(oktober) 4. jm besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2009

Pje

Godmorgen Kathrina

Ja så sidder jeg igen her og har endelig sover rimelig godt i nat. Vågnet kort da Flemming kom i seng. Ellers sov jeg til kl. 5.15 og skulle på toilet og ja så var det sket. Kunne ikke falde i søvn igen, men som du selv skriver hvis man vågner mellem 6-7 tiden er det sket. Undre mig at jeg ikke kan sove mere, har altid haft et stort sove hjerte og især her nu hvor jeg er gravid.....men ja ikke at gøre ved. Fik ikke engang en morfar igår, gør jeg nogle gange, men vi skulle noget i går middag og ville i haven et smut om eftermiddagen. Vejret var super lækkert her hos os

Var ude at købe hoved/hale fad og badeindlæg til den bette  Så nu er vi vist ved at have det hele samlet. Puslebordet er klar til brug, kan ikke vente længere synes der er lang tid til slutningen af okt. - start nov.  Men går jo heldigvis hurtigere end man regner med.

Ja ligger en baby sam i Sønderborg (25 km) herfra og vi skal til eftermiddagskaffe hos mine svigerforældre i dag og de bor i Sønderborg. Vi har fået anbefaldet et sted i Tyskland, noget tilsvarende som baby sam. De skulle bare være meget billigere  F.eks autostol til halv pris, så det skal vi inden vi kører til mine svigerforældre. Så hvis vi ikke finder noget i Tyskland tager vi i baby sam, vil nemlig godt have alarmen købt inden Flemming starter på arbejde på tirsdag. For det er butikstider også er dt lidt svært at få dem kønt og ved det er noget han vil være med til at købe. Tøj m.m. lader han mig om - hvilket passer mig rigtig fint
Ja det er super lækkert at vi også har fået store ting, puslebordet er fra en kollega, barnevogn og vugge fra min søster også har vi fået tilbudt 2 tremmesenge som vi begge har sagt ja tak til. Og især hvis det lykkes for os at blive gravid rimelig hurtig efter. Så kommer vi til at skulle bruge 2 tremmesenge. Ja også har vi fået kravlegård af min søster og uro. Hvi9lket vi har fået 2 af en af min søster og en af en anden kollega, derudover er det kommet uro til autostolen fra en veninde.
Ja så vi mangler kun klapvogn, hvilket min søster har. Men den bruger de selv lidt endnu også er det en billig en hvor den lille ikke kan sove. Og var endelig min søster der foreslå os en hvor betterøv kan sove i.
Forresten derudover har vi fået en babystol fra Ikea til den lille af min moster, vil dog gerne have en Danstol på et tidspunkt, men det er jo noget vi kan ønske os penge til i barnebåd

Lækkert at I fandt en god en på trendsale, kan være rigtig heldig at finde en masse lækkert brugt de forskellige steder. Og det er tit som nyt
Ikke dårligt med sådan et lagersalg, ja må sige ud fik en masse fine ting til ingen penge.... Og lækkert ud fandt nogle julegave fra mormor/oldemor  Så ved man at man få noget man kan bruge.
Hader selv at få noget der ikke stå på min ønskeliste, min svigerforældre og svigerinde har en tedens til at købe noget jeg har snakket om én gang også uden det kan byttes  Max nedtur, ender somregl med det stå i skadet noget tid også ryger det ud.

Tror også han vil synes det er hyggeligt at komme med til jm, og især vil han synes det er fedt at høre hjertelyden. Så tror han tager med  Han lægge nogle gange hans øre på maven og kan derved høre den lille, men tror ikke det er det samme. Har jo ikke selv lyttet til en gravid mave før...

Rigtig god dag til dig. Og mange tak, ja lækkert de kunne blive enig. Var de endelig rimelig hurtige til, så det er dejligt.

