(oktober) 4. jm besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2009

tumle81

Hej Pia

Lyder til at du har haft en dejlig weekend. Det er så dejligt at se helt små nyfødte babyer, og kan SÅ godt forstå at du så kun glæder dig endnu mere.

Jeg kunne forestille mig at Tivoli er flot nu her når de har pyntet op til halloween. Har aldrig været der på denne tid af året, men er der ofte til jul selvom der er en million mennesker!

Vi har passet Peters søsters børn i weekenden, så der har været 4 unger at se efter! Heldigvis har pigerne bare leget og hygget sig, og drengene er også¨ved at komme efter det. Fætter Marius er dog noget langsommere motorisk og det gør at han virker meget yngre end kun de 3 mdr der er imellem dem. Det har været hyggeligt og heldigvis har jeg kunnet slappe en del af indimellem

I går var vi ude at gå en lille tur i skoven, vildt dejligt selvom det smådryppede. Desværre faldt jeg fordi der var glat og gjorde et vred i bækkenet samt slog mit knæ! AV AV hvor har jeg ondt i dag

Nålene hun satte i fredags har desværre ingenting gjort, nærmest gjort det værre. Jeg venter derfor på at min far vil komme forbi med bilen, og så¨kører jeg et smut til Roskilde og tager en snak med dem om det hele. Jeg er ved at miste modet og troen på at det snart ville ske af sig selv. Jeg ved godt der stadig er to uger til termin, men kan bare snart ikke mere. Ved så heller ikke helt om jeg nu alligevel ønsker at blive sat igang, kan mærke jeg er lidt nervøs og usikker ved det hele

Min navlepiercing tog jeg ud dengang jeg ventede Victoria og fik aldrig sat den i igen. Jeg fik så også et "stræk mærke" der hvor piercingen sad, så synes ikke lige man skulle fremhæve det punkt på maven igen... Er ellers 7-9-13 sluppet for strækmærker, så håber ikke at der kommer nogen denne gang i sidste øjeblik!!

Jeg har en lille tattoo på anklen, og så en på lænden. Synes også det gjorde ondt ved rygraden, men ellers var det til at holde ud...

Knus Kathrina 37+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2009

Pje

Hejsa

Ja det var rigtig flot inde i tivoli  Et besøg vær, men skal være sidst på eftermiddagen hvor man kan begynde at se lysene i alle de græskar.

Ja han var bare så dejlig den lille nye  Så håber der snart sker noget her hos mig. Har her i morges været til fys og samtidig har hun haft sat nåle i mig, hele 13 styk. Har fået lidt kvalme af det samt en anden fornemmelse i maven, men nu må vi se om der sker noget. Skal derop igen imorgen, for jo hyppigere jo større effekt har jeg fået at vide. Så planen er 3 gange ugentligt pga. de andre 2 gange har min fys fri.

Træls at nålerne har gjort det værre for dig, håber de kan hjælpe dig på Roskilde. Kan godt forstå du er nervøs for at evt. at skulle sættes i gang, men på den anden side kan det afhjælpe dig for en masse smerter.

Nedtur med sådan et fald / vrid i bækkenet, somom du ikke har problemer nok med dit bækken.....

Jeg skal til kontrol scanning på fredag samt læge samtale. Er spændt på om jeg evt. bliver sat i gang. Skulle først havde været til den kontrol scanning 3 dage før termin, men min gigt driller mig en del nu. Så snakket med lægen på svangerskabe amb. igår og hun ville gerne se mig indenfor den nærmeste tid og det blev så på fredag. Der har jeg 17 dage til terminen

Hvor hyggeligt med fætter og kusine på besøg, dejligt de sådan kan lege sammen. Min den ælderst nevø på 5 glæder sig til at skulle være fætter, spørg tit min søster om forskellige ting samt mine forældre. Den yngst ved ikke helt hvad det vil sige at skulle være fætter, han er også kun 2 år.

