(oktober) 4. jm besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2009

Pje

Godmorgen

Ja det er træls, han søger butiksstilliger og der er faktisk en del stilliger. Han søger så også enten leder eller souschef stillinger, da det er det han helst vil og har gjort inden. Nu er han også begyndt at se sig omkring efter andre stillinger, bare svært uden erfaring indenfor fx pedel. Men håber det snart lykkes.

Synes også 2 - 3 år imellem er rigtig fint. Vi har dog planer om at få nr. 2 rimelig hurtig efter pga. jeg har leddegigt og gerne vil hurtig tilbage på MTX (stærkt gigtmedicin). Og det tager 4 mdr før det virker og 6 mdr at komme ud af inden vi må begynde at prøve. Så er lidt frivillig tvang

Ja det er ikke så let at finde et navn, tror også det er lidt lette når man ved hvad det bliver.
Har en veninde som har termin på lørdag og de skal have en dreng. De har dog haft lidt svært ved at blive enig, ved ikke engang om de er blevet enig.

Kan godt følge dig i at Victor ligger tæt op af Victoria, meget tæt endda. Ja det skal snart være et navn med V - nu hvor de 2 andre også starter med V
Vi har i starten andre navne, men dem synes jeg ikke så meget om længere, (Nanna / Oscar).
Min søster og svoger tog næsten 6 mdr om at finde navne til deres drenge, de kunne bare ikke blive enig. Lidt træls, for så ved man jo ikke hvad man skal kalde babyen.
Skal nok lykkes for jer, de siger jo det kommer rimelig hurtig når man først har set barnet.

Knus Pia 35 + 2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2009

tumle81

Jeg krydser fingre for at din mand snart finder et job, så I kan få lidt mere ro på den front. Det er stressende når man gerne vil arbejder og nok også har brug for pengene, og så man bare ikke kan få noget!
Det er dog meget positivt, synes jeg, at han er villig til at gå indenfor andre brancher. Dog tror jeg også det er svært at komme ind i varmen når man mangler erfaring...
Lad os håbe det snart lykkes :-)

Min svigerinde og hendes mand var heller ikke helt enige inden hun fødte deres søn, og det varede lige nogle uger inden de var helt sikre på navnet. Det var rigtig træls at man ikke vidste hvad man skulle kalde ham andet end lillebror eller baby. Hun var også selv rigtig irriteret over det, men på den anden side skal man jo gerne være sikker!

Jeg håber at vi når jeg først har født og set hvilket køn babyen er, så bum bliver vi bare helt sikre ;-) Det er ihvertfald mit ønske, alle vil jo spørge om hvad den lille skal hedde *s*

Kan godt forstå at I ikke vil vente for længe med at få nr 2. I har ligesom jeres at slås med med din medicin. Så havde jeg også bevidst valgt at der ikke var så lang tid imellem dem. Tror også det er en fordel at have børn tæt på hinanden, selvom det er dødhårdt i starten. De får sikkert rigtig meget glæde af hinanden når de er pseudo tvillinger, bare man har opmærksomheden på at give dem det de har brug for på deres alderstrin...

Øv jeg havde en dum dag i går. Havde så mange smerter at det næsten var uudholdeligt. Snakkede med dem på Roskilde sygehus, og de kunne tilbyde en indlæggelse, hvilket bare gjorde det værre for mig. Det kan jeg slet slet ikke, ville savne Peter og især ungerne alt for meget. Så hellere bide det hele i mig og vente 4 uger til jeg har termin!
Bagefter fik jeg mega tudetur fordi jeg fik dårlig samvittighed overfor babyen, da jeg jo godt ved den har bedst af at være i maven nogle uger endnu. Øv det var ikke sjovt... Dog var det ligesom om at det hele lettede lidt da jeg havde tudet færdig!
I dag har jeg så faktisk endnu mere ondt, så skal igen bare have en dag på sofaen... Victoria skal have en legekammerat med hjem fra børnehaven, så det letter lidt. Selvom der så er et barn mere, er de jo underholdt imens :-)

Knus Kathrina 36+1

Anmeld

1. oktober 2009

Pje

Godmorgen

Håber det går lidt bedre med dit bækken, ikke at holde ud med alle de smerter. Træls at de ikke kan tilbyde andet end en indlæggelse, kan godt forstå du vil undgå det så længe som muligt. Ville sku også savne Flemming for meget.
Ja man kan undre sig over hvad en god tudetur kan gør.

Tror også det er rigtig svært at komme ind i varmen i en anden branche. Og især når der er så mange om buddet som det er lige nu. De afslag han har fået har det været + / - 300 ansøger. Men skal nok snart lykkes, var fantisk en mulighed igår. Men Flemming er i tvivl da han har arbejdet der for 7 år siden og var glad for at få noget andet. Men er mange år siden, samt har både min mand og cheffen ændret sig. Så håber han vælger at sige ja tak...... Men han vil tage ud og få en mere uddybende samtale med ham inden han beslutter sig.

