(oktober) 4. jm besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.081 visninger
43 svar
0 synes godt om
24. september 2009

tumle81

Ja så gik der 2 uger siden jeg sidst var ved jm.

Vi aftalte jo at m¨ødes lidt hyppigere, nu da jeg døjer meget med bækkenet her imod slutningen af graviditeten.

I de 2 uger der er gået er min tilstand virkelig forværret. Jeg har rigtig ondt i mit bækken, især fortil ved skambenet trykker det meget nu!
Vi snakkede meget om min situation og igangsættelse. Det piner mig at jeg ikke kan lege med ungerne på gulvet, at jeg har bedst af blot at være hjemme og slappe af, og at jeg får rigtig mange smerter af bare at tage ud og besøge veninder eller gå en tur. Det er også ved at være dumt at cykle, hvilket eller har været rimelig ok indtil videre!

Hun sagde at jeg ikke kunne blive sat igang nu, hvilket jeg jo heller ikke ønsker, der er trods alt 5 uger til termin og bebs er ikke helt stor nok til at komme ud til os endnu. Hun ville dog regne med at det kunne blive realistisk om 3 ugers tid!!

Jeg har fået en ny tid om 14 dage hvor vi så igen skal snakke det hele igennem og hvis situationen er forværret eller bare det samme, bliver jeg nok sat igang for at afhjælpe mig.

Bortset fra det var urinen fin og blank :-)
Mit BT er fortsat fint, og der er ikke mange ødemer. Det er mest henimod aften at det bliver værst!
Min vægt er steget med 1 kg siden sidst, så nu er jeg oppe på +15 kg!!!
Baby blev vurderet til 2600 g og h*n stod langt nede i bækkenet, hvilket også forklarer de smerter jeg er begyndt at få, især fortil!!

Knus fra Kathrina 35+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2009

Pje

Hej Kathrina

Hvor træls med dine bækkensmerter  Krydser fingre for at det ikke bliver værre end det er lige nu, selvom chancen for det udvikler sig mere desværre er der. Nu hvor h*n vokser godt.

Bliver spændene hvor jm siger om 14 dage

Knus Pia 34 + 4

Anmeld

25. september 2009

Brams

Hvor er det dog surt med det bækken, men rart at de er villige til at sætte dig igang så du ikke skal gå fuld tid. Super at der ikke var noget i urinen

Jeg skal til læge i dag (35 ugers tjek) og så ellers til JM i næste uge som jeg plejer  så jeg håber mit BT er stabilt

Tak for sidst, det var super hyggeligt.

Knus Trine 35+1

Anmeld

25. september 2009

tumle81

Hej Pia

Ja det er noget bøvl med mit bækken, men har jo døjet med det de 2 andre gange også, så det er desværre forventet. Det gør mig bare helt overbevist om at jeg ikke skal have flere børn end de (snart) 3 jeg har :-)
Jeg håber at de vil sætte mig igang, men kun hvis det er forsvarligt overfor babyen, den kommer trods alt i første række, så må jeg udholde det de par uger endnu. Siger jo stadig 5 uger til termin og hvis det så bliver før, er det bare rart for mig...
Hvornår skal du til læge/Jm igen??

Hej Trine

Selv tak, det var rigtig hyggeligt. I har jo et lækkert hus i dejlige omgivelser :-) Man er vel lidt en bondepige selv *s*

Det bliver spændende at komme til lægen og høre hvad de siger. Jeg håber dit BT stadig er stabilt.
Jm er også altid godt at komme til, det er så dejligt at høre hjertelyd, og få vurderet baby samt få at vide at alt står til som det skal...

Jeg har haft 2 dage på langs, som hjælper lidt. Dog er det ligeså snart jeg begynder at bevæge mig rundt at jeg kan mærke det igen :-(

Knus til jer begge fra mig

Anmeld

26. september 2009

Pje

Godmorgen

Jamen det er jo det - når man først er begyndt at døje med sådanne bækkenløsning kommer de som regl være ved de efterfølgende graviditeter. Siger de kloge i hvert fald. Heldigvis har jeg ikke fået bækkenløsning endnu og håber ikke mine lændeproblemer udvikler sig til én.

3 børn er også en dejlig flok  Vi skal kun have 2 - jeg ville gerne havde haft 3, men min mand ville kun have 1 så er vi blevet enig om at mødes på midten

Ja helt sikkert kommer den lille i første række, så må vi håber betterøv er klar til at komme ud omkring 2 - 3 uger før termin. Ja ellers er det bare at holde ud - gør man også gerne for sin lille guldklump.

Jeg skal til 3. lægeundersøgelse på mandag - glæder jeg mig lidt til. Er spændt på hvad han siger. Er desværre begyndt at have rimelig meget væske i kroppen, som en del kløen over hele kroppen og gigt er ligeledes begyndt at drille. Men havde jeg også på fornemmelsen at den ville pga. de ekstra kg der er kommet på.
Jm skal jeg til d. 8. okt - bliver rigtig dejligt at høre den lilles hjertelyd igen - denne gang skal manden vist med. Han er desværre blevet arbejdsløs så har han jo tid til at tage med.

Rigtig god weekend til dig.

