Anonym skriver:
Tak for dit svar.. 
Min mand kan ikke alene forsørge os..
Men jeg vil heller ikke miste hele min kontanthjælp, men den vil blive nedsat. (Har endnu ikke fået besked om hvor meget selvom de lovede at kontakte mig Fredag - ringer selv til dem nu her). 
Min mand er den eneste der vil ha 1 fri dag i ny og næ..
Jeg ville ikke ha nogle fri dage.. Men fri til at kunne nå at hente børnene fra BH og SFO inden lukketid.
Uden at skrive for meget, så har min mand ikke mulighed for at skære ned for hans timer og jeg ved aldrig hvad tid han er hjemme (men tit efter/til spisetid) og weekend arbejde kan han ikke stoppe da det er hans andet job.
Der findes en arbejdslov, den foreskriver ikke mange ting da det handler om en forhandling mellem arbejdstager og arbejdsgiver, men en af de regler som er ufravigelige er man "kun" må arbejde 6 dage i træk, dvs. Du har krav på en fridag og denne skal helst være insammenhæng med de 11 timers hvile i døgnet man også har krav på, så arbejder du lørdag og søndag har du krav på ar have haft fri mandagen før og også igen fredag - man kan selvsagt forhandle, men forhandlingen skal du acceptere og de kan ikke sige du arbejder 14 dage med kun 2 dages fri i en weekend da du har krav på at have en fridag efter 6 dage.
Udover det tænker jeg dine arbejdstider må være helt skæve hvis du "kun" skal ramme 37 timer om ugen og skal placere dem på 12 dage og dårligt kan nå hjem og hente børn i institution for så skal du altså kun arbejde lige lidt over 6 timer om dagen.
Ja jeg kan se det ikke er drømmescenariet, men måske skulle du vende den om og se på fordelene: bedre økonomi, følelsen af at forsørge sig selv, komme i en A kasse og optjene retten til dagpenge, bedre stillet når du søger nyt arbejde osv osv.
Og så må I se på problemerne og elliminere dem frem for at forstørre dem.
Anmeld
Citér