Ja det håber jeg også I gør - skal nok sig bang og der er navnet

Rigtig god dag til dig søde.
Sender dig de varmeste tanker om at dit bækken har det bedre idag

Knus Pia 35 + 3

Anmeld

1. oktober 2009

tumle81

Jeg siger tak for kram og tanker, det har sørme hjulpet
Jeg har det bedre i mit bækken i dag, selvom det jo stadig gør ondt... Har også fået sovet sådan rimeligt i nat, så jeg er i meget bedre humør i dag end i går/forgårs

Jeg håber da for jer at det kunne blive et godt arbejdssted for Flemming. Som du selv siger har både han og chefen ændret sig, hvilket måske gør at det kunne blive et drømme job

Jeg kan ikke lade være med at tælle dage til jeg igen skal til jm. I går var der en uge til, og tiden går jo stærkt synes jeg.
Der er så meget man kan lave i løbet af dagen. Jeg har efterhånden fået vasket og ordnet alt så det er ved at være klar til babys ankomst. Har også købt bleer, ammeindlæg, sutter osv. Det er rart at have styr på det...
I dag fik jeg også købt storesøster/bror gaver til ungerne

På søndag skal jeg i det kgl teater med min datter, min mands niece og svigermor. Vi skal ind og se "kom bamse, nu balletter vi" Er ret spændt på hvordan det bliver, og Victoria glæder sig bare rigtig meget...

Knus Kathrina 36+2

Anmeld

2. oktober 2009

Pje

Glæder mig det går bedre med dit bækken, krydser fingre for det bliver sådan. Ja smerter er en rigtig humør dræner

Ja håber jeg også - han har ikke bestemt sig endnu, håber snart han finder ud af hvad han vil. Når jeg spørg ind til om han er kommet nærmere noget, er det næsten somom han bider hovedet af mig.

Ja bliver spændene at skulle til jm igen - tæller også dagene til jeg skal til mit næste jm besøg. Er på torsdag og denne gang skal Flemming med for første gang.

Dejligt at du har styr på alle tingene  Jeg vasker tøj i lange baner, har fået tøj af min storesøster - mega meget tøj. Men er så også tøj fra str. 50 - 86 samt lidt i nogle str. større  Og det har stået på deres loft, så trænger til at blive vasket alt sammen og så har jeg smidt det væk med pletter og som har mistet farven.

Dejligt med sådan en tøse udflugt - tror det bliver en fantastisk oplevelse

Knus Pia 35 + 4

Anmeld

2. oktober 2009

tumle81

Hej Pia

Det lyder som om Flemming også stresser lidt over alt det med hans job situation, det er trist. Dog dejligt at der er noget han kan tage hvis han vil og det kan passe ind i jeres program..

Hvor dejligt at du har kunnet arve så meget tøj fra din søster, det er simpelthen guld værd med arve tøj. VI arvede rigtig meget til Victoria, dengang vi skulle have hende. Nu arver vi ind imellem fra min bror og hans kone, hvis datter er 7 mdr ældre end Victoria, og både Peters søster og min bror har lånt vores drengetøj fra Valdemar. Det bliver heldigvis ikke så slidt mens de er små, det er straks værre nu hvor de går i institution ;-)
Vi har jo heldigvis til begge køn, men tror nu alligevel ikke jeg kan lade være med at købe noget når jeg først ved hvad kønnet er på babyen. Jeg elsker at shoppe tøj til ungerne :-)

Det bliver da spændende at have Flemming med til jm, har han ellers kun været med til scanning og fødselsforberedelse??
Peter har kun været med til scanningerne denne gang, men synes heller ikke der for ham sker så meget til hverken læge eller jm. Han har jo set det hele med Victoria og et par gange med Valdemar ;-)

Jeg skal nok melde tilbage om vores tøse tur, jeg er også sikker på det bliver rigtig godt!

Jeg har fundet en klapvogn som jeg skal hente her i weekenden. Har længe ønsket mig en tvillinge klapvogn, da Valdemar stadig har brug for at sidde når vi går lange ture, og også engang imellem tage sig en lur. Jeg fandt en brugt paraply klapvogn på dba.dk og den passer fint til det vi skal bruge den til...