Pia 37 + 1

Anmeld

13. oktober 2009

tumle81

Hej Pia

Uha det lyder spændende med på fredag  Vil de sætte dig igang pga gigten??

Det var godt at få snakket med jm på Roskilde i går, hun var mægtig sød og vi fik snakket alle muligheder igennem. Vi blev enige om at det eneste fornuftige var at finde en dato til igangsættelse, så jeg ikke skal gå tiden ud og måske mere endnu. Jeg fik så en tid på torsdag om en uge, der er jeg 39+2

Synes der er lang tid til, taget i betragtning hvor ondt jeg har og hvor dårligt jeg sover, men må jo bare prøve at holde ud indtil der...

I går da jeg skulle op fra sofaen strømmede tårerne bare ned af kinderne på mig, og Peter måtte hjælpe mig. Han blev helt forskrækket selvom han jo godt ved jeg har temmelig ondt efterhånden

Det bliver da også spændende om du evt går igang inden så hvis du har fået nåle sat i flere gange om ugen. Det kunne jo være rart at gå igang af sig selv, også selvom det er med hjælp fra nålene

Begge unger er hjemme i dag. Valdemar har feber  og Victoria skal jo lege med sin kusine i dag. De kommer her ved middagstid og besøger os, hun går jo i skole nu og har jo derfor efterårsferie...

Knus Kathrina 38+0, tænk bare kun 2 uger tilbage til termin og 9 dage til igangsættelse

Anmeld

14. oktober 2009

Pje

Godmorgen Kathrina

Ja er meget spændene hvad de siger på fredag. De ville endelig vurdere det 3 dage inden terminen vedr. igangsættelse, da de ikke vil udsætte mig krop for større belastning ind højst nødvendigt. Men da gigten er ved at drille mig så meget vurdere de det allerede på fredag hvor jeg er 37 + 4. Så er jeg spændt på, for som lægen sagde hvis den lille er klar til at komme ud kan de lige så godt hjælpe den på vej.

Glæder mig at høre at de havde en dejlig snak med jm - så kan du se en ende på dine smerter. Kunne være dejligt at du gik i fødsel før, så du slipper for igangsættelsen, krydser fingre for det   Øv øv at du har så mange smerter efterhånden og det eneste som hjælper er at bettefisen kommer ud.

Håber ikke det har været for hårdt for dig igår og at Valdemar er blevet rask igen. For det er sikkert kun mor der dur når han er syg. Sådan er det i hvert fald med mine nevøer....

Nålene har haft en eller anden effekt på mig, har bare haft mange plukveer igår og en underlig fornemmelse i maven samt over skambenet og lige lænden. På et tidspunkt fik jeg en plukve hvert 20 min, men de udviklet sig ikke yderligt. Så er spændt på hvordan jeg reagere idag  Må nok sige jeg er lidt nervøs, kan jo ske til en hver tid nu. Har tænkt en del over om man kan være i tvivl om man har veer eller ej??? Der er godt nok flere der siger at man ikke er i tvivl om det er veer eller ej. Men hvordan mærkes de endelig? Ja og der er jo flere hvor vandet ikke går, men ja finder nok ud af det når de er der  

Pia 19 dage til termin

Anmeld

15. oktober 2009

tumle81

Hej Pia

Ja jeg havde jo så også Valdemar hjemme i går, han havde stadig feber så kunne ikke sende ham afsted. Han klagede også over at det gjorde ondt når han tissede, så vi måtte til lægen med en urin prøve, men heldigvis var der ingenting i. Det må gå over af sig selv mente hun.

