Familie eller Job? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2016

Anonym

Herhjemme arbejder vi begge to hver anden weekend.. Men vi har så tilsvarende fri i hverdagene som godtgørelse og efter arbejdsloven samt vores overenskomst.. Vi ville IKKE kunne klare os på en indkomst.. 

Vi har samme arbejdsweekend, og der er da nogle gange hvor jeg har aftenvagt fredag, morgenvagt lørdag og aftenvagt søndag og hvor min mand har det omvendte... Så når vi nogle gange at hilse på hinanden i døren, andre gange ikke.. Andre gange arbejder vi ens..

Vi har ingen børn endnu, men venter vores første til juni.. Jeg påtænker at søge nyt arbejde under min barsel, alene pga arbejdstiderne, som jo ligger både weekend, aften og morgen..

Jeg vil gerne undgå at mine børn skal passes, hver anden weekend og muligvis nogle aftener om uge, og selvom jeg elsker at have mine fridage i løbet af ugen og elsker den borgergruppe jeg arbejder med, ser jeg mig nødsaget til at finde noget andet, ihvertfald så længe vores børn er så små at de ikke kan være alene hjemme.. 

Når de er blevet teenagere og/eller kan klare sig selv, skifter jeg nok tilbage igen.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2016

Panther

Profilbillede for Panther
migxher skriver:

Faktisk viser undersøgelser at det gavner familie livet og forholdet med den ene part på deltid eller som hjemmegående (: Og det er måske positivt i forhold til risikoen for skilsmisse? Det vælger jeg at tro.

Over halvdelen af alle ægteskaber ender i skilsmisse, så selv hvis vi gik ud fra, at din tese holder vand (jeg siger ikke, at den ikke gør, men jeg har ikke set statistik på det), så lad os lave en gavmild reducering og sige, at hvert tredje ægteskab, hvor den ene part er hjemmegående ender i skilsmisse.

Hvis du vidste, at der var 33% risiko for, at du var i en ulykke, ville du så ikke forsikre dig mod den?

Jeg siger ikke, at kvinder eller mænd ikke bør være hjemmegående - jeg påpeger blot, at det er vigtigt at sørge for, at man kan klare sig selv i tilfælde af skilsmisse og ikke bare er optimistisk (læs: naiv) og regner med, at det hele nok skal gå.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.