Familie eller Job? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.910 visninger
41 svar
162 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. marts 2016

Anonym trådstarter

Jeg er så dybt ulykkelig.. 

Sagen er den at jeg har været i mit drømme praktik job igennem kommunen.. (De sendte mig der ud). 

Jeg var så til samtale med en Job konsulent fra kommunen og Chefen for firmaet jeg var i praktik i. 

Chefen var SÅ stolt af mig.. Og efter kun 1,5 min sagde hun at hun ville så gerne beholde mig og ansætte mig med det samme.. 

MEN.. Så sagde hun at jeg skulle arbejde hver anden weekend osse..  (Arbejde ikke weekend i praktik perioden). 

Der røg hele min drøm på jorden.. 

Jeg fik lov til at tænke over det og vende det med familien her hjemme..  

Blev så ringet op af min Job konsulent, som kunne fortælle mig at jeg SKULLE sige JA til jobbet, ellers ville det få betydning for min kontanthjælp!  

Problemet kommer så bare her.... 

Min kæreste arbejder hver 3 weekend (fre/lør/søn) + hver anden søndag. 

Og vi har ingen mulighed for familie eller venner kan ta børnene mens vi er på arbejde.. Og samtidig med vil vi INGEN fri weekend ha sammen! 

Dvs vi kan ikke besøge familien, ta ud og handle sammen, fødselsdage sammen, ungerne kan ik gå til sport mm.. Men det værste er at jeg ikke engang kan hente min store dreng hver anden weekend når han er på samvær hos hans Far!!  

Hvad skal jeg gøre?? 

Jeg mister en DEL af min Kontanthjælp og kunne tydeligt mærke at kommunen ikke holder med mig eller kan forstå mig. 

Jeg kan jo intet stille op.. .. Kommunen sendt mig ud på det job som jeg ikke kunne fravælge. 

Ingen tvivl om at jeg virkelig ønsker at arbejde, men min Sagsbehandler viste udemærket godt at jeg ikke kunne i weekenderne.. Og det beklager hun så at hun sendte mig ud i noget som hun viste ville være weekend arbejde i. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2016

Berta

Hej

Det kan være en udfordring at få familie og job til at gå op. 

Men i din nuværende situation hvor du ikke har andet job - så er der vel ingen tvivl. Selvfølgelig skal du tage jobbet så du kan forsørge dig selv og din familie. Medmindre din mand kan forsørge jer og du kan være hjemmegående indtil evt andet job dukker op.

Ja - det er træls at I kommer til at arbejde mange weekender - men så antager jeg at I istedet har en del hverdags fri hvor I kan være sammen - med hinanden og med børnene - lave aktiviteter efter skole eller holde børnene hjemme hvis de er så små at de endnu ikke går i skole. 

De weekender hvor I begge arbejder må I finde en barnepige og betale for børnepasning - det må der være råd til når I har 2 x fuldtidsjob. 

Det er SÅ meget nemmere for dig at finde en nyt job med bedre arbejdstider når du allerede er i job. Se evt dette job som en overgangsperiode indtil du måske finder andet arbejde. Måske I bliver glad for det alligevel når I lige får sat hverdagen på skinner.

Måske kan din mand få ændret sine arbejdstider i en periode. Prøv at spørge - man kan højst få nej. 

Pøj Pøj med det. 

/Berta

Anmeld Citér

7. marts 2016

Anonym trådstarter

Berta skriver:

Hej

Det kan være en udfordring at få familie og job til at gå op. 

Men i din nuværende situation hvor du ikke har andet job - så er der vel ingen tvivl. Selvfølgelig skal du tage jobbet så du kan forsørge dig selv og din familie. Medmindre din mand kan forsørge jer og du kan være hjemmegående indtil evt andet job dukker op.

Ja - det er træls at I kommer til at arbejde mange weekender - men så antager jeg at I istedet har en del hverdags fri hvor I kan være sammen - med hinanden og med børnene - lave aktiviteter efter skole eller holde børnene hjemme hvis de er så små at de endnu ikke går i skole. 

De weekender hvor I begge arbejder må I finde en barnepige og betale for børnepasning - det må der være råd til når I har 2 x fuldtidsjob. 

Det er SÅ meget nemmere for dig at finde en nyt job med bedre arbejdstider når du allerede er i job. Se evt dette job som en overgangsperiode indtil du måske finder andet arbejde. Måske I bliver glad for det alligevel når I lige får sat hverdagen på skinner.

Måske kan din mand få ændret sine arbejdstider i en periode. Prøv at spørge - man kan højst få nej. 

Pøj Pøj med det. 

/Berta

Tak for dit svar..

Min mand kan ikke alene forsørge os..

Men jeg vil heller ikke miste hele min kontanthjælp, men den vil blive nedsat. (Har endnu ikke fået besked om hvor meget selvom de lovede at kontakte mig Fredag - ringer selv til dem nu her).

Min mand er den eneste der vil ha 1 fri dag i ny og næ..

Jeg ville ikke ha nogle fri dage.. Men fri til at kunne nå at hente børnene fra BH og SFO inden lukketid.

Uden at skrive for meget, så har min mand ikke mulighed for at skære ned for hans timer og jeg ved aldrig hvad tid han er hjemme (men tit efter/til spisetid) og weekend arbejde kan han ikke stoppe da det er hans andet job.

Anmeld Citér

7. marts 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg er enig med tidligere svar, du har jo ikke noget valg. Se det som en periode hvor tingene ikke er optimale og så søg andre jobs i mellemtiden. Selvfølgelig kan man få det til at fungere i en periode. 

Held og lykke! 

Anmeld Citér

7. marts 2016

Berta

Anonym skriver:

Tak for dit svar..

Min mand kan ikke alene forsørge os..