Mange knuser Pia

Anmeld

26. september 2009

Brams

Hejsa

Lægetjek gik fint, BT er stabilt og ellers er alt som det skal være. Hørte hjertelyd som jo altid er dejligt (også selv om jeg hører det hver 14. dag )

Skal til JM den 1.10 og ser lige om jeg ikke kan få talt med anæstesilægerne ved samme lejlighed, nu jeg ikke nåede det sidst.

Har fået købt isofix-basen til autostolen og bestilt pusletasken vi gerne ville have (glæder mig vildt til at få den hjem og fylde den op), så nu er vi efterhånden ved at være der.

Synes jeg har haft lidt flere plukveer de sidste par dage end ellers, men det er nok bare tiden nu

Knus og god weekend.

Trine

Anmeld

28. september 2009

tumle81

Hej Pia

Jeg er ked af at høre at din mand har mistet sit arbejde, det er da noget være bøvl og så lige her inden I skal være forældre.
Jeg håber der snart kommer noget andet til ham, ellers må I ihvertfald nyde den tid I så får sammen med den lille ny...

Jeg håber heller ikke du får bækkenløsning, det er slet slet ikke sjovt, og kan være ulideligt når man står midt i det. Jeg håber bare sådan at smerterne går i sig selv igen når jeg har født, der har været en klar bedring af det de andre to gange...

Nr 3 var heller ikke planlagt for os, min mand havde ellers snakket om at en 3'er var en mulighed som en lille efternøler, men sådan blev det så ikke lige alligevel ;-)
Jeg har altid godt kunnet tænke mig 3 børn, så jeg synes det er perfekt, selvom jeg gerne havde ventet lidt inden nr 3 kom. Jeg glæder mig dog rigtig meget nu, men frygter det også nogle gange fordi Valdemar kun lige er blevet 2 år, og Victoria som er 5 år bliver så hurtigt stor. Håber ikke hun bliver alt for stor for hurtigt ;-)

Knus Kathrina

Anmeld

28. september 2009

tumle81

Hej Trine

Jeg har også haft en del flere plukkeveer de sidste par dage end jeg plejer. Nogle af dem er endda begyndt at nive lidt nederst i maven og lidt bagtil, men det er nok meget normalt. De er jo slet ikke regelmæssige eller noget...

Dejligt at I har fået shoppet lidt mere :-)
Jeg skal have lavet en liste (jubii *s*) her en af dagene med det sidste jeg mangler at købe så jeg kan være helt klar til baby kommer. Der er allerede vasket det meste af tøjet, barnevogn, sengetøj osv osv. Det er lidt sjovt at stå emd alt det mini tøj igen *s*

Dejligt at alt var som det skulle være, så er det jo bare spændende atr høre hvad jm siger på torsdag! Håber du kan få arrangeret det hele samtidig, så du ikke skal køre flere gange...

Måske vi kan spise sandwich i næste uge...??

Knus Kathrina

Anmeld

29. september 2009

Pje

Hej Kathrina

Ja håber vi også, men ser sort ud lige pt. han har søgt over 50 stillinger uden engang at komme til samtale. Men håber der snart kommer noget

Okay, nej det går ikke altid som man selv planlægge - men på den anden side er det jo også dejligt at de er rimelig tætte på hinanden. Så kan de rigtig få noget ud af hinanden.
Ja de bliver hurtig store, tiden flyver afsted alt for hurtigt.

Har I nogle navne til den lille nye??? Vi er fundet både et pige navn og et drenge navn. Så må vi se om betterøv ligner en Celina eller Nicolas

Knus Pia 35 + 1

Anmeld

29. september 2009

tumle81

Øv hvor er det bare trist at det skal være så svært at finde et job for tiden. Det er hårde tider for dem som har mistet deres job! Der er jo virkelig mange om budet...
Jeg synes faktisk heller ikke man ser så mange stillinger som sygeplejerske, og der er der jo ellers mangel!!

Ja de bliver tætte, og det er også ok nu hvor jeg har vænnet mig til tanken! Synes ellers alderen mellem Victoria og Valdemar er helt perfekt, hun er 3 år og 3 mdr ældre end ham, han vil jo kun være 2 år og 3 mdr ældre end babyen... Samtidig er han bare mega meget mor syg, men vi må jo tage det som det kommer... Jeg kan se at Victoria og Valdemar er meget glade for hinanden, og de er begge glade for små børn også, så tror de bliver glade for lillebror/søster med tiden...

Jeg synes det er nogle rigtig fine navne I har fundet til den lille ny. Det er ikke altid så nemt synes jeg. Vi havde dog ingen problemer med at finde navn til Victoria, vi synes det var fint at det kom fra Victory, da vi synes hun var en fin sejr for os som par ;-)
Valdemar passede bare super godt til Victoria, så der var vi heller ikke meget i tvivl.
Vi vidste også begge gangene hvad kønnet var, så det gør det jo kun nemmere...
Denne gang synes jeg det er svært at blive enige.
Peter er helt vild med Victor, og jeg synes da også det er rigtig fint, men bare lige tæt nok på Victoria!! Jeg kan rigtig godt lide Alexander, men den er Peter ikke helt med på :-( Tror det ender med Victor hvis det bliver en dreng...
Vi kan begge godt lide Josefine, men er også helt vild med Vilma og Viola, dem kan Peter bare heller ikke så godt lide :-(
Håpber vi finder ud af det inden baby kommer, ellers i hvertfald rimelig hurtig efter ;-)

Knus Kathrina 36+0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.