Knus Pia 36 + 2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2009

tumle81

Godmorgen, eller rettere god formiddag Pia

Det er utrolig at du er så tidligt oppe, jeg føler virkelig med dig  Jeg har selv haft en rigtig møg nat, har sovet elendigt og er vågnet en million gange  Peter vækkede mig da han var klar til at gå, børnene var nemlig vågnet, og så vil de gerne have morgenmad indenfor overskuelig tid  Der var klokken selvfølgelig også lidt i 8

Jeg er bare rigtig dvask i dag, har ondt i mit bækken og føler mig utilpas. Tror det bliver en dag på langs. Dog skal jeg lige til jm om 45 min tid. Er lidt spændt på hvad hun siger vedr igangsættelse... Peter ville gerne at jeg gik igang af mig selv, hvilket jeg jo også gerne ville. Kan bare ikke forene mig med tanken om at skulle blive ved med at sove elendigt og have så ondt hver dag

Det lyder dejligt med den butik i Tyskland. Hvis vi boede tættere på, ville jeg også overveje at købe mange ting dernede. Det er nok lidt ligesom Sverige, der er det også meget billigere end herhjemme!
Jeg håber I fandt hvad I søgte, så I er helt klar til at tage imod babyen, når den får lyst til at komme ud til jer

Jeg har pakket tasken til hospitalet, så den er helt klar. Jeg har også taget cd'er med. Vi har hørt musik til de to første fødsler og jeg synes det er temmelig afslappende og dejligt at lytte til...

Vi har en trip trap og er meget tilfredse med den. Den er godt brugt efterhånden, men fungerer som den skal. Vi har også en stol fra Ikea. De er super praktiske og gode at have med når man skal steder hen uden baby stol...
Fedt at I har fået to tremmesenge, især med jeres planer om en baby igen snart

Knus Kathrina 37+1

Anmeld

8. oktober 2009

Pje

Gormorgen

Synes også det er rigtig træls, nu er det 3 nat i træk jeg vågner midt på natten, der falder jeg dog nogenlunde hurtig i søvn igen. Men så vare det kun til mellem 4.30 - 5.30 så vågner jeg og kan bare ikke sove mere

Håber din dag har været rimelig, træls du har haft en af de off dage. Håber det gik godt hos jm?
Kan godt forstå du ikke kan sover overskue at skulle gå i gang af dig selv, især med alle de smerter. Er jo ingen grund til at belaste din krop mere end højst nødvendig.
Er også spændt på mit 3. jm besøg idag - Flemming tager ikke med, da han skal have lavet noget ved vores hus inden han skal starte på arbejde på tirsdag. Og skal også til jm kl. 13.00 så det ligger også lidt dumt hvad det angår. Så har hørt min mor af om hun ville med og det ville hun rigtig gerne. Kunne ligefrem se hende smile gennem tlf.

I Tyskland fandt vi desværre ikke noget alarm, men købte så (lige som alle andre) en super nova i baby sam. Vi blev enig om at kravene til baby alarm nok ikke er så høje i Tyskland som i Danmark, da de kun havde 3 forskellige at vælge imellem også var der dårlig rækkevide 200 m og kun 2 indstillingsmuligheder. Deres autostole er der virkelig noget at spare på, så når vi skal have den næste autostol skal vi derned og købe én. Tror godt man kan sammenligne de tyske priser med de svenske.

Jeg mangler kun at pakke lidt toilet sager til hospitalet ellers er både min og babyens taske pakket  God idé med musikken, tror jeg vil have fundet et par stykker at tage med.

Min søster har også trip trap stole til deres børn og er glade for dem.
Har fået noget pude til en danstol af min veninde som de ikke kan bruges til deres danstol pga. de har den gamle mode og puden passer til de nye stole. Så er flere grunde til det bliver en danstol

Hygge

Knus Pia 36 + 3

Anmeld

8. oktober 2009

tumle81

Hej Pia

Hvor er det dejligt at din mor skal med til jm, det bliver da også en oplevelse for hende. Jeg havde min mor til min første fødsel og også til en af de sidste scanninger denne gang, og hun synes det var en stor ære og oplevelse at få lov til at være med til begge dele