Men jeg vil heller ikke miste hele min kontanthjælp, men den vil blive nedsat. (Har endnu ikke fået besked om hvor meget selvom de lovede at kontakte mig Fredag - ringer selv til dem nu her).

Min mand er den eneste der vil ha 1 fri dag i ny og næ..

Jeg ville ikke ha nogle fri dage.. Men fri til at kunne nå at hente børnene fra BH og SFO inden lukketid.

Uden at skrive for meget, så har min mand ikke mulighed for at skære ned for hans timer og jeg ved aldrig hvad tid han er hjemme (men tit efter/til spisetid) og weekend arbejde kan han ikke stoppe da det er hans andet job.

Vil det sige at du skal arbejde ALLE hverdage  (man-fre) og hver anden weekend? Er det job på 37 t? For så vil det da være nogle relativt korte dage.

I min overenskomst skal man have en fri dag min hver 7 dag. Dvs jeg kan ikke arbejde man-fre derefter lør+søn og så man-fre igen. Men jeg ved ikke hvad der gælder for det fag du skal arbejde for? 

Jeg tror ikke jeg ville have sådan et job på sigt med kun 4 fridage om måneden  ( hver anden weekend ) - men altså hverken min eller din husleje eller mad betaler jo sig selv. 

Måske er jeg lidt hård nu - men jeg mener bestemt ikke du kan tillade dig at sig nej til et ordinært job - for at lade dig forsørge at (nedsat) kontanthjælp fordi det ikke passer så godt med familien. Søg videre efter nyt job mens du er i job. Eller måske manden skal søge nyt job hvis I prioriterer at dit job er vigtigt i en periode.

/Berta

Anmeld Citér

7. marts 2016

Vik

Jeg ville sige ja til jobbet. Ja, surt show med weekend arbejde, men det er bedre end sidde uden job. Du kommer nok ikke til at ha døgnvagter, så man kan stadig komme til fødselsdage om aftenen. Vi har selv levet på denne måde og har flere vennepar med 2-3 børn som klarer det ved hjælp af barnepige, legeaftaler osv. I mine øjne har du kun et valg, at sige ja. Det er ren luksus problem

Anmeld Citér

7. marts 2016

Tante15

Dvs. Din mand har to jobs - 1 i hverdagene og et weekendarbejde, som består af hver 3 weekend og hveranden søndag. 

Det vil så dreje sig om søndag, hvor der er brug for pasning, når du også skal arbejde i weekenden. Det er muligt at få barnepige, legeaftaler som andre skriver, og hveranden weekend er den ældste på samvær ved sin far. Hvad er det for en type arbejde, når du skal arbejde 7 dage uden at optjene fridage andre dage? 

Jeg er enig i, at du bør sige ja til jobbet, da dette er en problematik, som mange andre har og løser. Jeg synes ikke, at man kan sige nej til jobbet med de begrundelser, som du har, når alternativet er kontanthjælp. Det er selvfølgelig træls ikke at have weekender sammen,når I har været vant til det, men der er mange par, som ikke begge har fri i weekenden, men det vigtigste må være at have et arbejde. 

Jeg tænker, at mange kan løses, hvis man prøver at finde en løsning. Havde du skulle arbejde længere i hverdagene, kunne du have haft et problem med hente børn inden lukketid, når din mand arbejder meget og aldrig ved, hvornår han har fri. Men igen ville jeg finde en løsning, som andre også gør. Jeg synes, at du i stedet skal være glad for at have fået et arbejde, og du kan nå at hente børn inden lukketid i hverdagene, hvor det kan være en daglig udfordring for andre. Ja du skal så arbejde hveranden weekend, men du kan nå at hente dine børn i hverdagene.

Jeg har måttet have en fast aftale, hvor andre henter børn for mig om fredagen, da min arbejdstid ikke harmonerede med institution og lukketid, men det lykkedes.

Anmeld Citér

7. marts 2016

ESV

Jeg forstår ikke det er familie ELLER job du kan vel ikke forvente at staten forsørger din familie når du selv er arbejdsdygtige og har fået tilbudt job? 

Jeg tænker i må løse det efterhånden som i når der til men i min verden er det absolut ikke en mulighed at sige nej tænk hvis vi alle sammen gjorde det!!

Anmeld Citér

7. marts 2016

An&Jo

Jeg arbejder 10 og 15 timer af gangen som enlig og får alligevel hverdagen til at gå op uden det helt store problem.. Find en fast barnepige som børnene bliver trygge ved og så kan hun være der i de weekender hvor i arbejder begge to.. 

Og så er jeg også interesseret i at høre hvilket fag det er der ikke giver en fridag i hverdagene når man skal arbejde hveranden weekend?? Tænker ikke at der er mange mennesker der arbejder 12 dage i streg for at få 2 fridage! 

Jeg mener at det at få børnene passet er et luksusproblem hvis man ikke har et job.. Man tager hvad man kan få, og hvis ikke du tager imod det her job, så er jeg faktisk af den mening at du skal fra sige dig din kontanthjælp helt, for kravet for at modtage er netop at du faktisk siger ja til det job du får tilbudt i løbet af den periode og siger man nej, så burde kontanthjælpen ryge helt! 

Anmeld Citér

7. marts 2016

Loa

Jeg kan godt forstå at du ikke bare tænker 100% overvejende JA.

Det er sgu ikke fedt at skulle give afkald på weekender og samvær med børn og mand.

Jeg tænker dog at du var glad for jobbet og din chef for dig, så ud fra dét, ville jeg takke ja til jobbet, og så se om det blev muligt at undgå weekender, eller evt. bare færre weekender. Måske det er nemmere at rykke rundt på/være fleksibel med fra arbejdsgivers side, når du først er i jobbet og når de nu også er glade for dig?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.