I dag er han afsted, for han havde det bare super. Han gik også glad ud på legepladsen til de andre børn. Jeg henter dem dog lidt tidligt da min svigerinde og bror kommer med deres børn og så skal vi spise hos mine forældre i aften. Det bliver rigtig hyggeligt

Jeg er spændt på at høre om der er sket yderligere med dig, det kunne da godt lyde som om du snart får baby i armene! Om ikke andet er det ihvertfald også spændende at høre hvad jm siger i morgen vedr igangsættelse! Det er lige op over og kan faktisk ske når som helst nu, lidvildt at tænke på synes jeg

Jeg kan ikke forstå at jeg om en uge skal igang med at forberede mig på at føde indenfor meget kort tid. Har stadig en del plukke veer, men ikke noget der sker mere ved. Nogle af dem niver lidt, og andre mærker jeg ikke så meget. Bare de gør lidt forarbejde, så er jeg glad

Jeg ved jo ikke hvordan det er når man sådan går igang af sig selv, men mine veer er altid bare kommet som lyn fra en klar himmel.

Med Victoria kom de først efter jeg fik ve drop, men med Valdemar tog de vandet og ca 30 min senere havde jeg kraftige regelmæssige veer. De gør et godt stykke arbejde og jeg har de to andre gange åbnet mig enormt hurtigt, og født indenfor få timer... Det bliver spændende om det bliver det samme denne gang

Knus Kathrina 38+2

Anmeld

16. oktober 2009

Pje

Hejsa

Dejligt at han er blevet rask igen. Håber I en dejlig aften igår med min bror + familie

Er lige kommet hjem fra min scanning og læge samtale. Det gik rigtig fint, babyen vejer 2915g, en lille fin en. Og lægen tager "mig" med på konferance mandag formiddag også ringer hun til mig med et tidspunkt for min igangsættelse. Så jeg bliver sat igang i starten af næste uge - bliver rigtig spændene. Så skal have min fys til at sætte en masse nåle i idag, for jo mere hun kan fremprovokere jo bedre sagde lægen

Ja er ikke længe til du bliver sat i gang - kan være vi føder nogenlunde samtidig  De starter med at give mig en stik pille og hvis det ikke hjælper en stik pille mere dagen efter, 3. dagen er der pause og 4. dagen ve drop. Det var selvfølgelig værste tilfælde, men hun håbet på det lykkes med en eller to stik piller.

Vil slappe lidt af inden jeg skal til fys. Hele formiddagen er gået med scanning, lægesamtale også var jeg lige ude og handle lidt med min søster som jeg havde med. Rigtig hyggeligt

Mange knus Pia

Anmeld

17. oktober 2009

tumle81

Hej Pia

Ja det bliver da bare super spændende at høre hvad lægen siger på mandag! Så er det bare med at nyde den sidste weekend inden to bliver til tre  Jeg venter spændt på at høre hvornår du skal sættes igang. Undersøgte jm dig indvendigt??

De regner også med at jeg skal sættes igang med stik piller, deres procedure er 1 den første dag, 2 den næste så pause og derefter forfra. Jeg håber at mine plukkeveer har gjort lidt, sidst var jeg jo ca 1 cm åben, og havde 1-1½ cm livmoderhals tilbage. Når den er udslettet kan de jo tage vandet. Sådan gik det med Valdemar, der fik jeg 2 dage med 3 stik piller i alt, og 3. dagen tog de vandet og så kom veerne ellers med fuld fart

Ja det bliver spændende om vi får vores dejlige babyer at se samme dag, om ikke andetr bliver det da ihvertfald tæt på hinanden

Håber fys har kunnet gøre endnu mere for dig...

Dejligt med en shoppe tur sammen med søs. Vi havde en travlt dag i går, jeg havde begge unger hjemme, så vi startede dagen med morgenmad hos mormor og bedstefar, de skulle til Norge og vi passer hus og hund i denne weekend. Bagefter tog vi til Kbh og besøgte min moster som er indlagt på rigshospitalet, og til sidst handlede vi inden vi tog hjem!

Så var det bage kage tid og lave pizza tid, rigtgi hyggeligt men for søren hvior jeg ødelagt i går aftes og især i nat

I dag er det bare en slappe af dag, vi kører en tur om lidt for at der skal ske lidt for ungerne, og ellers er det bare hygge. Vejret er sådan nogenlunde i dag, det regner i det mindste ikke

God weekend til dig og Flemming

Knus Kathrina 38+4

Anmeld

18. oktober 2009

Pje

Hej Kathrina

Ja bliver rigtig spændene hvad lægen siger imorgen. Ja om mindst 1 døgn har jeg tiden for min igangsættelse  Er så spændt og samtidig nervøs. For nu det sku snart nu.