Det gik godt hos jm, jeg havde det faktisk lidt bedre i går. Det sagde hun også til mig, at jeg virkede som om jeg var mere ovenpå end hun havde regnet med...
Vi aftalte derfor ikke nogen dato til igangsættelse, men jeg fik lovning på at jeg kunne ringe til G73 (afsnittet for gravide på Roskilde sygehus) og få en dato til igangsættelse hvis jeg i løbet af nogle dage eller lign bare ikke kunne holde det ud mere. Det har hun skrevet i min vandre journal og også på den journal som de har på sygehuset. Det er bare rart at have den "sikkerhed" hvis jeg lige pludselig ikke kan mere! Hun sagde desuden at jeg ikke gik længere end til terminen, og så ville de sætte mig igang. Når jeg havde førdt 2 gange ved igangsættelse uden problemer, ville det heller ikke blive vanskelig denne gang...
Hun  vurderede baby til ommkring 3 kg, så hun regnede ikke med at den blev ligeså stor som de andre, men da jeg kom hjem og kiggede i papirer fra de to andre, er det blevet vurderet til det samme på nuværende tidspunkt. Så enten har de taget fejl tidligere eller også har de taget ekstremt meget på til sidst
´Jeg fik en ny tid om 14 dage, men hun troede faktisk at jeg havde født inden da baby næsten stod fast med hovedet og dybt i bækkenet samt at jeg oplever en del flere plukke veer nu...
Hun anbefalede mig zoneterapi, både mod smerter men også til evt at sætte skub i tingene. Det har jeg så været afsted til her i formiddag, og mums hvor var det bare lækkert. Selvom man ingen problemer har kan jeg godt forstå folk får det for velværen. Det var virkelig lækkert og jeg er bare helt afslappet nu

Det kan da godt være at de ikke har ligeså gode alarmer i Tyskland, men dejligt at I så fandt en super nova. Sådan har begge mine svigerinder og de har været meget glade for dem. Det bliver I helt sikkert også for jeres
Har også hørt det med autostolen, så det ville jeg da også gøre hvis jeg var jer. Jeg håber på at Valdemar skal flytte i større stol til sommer, og så kan baby overtage hans stol, mens han får en ny pude med ryglæn ligesom Victoria har. Hun bruger jo stadig sin og skal gøre det nogle år endnu. Sikkerheden er simpelthen så vigtig når man kører i bil med børnene. Kan slet ikke forstå dem der bruger forkerte autostole, eller slet ikke spænder børnene fast!!

Jeg håber altså at du får sovet bedre i nat, man bliver så drænet for energi når man ikke sover ordentligt om natten!!

Knus Kathrina 37+2

Anmeld

8. oktober 2009

Pje

Hej igen

Så er mit 3. jm besøg veloverstået  Fik en rigtig god snak med hende, både med mine tiltagende gigt smerter også de graviditetsgener jeg har. Hun kunne ikke forstå at lægen ikke havde taget en blodprøve for at tjekke mit levertal. Har nemlig en del kløen over det hele. Så hun ringet til min læge og efter jeg var færdig med hende skulle jeg til egen læge for at få taget en blodprøve. Skal til lægen på mandag til et ekstra tjek pga mit lidt lave blodprocent, så der skulle jeg gerne få svar på mit levertal også.

Hun vurderet babyen til ca. 2700g også havde hovedet sat sig fast, så hun var lidt i tvivl om størrelsen. Da det er lidt svært at vurdere den lille når hovedet havde sat sig, sagde hun.

Dejligt at dit jm besøg gik fint  Sikker en trykhed at have, rigtig lækkert at vide at du kan blive sat igang hvor du ikke kan holde det ud længere. Så håber vi zoneterapi hjælper på både dine bækkensmerter og sætter fødslen igang. Godt du følger dig mere afslappet, så få man pluselig mere overskud.

Skal også til jm igen om 14 dage - måske som hun sagde til mig, kunne jo være den var kommet ud inden. Jeg har fået anbefalet akkupunktur som smertelindrende samt igangsættelse, så må vi se om det hjælper. Akkupunktur må kan begynde på 14 dage inden termin, så det bliver sidst i næste uge min fys begynder på det

Kunne være lækkert hvis Valdemar kan flytte over i en anden stol samti´dig med babyen skal i en større stol. Ja sikkerhed i bilen er bare vigtigt, kan blive så galt når jeg ser børn ikke er spændt fast  Ligner ikke noget, er jo ikke barnets skyld det ved jo ikke bedre.

Knus Pia 36 + 3

Anmeld

8. oktober 2009

tumle81

Hej Pia

Det lyder da godt med dit jm besøg. Kan godt forstå hvis hun undrede sig over at han ikke tog en blodprøve. Det manglede da bare hvis du har en del kløe på kroppen! Godt at hun var opmærksom på det, og fik ham til at tage en blodprøve. Så bliver det jo spændende på mandag at høre resultaterne

Det er da også en fin størrelse på jeres baby, jeg ved ikke hvor meget man skal lægge i de skøn men indimellem har de jo ret og de giver ihvertfald et fingerpeg om hvad str babyen har...
Synes din mor det var en god oplevelse??