Knus Kathrina 36+3

Anmeld

4. oktober 2009

Pje

Godmorgen Kathrina

Ja går ham på med hans job situation  imorgen skal han ind og have en samtale med hans tidligere chef, så jeg håber de kan blive enig og han har et job

Ja det er bare super lækkert at arve alt det, pt mangler en klapvogn og babyalarm. Alarmen har vi fået pege af mine forældre til at købe dem for, har bare ikke fundet ud af hvilken en det skal være. Flemming har set en i tyskland vi skal have kigget nærmere på. Den har nemlig et lille kamera i og det synes Flemming er rimelig praktisk. I barselsgave har vi sagt vi ønsker os penge til klapvognen, ingen grund til folk kommer med en masse vi i forvejen har.
Skal have ringet til min moster idag og sagt hvad jeg mangler af tøj og andre småting for det er min moster og onkels barselsgave. Mangler meget meget lidt tøj, underdele og hagesmække samt et  vaskefad og indlæg til badekaret.

Ja glæder mig også til at skal have ham med til jm og gør han også selv. Især fordi han kommer til at høre hjertelydet. Ellers har han kun været med til scanningerne også 2 af 3 fødselsforbedrelser. Var til lægen i mandags og jeg synes ikke der er grund til at tage med for de 5 min. lægen undersøge mig. Tror også kun han tager med til det ene jm besøg er også fint med mig.
Nej ingen grund Peter tager fri fra arbejde til jm og læge, er jo kun tjek. Synes helt klar scanningerne er vær at proritere højt  Så dejligt at se den lille.

Håber klapvogen levet op til dine krav da du fik den set. Synes nogle gange at billeder godt kan snyde.
Kan godt forstå du gerne vil have en tvilling klapvogn, mens smart når Valdemar stadigvæk skal bruge en.

Rigtig god søndag og tur

Knus Pia 35 + 6

Anmeld

5. oktober 2009

tumle81

Hej Pia

Jeg håber at Flemming får en god samtale med sin måske kommende chef i dag. Det er jo lidt spændende at høre om de fandt frem til en god løsning for begge parter

Wauw så har I også arvet meget, og er helt klar til baby kommer. Det er dejligt at dine forældre har givet penge til en alarm. Vi købte en dengang vi havde Victoria, men den var ikke så god og hun legede med den efterfølgende. Da vi så fik Valdemar, købte vi en ny fra Padwico. Det var fra en svensk producent, men vi har aldrig fortrudt. Den er super god og er helt til at stole på. De sagde at den kunne det samme som supernovaen, den var bare næsten til halv pris
Hviken klapvogn kunne I godt tænke jer??

Jeg lavede en liste til min mor i søndags over de ting jeg manglede, hun ville gerne kunne købe lidt hvis nu hun faldt over noget

Hvilken barnevogn har I egentlig valgt??
Vi genbruger den fra Victoria, den holder stadig så det er super dejligt. Det er en big star supreme fra emmaljunga, super fin selvom den er lidt bleget efterhånden

Jeg synes også scanningerne er de vigtigste, og dem som mændene får det meste ud af. Der kan de jo rigtig se med og se den lille spire. Det er også dejligt for dem at høre hjertelyd

Jeg tæller ned til mit jm besøg, nu er der kun 2 dage tilbage  Er spændt på hvad vi kan finde frem til, har som sagt haft en rimelig ok weekend. Siden i fredags har det været ok, men i dag begyndte det igen at være lidt værre  Godt der kun er 3 uger til termin...

Jeg fik investeret i klapvognen. Det var faktisk en rimelig fin vogn, og i dag er den blevet vasket lidt og børstet ren og vupti, så den faktisk endnu bedre ud. Det er jo ikke en som baby som sådan kan sove i, men den er meget praktisk til at gå til og fra institutionen når jeg skal hente og aflevere, samt hvis vi skal ned til byen og lure i butikker  Og 300 er jo ikke meget...

Knus Kathrina 36+6

Anmeld

6. oktober 2009

Pje

Godmorgen Kathrina

Jo tak gik super godt med Flemmings samtale  Så det er bare dejligt, han skal måske allerede starte på mandag og ellers først efter hans barsel engang.
Han skal havde snakket med fagforeningen vedr. hvem der skal betale hans barsel. Kan ikke fortænke hans nye chef i ikke at ville betale de 14 dage, men efter hvad vi kan finde ud af er det også a-kassen som skal betale de 14 dage pga. han ikke har været ansat i virksomheden i 9 mdr.
Glæder mig faktisk til han skal starte, han bliver så dovne af at gå hjemme.... Og bare nusse rundt om mig hele dagen bliver jeg vanvittig af.

