Familie eller Job? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2016

L-mor

Jeg ville helt klart sige ja. Weekendarbejde må jo betyde, at du har hverdage fri. Ring til pladsanvisningen og spørg om der er en daginstitution med weekendåbent. Ellers få en god babysitter. Uanset hvad det koster, vil det være bedre for jeres økonomi end at sige nej. Efter et stykke tid kan du spørge, om du kan få tilpasset dine atbejdstider. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2016

migxher

Jeg for står ikke helt. skal du arbejde man-fre+lør/søndag hver anden weekend? Er det 37 timers job? Så må det jo være korte dage den uge du skal arbejde weekend, og mon ikke det så kan gå? 
Men ellers havde jeg nok takket nej og så fundet en måde at klare den med mindre kontanthjælp. Satme nej om jeg ville tage et job på bekostning af min familie. Jeg synes det er total urimelig at arbejde og beskæftigelse forventes at være på bekostning af familien på den måde.
hvor bor du henne? I nogen kommuner kan man få tilskud til pasning af eget barn, måske det er en mulighed. Og så være hjemmegående for en periode, mens du finder et andet job.

Anmeld Citér

7. marts 2016

Loa

migxher skriver:

Jeg for står ikke helt. skal du arbejde man-fre+lør/søndag hver anden weekend? Er det 37 timers job? Så må det jo være korte dage den uge du skal arbejde weekend, og mon ikke det så kan gå? 
Men ellers havde jeg nok takket nej og så fundet en måde at klare den med mindre kontanthjælp. Satme nej om jeg ville tage et job på bekostning af min familie. Jeg synes det er total urimelig at arbejde og beskæftigelse forventes at være på bekostning af familien på den måde.
hvor bor du henne? I nogen kommuner kan man få tilskud til pasning af eget barn, måske det er en mulighed. Og så være hjemmegående for en periode, mens du finder et andet job.

Hvordan er det på bekostning af familie? Er alt weekendjob så ikke det?

Og kan man tillade sig at være alt for kræsen når man er på kontanthjælp? Andre almindelige lønmodtagere kan godt arbejde med skæve tider og weekendarbejde, selvom det ikke er det fedeste, er det så i orden at kunne fravælge det når man er på KH?

Selvom jeg udemærket godt kan forstå det ikke må være sjovt overhovedet....

Anmeld Citér

7. marts 2016

loop

Anonym skriver:

Tak for dit svar..

Min mand kan ikke alene forsørge os..

Men jeg vil heller ikke miste hele min kontanthjælp, men den vil blive nedsat. (Har endnu ikke fået besked om hvor meget selvom de lovede at kontakte mig Fredag - ringer selv til dem nu her).

Min mand er den eneste der vil ha 1 fri dag i ny og næ..

Jeg ville ikke ha nogle fri dage.. Men fri til at kunne nå at hente børnene fra BH og SFO inden lukketid.

Uden at skrive for meget, så har min mand ikke mulighed for at skære ned for hans timer og jeg ved aldrig hvad tid han er hjemme (men tit efter/til spisetid) og weekend arbejde kan han ikke stoppe da det er hans andet job.

Jeg læser det som om, at din mand har to forskellige jobs. Et i hverdagene, og et andet i weekends, og selvom han har to jobs kan han ikke forsørge jer, tværtimod må han have en lav indkomst siden du kan få kontanthjælp selvom han arbejder. Du må derfor finde et arbejde, og har ovenikøbet været heldig at få et tilbudt, du i forvejen har afprøvet i praktik, og været glad for. Selvfølgelig siger du ja.

I kan sagtens finde nogen til at passe børnene hver anden lørdag. Men hvis i ikke kan få det til at passe på andre måder, så må din mand jo opsige sit dobbeltjob(det han har i weekenden), så i hver har et job og i kan forsørge jer selv.

Jeg synes hans arbejdstider lyder meget mere utilfredsstillende end dine, og han har vel kun kunnet arbejde på den måde fordi du gik hjemme. Tænk engang han har et arbejde hvor han aldrig ved hvornår han har fri, han burde derfor tjene en høj løn, da han står til rådighed med hans tid.

Anmeld Citér

7. marts 2016

Rauw

Jeg kan godt forstå at det er frusterende at man ikke bare kan finde et job der passer perfekt ind i ens liv. Men det er altså en lidt forkælet holdning at ha. Vi andre har sku heller ingen friweekender sammen, vi andre har også perioder hvor vi løber hjem fra arbejde bare for at hører babysitteren(vi har ingen familie så vi betaler os fra det) sige at barnet allerede sover, vi andre kæmper også og føler at vi ikke slår til pga et job der kræver røvmeget, men man har jo intet valg. Jobs hænger ikke på træerne. Og et arbejde skal man jo altså ha. Vi har nærmest kun fridage sammen til jul. Det hårdt men det fungere, for det skal det. 

Anmeld Citér

7. marts 2016

migxher

Hvordan er det på bekostning af familie? Er alt weekendjob så ikke det?

Og kan man tillade sig at være alt for kræsen når man er på kontanthjælp? Andre almindelige lønmodtagere kan godt arbejde med skæve tider og weekendarbejde, selvom det ikke er det fedeste, er det så i orden at kunne fravælge det når man er på KH?