Jeg har været rigtig træt i dag, nok pga min dårlige nattesøvn men sikkert også pga zoneterapien. Kan ikke rigtig mærke den store forskel endnu, men har en bedre afslappethed fornemmelse i bækkenet, hvis man altså kan sige det
I morgen regner jeg med at kontakte jm her i Køge, de giver nemlig akupunktur hver fredag, og måske de havde en tid til mig

Nu vil jeg se om der er noget spændende i tv og så ellers bare slappe af resten af aftenen. De kloge siger jo ellers at sex også kan sætte gang i sagerne, måske man skulle prøve det

Knus Kathrina

Anmeld

8. oktober 2009

Cris

Hej! Jeg ville lige hilse! Jeg læser tit herinde, men jeg har ikke så meget tid og energi til at sidde og skrive. Man kan mærke i luften, at der snart er tid til at føde, for man tænker meget mere på de praktiske ting end før   Det er kedeligt at høre om jeres smerter og søvn mangel. Så noget suger så meget energi og man kan ikke rigtigt nyde graviditeten. Her går det godt men jeg er bare mega-træt. Min "stor" dreng på 20 måneder er ret glad for mor, så jeg ved ikke,hvordan jeg kan klare det med en nyfødt og en lille dreng der skal have mor hele tiden. Men mon ikke, at vi kan finde en rytme? Jeg er træt for han ikke sover igennem hver nat, han har været noget syg og vågnede meget i de sidste dage. Min mand flyttede til sofaen sidste nat så jeg kunne have den lille i vores seng, for han var vågen i over en time og han ville/kunne ikke falde i søvn og jeg gad bare ikke mere. Jeg sover som en sten, når jeg få lov til det. Jeg er bare så glad for at sove og jeg har fået en lille dreng som sover lidt   Nå må vi at se, hvad der sker med den næste.

JM har været her hos os på besøg. Jeg vil gerne føde hjemme, men vi har det problem, at vi ikke ved, hvad vi skal gøre med vores dreng. Vi har ikke noget familie her eller gode venner. Dem vi kender siger, at de gerne vil tage ham, hvis jeg skal føde om natten. Men hvis han ikke kender stedet ville det være et problem. Man skulle øve sig et par gange før, men folk tænker ikke rigtigt på det. Sådan er det bare. JM sagde, at hun har oplevet mange gange, at børnene sover igennem og far kan tage dem, hvis de vågner... Hmm... Jeg tænker og tænker om jeg skal bare føde hjemme og tage chancen. Jeg synes at det er bare så irriterende at skulle ud af døren, når man har kraftige veer!

Anmeld

9. oktober 2009

Pje

Godmorgen

Idag har jeg sovet til næsten kl 6  Hvor dejligt, var meget meget kort vågne da min mand kom i seng, men ellers har jeg sovet indtil betterøv trykket på blæren og bare skulle tisse vildt meget.

Undret mig også at han ikke tog en blodprøve, men tænkte ikke nærmere over det. For det er jo ham der er læge og ikke mig. Men ja dejligt at hun var så opmærksom på det, så håber tallene er okay.
Ja hun synes det var en dejlig oplevelse, min mor har været med min søster til jm 1 enkel gang. Men er jo ikke samme oplevelse. Kunne nærmest høre hende smile bag mig da vi hørte hjertelyden  Så dejligt.

Jeg gik til zoneterapi for nogle år siden for mine gigtsmerter, men det hjalp ikke rigtig på smerterne. Kan godt huske at jeg var rigtig træt dagen efter. Godt du har følelsen af at dit bækken er mere afslappet. Håber de har en tid til en gang akkupunktur til dig idag,  for det.

Håber det var noget spændene i tv´et - vi så tv2 med Lærkevej og derefter Danmark ifølge Bubber. God underholdning
Ja har også hørt at sex skulle kunne sætte fødselen igang, har en veninde hvor manden var træt af alt det sex da de ventet på nr. 2. Ved hende hjalp det ikke, hun blev sat igang, men vi er jo forskellige. Så kan altid håbe
Bliver desværre ikke til så meget sengegymnastik hos os, maven er meget i vejen, får vilde ligamentsmerter og plukveer samt smerter i lænden bagefter. Så lysten er ikke den store, rigtig træls. Men er der jo snart en ende på

Cris bliver spændene hvornår du føder, når du har fornemmelsen af det snart er nu.
Træls at jeres søn er så morsyg, men kan hurtig ændre sig efter fødselen. Jeg har et stort sovehjerte, så tror det bliver svært med afbrudt nattesøvn de næste mange mdr. / år. Men vænner man sig vel til på et tidspunkt......???
Håber I finder en god læsning med jeres søn når du skal føde og håber du kan få din hjemme fødsel som du gerne vil have.