Ja det er super lækker at have fået penge af dem til alameren, så skal vi bare havde fundet en - udvalget er jo mega stort. Tror lige vi også tjekker den I har
Ved ikke hvad vores barnevogn hedder, er ligeledes et arvestykke fra min søster og svoger. Min ældste nevø er 5 år og 3 mdr. og ja selvfølgelig er den ikke ny, men fungere rigtig fin. Ved den er købt i babyvest og at den den gang kostet 3500 kr.
Vedr. klapvogn kunne jeg godt tænke mig en hvor den lille har mulighed for at sove. Er letter at have en klapvogn med på tur end en barnevogn. Så bliver en eller anden form for kalecheklapvogn som babysam kalder dem. Hvor styret også kan vendes

Vi snakke jm besøg igår da mit næste besøg er på torsdag - glæder mig rigtig meget. Og spurgte om Flemming stadigvæk ville med og hans svar hvad sker der dér??? Sagde hun vurderet størelsen, hørte hjertelyd, som diverse små tjek og selvfølgelig snakket. Men fandt endelig ikke ud af om han stadigvæk ville med, så det ser vi på torsdag. Ja bare mændene er med til scanningen, så synes jeg det er op til dem selv med jm og lægen.

Dejligt at klapvognen var fint og billig det må du nok sige  Og til det foremål du beskriver er den jo super fin - lækkert.

Er begyndt at sove rigtig dårligt. Flemming kom først i seng 2.30 i nat og det blev jeg vågne af, kunne bare ikke falde i søvn. Så kl. 4.10 besluttet jeg mig for at gå ned på sofaen, tog lidt kiks og et glas mælk og er så faldet i søvn foran tv. Vågnet så 6.30 igen og her sidder jeg rigtig godt træt og kan bare ikke sove. Har haft en del af sådanne nætter de sidste 14 dage. Er heldigvis første gang jeg er gået ned på sofaen, de andre gange har det lykkes mig at falde i søvn et par timer igen.

Knus Pia 36 + 1

Anmeld

6. oktober 2009

tumle81

Hej Pia

Øv hvor er det trist at du er begyndt at sove så dårligt!
Det er bare så hårdt når man ikke får sin nattesøvn. Jeg har i et par uger været plaget af dårlige nætter, et par enkelte med kramper i benene og så størstedelen hvor jeg vågner når jeg skal vende mig pga smerter i bækkenet. Det er bare SÅ øv, men falder da heldigvis hurtig i søvn igen. Det værste er når jeg vågner ved 6-7 tiden og skal tisse, så falder jeg ikke i søvn igen

Jeg synes vores alarm har været super god, og er glad for den stadig virker som da den var ny. Vi købte den i baby sam, så hvis der ligger en sådan i nærheden af jer, kan I jo altid lure på den og se om den passer til jer...

Det er da fedt at I også har arvet større ting fra din søster, det er jo noget af det der virkelig giver lomme smerter. Selvom barnevognen er 5 år gammel er den, som du siger, stadig fuldt anvendelig. Vi skal jo også bruge vores igen, og bagefter er der måske nogen som vil købe den eller få den alt efter standen når endnu et barn har ligget i den

Vi havde en klapvogn fra teutonia, som vi solgte i går. Jeg var træt af den dengang vi brugte den til Victoria, selvom den egentlig var super fin og ikke fejlede noget overhovedet. Vi købte dengang en brio klapvogn brugt, og den har vi været rigtig glade for. Den bruger vi stadig til Valdemar, og han sover fint i den. Vi købte den for 1500 på trendsales, så det var perfekt. Jeg fik endda købs bevis med på den

I dag har jeg været til lagersalg hos Katvig. Jeg lånte min svigermors bil og kørte afsted for at finde lidt nyt tøj til ungerne. Jeg havde hjemmefra lavet et budget, da jeg ellers godt kan lade mig løbe helt med af sådan et lagersalg. Der er jo så mange lækre ting man  kan købe, og det er ikke altid jeg har været lige fornuftig. Denne gang hed det 500-600 max, og jubii jeg holdte mig på 600 kr
Jeg fik 2 langærmede hættetrøjer til Victoria, en langærmet og kortærmet bluse til Valdemar, en heldragt til babyen og en velour heldragt til babyen samt en body til babyen så det var bare helt perfekt. Synes selv jeg har gjort kuppet
Ydermere købte jeg lidt for miin mormor, som hun kan give dem i julegave. Så holder budgettet for hende også, og jeg får noget brugbart til ungerne

Jeg tror han ville synes det var hyggeligt at komme med til jm, men måske han ikke får så meget ud af det. Peter er meget nysgerrig efter at høre hvad hun sagde, men tror ikke han ville se det som den store oplevelse at komme med

Hov og så et stort tillykke med det nye job til Flemming. Det er da bare for lækkert at de kunne finde en god løsning, og så at han allerede kan starte, super!!
Ja man bliver doven af at gå hjemme, been there  og er der jo stadig

Knus fra Kathrina 37+0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.