Jeg blev scannet i fredags af en sygeplejerske og snakket med en læge. Men når jeg møder ind til igangsættelsen starter de med at undersøge mig indvendig, derefter lægger de stikpillen også 1 time senere undersøger de igen indvendig, 6 timer efter de har lagt stikpillen. Og hvis der ikke er sket så meget lægge de en ny stikpille og lader den virke til dagen efter. Hvor samme procedure gentager sig.

Håber også dine plukveer har gjort et godt forarbejde, så det ikke tager så lang tid. Ja kunne være lidt sjovt at føde samme dag, men må tiden vise.

Det akkupunktur jeg har fået af min fys har givet plukveer den dag, men ellers ikke noget. Jeg har så igår sidde og stimuleret de punkter selv og har selv kunne fremprovokere plukveer, dog ikke så kraftige som når nålerne er i.

Var godt nok en travl fredag du havde, træls de gik over i så mange smerter. Håber din søndag indtil videre har været mindre smertefuld....

Mine forældre kommer senere og hjælpe Flemming med noget og ellers skal vi bare slappe af og nyde roen. For næste weekend skal der nok blive noget at se til. Håber at jeg der er kommet hjem fra sygehuset med vores lille baby

Skriver lige når jeg har fået tidspunktet for min igangsættelse.

Knus Pia 37 + 6

Anmeld

19. oktober 2009

Pje

Godmorgen

Så fik jeg datoen for min igangsættelse - bliver torsdag d. 22.10.09 om morgen, så vi bliver sat igang samme dag bare med nogle timers mellemrum.

Blev lidt skuffet da lægen havde lovet mig i starten af denne her uge, men det var den lederen jordemoder som ringet og gav mig dagen.

Så må vente spændt til torsdag  så senest søndag er vi forældre - VILDT SPÆNDENE

Rigtig god dag til dig.

Pia 38 + 0

Anmeld

19. oktober 2009

tumle81

Hej Pia

Det lyder da til at I har haft en rigtig dejlig weekend. Godt at I fik nydt den og bare været sammen og hygget. Som du selv siger har I sikkert nok at se til i næste weekend med jeres lille nye baby, som nok er kommet til verden der

Lad os håbe at det går fint med at blive sat igang, det er simpelthen så pudsigt at vi skal sættes igang samme dag bare med nogle timers mellemrum! Jeg forventer ikke at føde før tidligst fredag eller først lørdag. Så skal mine plukkeveer da ihvertfald have gjort et godt stykke arbejde

Det er vist bare med at nyde de sidste par dage, og få ordnet alt det man skal nå inden fødslen. Jeg regner med at gøre lidt rent, det skal jo strækkes over nogle dage da jeg ellers er helt ødelagt! Jeg skal have skiftet alt vores sengetøj, vasket tøj og pakket en taske til ungerne, så den er klar til når de skal overnatte hos faster og onkel samt måske mine forældre. Vi har aftalt pasning for dem, så det er på plads

I går havde jeg nogle ret så grumme plukkeveer, så havde lige håbet på at der skete mere, men det gjorde der ikke  Det eneste der kom ud af det var at jeg lige pludselig kunne huske hvordan veerne føltes under de andre fødsler

Det havde ellers været symbolsk at føde i går, da det var præcis 6 år siden jeg mærkede Victoria for første gang i maven!! Det var også den dag min elskede morfar døde, og det er nok derfor jeg så tydeligt kan huske dagen hvor jeg mærkede hende for første gang!

Jeg synes at jeg er blevet mere hævet i ankler og hænder, så det bliver bare rart at få det overstået, også så man kan komme tilbage i sin oprindelige form

Knus Kathrina 38+6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.