Rigtig god dag til jer begge.

Knus Pia

Anmeld

9. oktober 2009

tumle81

Hej Chris

Kan godt forstå du tænker meget over hvordan det skal gå med din søn, når den lille melder sin ankomst!

Min søn er 2 år og 3 mdr og også virkelig glad for sin mor. Ofte er det kun mig der duer hvis han falder eller ønsker noget. DOg er det blevet bedre ved at far har at taget nogle alene dage med ham, så de kommer tættere på hinanden. Måske en ide hos jer inden den lille kommer 

Det lyder ellers spændende med en hjemme fødsel, det er ikke lige noget for mig men tror det kunne være en god oplevelse hvis alt bare glider. Jeg ville dog nok prøve at finde noget pasning til din søn, det ville måske ikke være så rart hvis han vågnede midt i veerne eller under selve fødslen og har brug for sin mor!

Jeg håber I finder på noget, så I får den fødsel I ønsker jer og jeres søn er et trygt sted imens...

Hej Pia

Dejligt at du har fået sovet bedre i nat. Jeg vågnede som sædvanlig en million gange og efter at have tisset ved 5 tiden, sov jeg kun ganske lidt inden alle de andre vågnede

Jeg føler mere tyngde på maven i dag, og har en del flere ¨plukkeveer end jeg synes jeg har haft de sidste dage, bare de gad gå over i veer istedet for

Er helt øm nederst i maven og lidt i lænden, så håber på at plukkeveerne gør lidt forarbejde...

JEg har fået en tid til akupunktur kl 13 i dag, så håber på lidt lindring efter det, og måske at hun også vil sætte en nål eller to for at skubbe lidt til det hele

Hi hi vi så også Danmark ifølge Bubber, men min mand måtte dog gå ud da de hang i de der kroge fra loftet. Han kunne simpelthen ikke holde u d at se det, men han er heller ikke så god til blod, operationer og lign. Jeg har selv haft nogle piercinger, men dog ikke noget så vildt som det ham Muffe havde!!! Han har lavet min piercing i tungen, som jeg dog ikke har mere. Har faktisk heller ikke den i navlen mere, kun alm hul i ørerne ...

Det blev heller ikke til noget lagen gymnastik her. Min mand har ikke den store lyst når jeg er gravid, og der er heller ikke så mange stillinger tilbage uden at det bliver en pine isteder for nydelse. Det bliver heldigvis bedre når baby er ude af maven og man føler sig lidt som sig selv igen

Knus Kathrina 37+3

Anmeld

11. oktober 2009

Pje

Hej igen

Jeg har sovet rimelig godt de sidste par nætter, så det er dejligt  Træls håber du har sovet godt de sidste nætter.

Okay, ja det er at håbe at plukveerne gør arbejdet og at det ikke vare så længe til  og at de snart går over i rigtige veer.

Håber nålerne har hjulpet på dine bækkensmerter eller har gjort noget for at sætte fødselen igang......

Synes nu også at det var noget vildt at de hang i de kroge, fik også lidt kvalme. Okay, ham Muffe har også et rigtig godt ry. Jeg har taget min navlepiercing da jeg var ca 4 mdr henne og ved ikke helt om jeg skal have en ny i efter mine fødseler. Har sidste i sep. fået en tatoovering fra midt på højreballe og til midt på ryggen og fuck det gjorde ondt nyren og ved knoglerne.

Har været over i Helsingør i den her weekend og besøge en af mine gamle folkeskoleveninder - været vildt hyggeligt. Samtig har vi været en smut inde i KBH og se tivoli og hygge. Og været på barselsbesøg hos en anden folkeskoleveninde som fødte hendes søn onsdag morgen  Hvor er han bare dejllig, vejet 3650g og 52 cm og fødslen tog 15 - 17 timer, men havde kun været rigtig slemt de sidste 2,5 time. Glæder mig endnu mere til at få min egen baby ud.

Knus Pia 36 + 6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.