Selvom jeg udemærket godt kan forstå det ikke må være sjovt overhovedet....

Det er da i den grad på bekostning af familien når både ts og hendes kæreste arbejder weekend, hun skriver jo selv at de ingen fri weekender vil have sammen. Og så skal hendes børn oven i købet passes. Som om børn idag ikke bliver passet nok/er i institution i hverdagene. 
Jeg synes det er iorden at takke nej i sådan et tilfælde. Og kan det ikke lade sig gøre kunne hun jo undersøge om det er muligt med tilskud til at gå hjemme, som jeg også skrev før. Det kan man i nogle kommuner.

Anmeld Citér

7. marts 2016

Tip!

Det er altså meget normalt at arbejde med skæve tider gør at man i perioder måske ikke ser hinanden så meget.. 

Min kærester arbejder hveranden weekend og har 2 gange om ugen lange dage. Men sådan er det, og der er også en frihed ved at han selv bestemmer, tager tidligere fri osv. 

Jeg vil sige at du skal tage jobbet, de hænger ikke på træerne og det virker (undskyld mit udtryk) snot forkælet ikke at tage det, eftersom du er på kontanthjælp. 

I må søge om en barnepige der vil tjene lidt håndøre, evt find en studerende.. 

Omkring dine arbejdstider, så må du ikke arbejde 12 dage i streg, og det er få timer hver dag, hvis det er tilfældet. Men overenskomst mæssigt må du slet ikke. 

Jeg kommer snart til at arbejde døgnvagter, 6 vagter om måneden.. Det hænger måske ikke skide gode sammen med min kærestes lange dage, men så må vi enten få bedsterne til at hjælpe eller finde en barnepige. 

Positiv hat på og vær mega glad for at de faktisk kan se potentiale i dig.. 

Anmeld Citér

7. marts 2016

Loa

migxher skriver:

Det er da i den grad på bekostning af familien når både ts og hendes kæreste arbejder weekend, hun skriver jo selv at de ingen fri weekender vil have sammen. Og så skal hendes børn oven i købet passes. Som om børn idag ikke bliver passet nok/er i institution i hverdagene. 
Jeg synes det er iorden at takke nej i sådan et tilfælde. Og kan det ikke lade sig gøre kunne hun jo undersøge om det er muligt med tilskud til at gå hjemme, som jeg også skrev før. Det kan man i nogle kommuner.

Men hvad så med folk der ikke er på KH, men selv har valgt et job hvor der er weekend eller børnene skal passes for at det hænger sammen? Skal de så også sige deres job op, fordi det ikke er drømmescenariet?

Jeg kan sgu godt forstå det ikke må være sjovt, og jeg ville heller ikke selv ønske at stå i det, men vi kan desværre ikke alle tillade os at sige nej til andet end drømmejobbet, så ville pænt mange mennesker skulle forsøges? Men det findes der måske også bare en løsning på?

Anmeld Citér

7. marts 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg tænker du har fundet et job, som du er glad for og hvor de er glade for dig. Det er mere end mange andre kan glæde sig over.

der er så lidt malurt i bægeret nemlig at arbejdstiderne er en udfordring, men det kan løses.

jeg tænker som mange andre, at hvis din mand har to jobs og stadig ikke kan forsørge familien, så du får kontanthjælp, så må det ene job altså være mere for fornøjelsensskyld end for pengene. Som andre foreslår, så tag jobbet, og din man dropper eller holder pause for sit weekend job. Så vil i have hver anden weekend sammen, sikkert samlet flere penge på kontoen, og samtidigt kan du hente og bringe i hverdagene. Det er mere end mange f.eks. Hvor begge er butiksansatte har. 

Når du er kommet godt igang med dit nye job, så kan du måske få en bedre weekend ordning, så din mand evt. Kan genoptage sit ekstra arbejde, eller i får noget overskud, så i kan få weekenderne til at fungere. For weekendjobbet kan vel ikke indbringe mere end dig i fuldtidsjob.

håber i finder en løsning, og du får et dejligt job.

Anmeld Citér

7. marts 2016

migxher

Loa skriver:

Men hvad så med folk der ikke er på KH, men selv har valgt et job hvor der er weekend eller børnene skal passes for at det hænger sammen? Skal de så også sige deres job op, fordi det ikke er drømmescenariet?

Jeg kan sgu godt forstå det ikke må være sjovt, og jeg ville heller ikke selv ønske at stå i det, men vi kan desværre ikke alle tillade os at sige nej til andet end drømmejobbet, så ville pænt mange mennesker skulle forsøges? Men det findes der måske også bare en løsning på?

Det er jo så deres valg, og JEG ville aldrig selv gøre det. 
Det kan faktisk godt lade sig gøre at klare sig på en indkomst, jeg kender flere der gør det(jeg ses med mange hjemmegående, som jeg også selv er pt og det næste år frem). Det handler om prioritering og en stor omlægning. Og det er selvfølgelig ikke noget for alle, det forstår jeg godt. Men så tager man jo naturligt nok et andet valg, og så må man jo få det bedste ud af det man har valgt.
JEG ville bare ikke selv vælge sådan, men derfor kan andre jo godt. 

Undersøgelser viser faktisk at det i stor grad gavner familielivet med den ene part på enten deltid eller som hjemmegående. Og det giver rigtig meget mening for mig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.