selv- Nej man undres spørger og debatterer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.