Vil I lade jeres børn passe hvis de var syge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2016

Super-Mom

Moren skrev at jeg skulle. Hun havde drukket og kunne ikke hente

Ja det er selvfølgelig et problem så  så er der ikke så mange muligheder end at passe barnet så godt som muligt indtil forældrene er i stand til at hente barnet igen.. 

Havde jeg været dig havde jeg fortalt forældrene at de ikke skulle spørge mig mht pasning af deres barn igen da det simpelthen ikke er ok at sende et barn afsted man ved er skidt tilpas   Hun kan jo vende den om og spørge sig selv om hun havde taget afsted hvis hun selv var meget syg og dårlig 

kan godt være det er træls at måtte aflyse en aftale men det er jo det der følger med når ens børn eller sig selv bliver syge 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Nu skal jeg prøve at formulere mig mere tydeligt som nogen skriver. 

Forældrene skal i byen og det har været planlagt et stykke tid. Og skal derfor passes ude med overnatning. Barnet har været syg hele ugen med feber. 

Moren siger så i går før pasning at barnet ikke er sygt mere kun lidt snottet. Barnet er ikke særlig glad og vågner med snot i hele hovedet, hoster og føles varmt. Skriver så til moren som siger jeg kan give noget Panodil. 

Barnet skulle ikke have haft feber i to dage siger moren. Men nu er Panodil også febernedsættende, så hvis barnet har fået det, så kan man jo heller ikke se om det har feber. 

Anyway barnet har stort set ikke sovet i nat, pga meget snottet næse, hoste og rallen. 

Jeg tænker bare at det vidste man jo godt og så har man været bevidst om at det stadig var sygt, bare undladt at informere om det...

personligt ville jeg selv aflyse det jeg skulle hvis mit barn var sygt og ikke få det passet. Desuden er barnet også meget tryghedssøgende pga institutions start og separations angst fra mor og far. 

Tror jeg har fået det hele med nu. 

Nu forstår jeg! 

Du har skulle passe andres snotunge og er ikke helt tilfreds med det. Og snotungen er ikke engang 1 år? 

Det kan jeg sgu godt forstå. Det er enten en opgave for en kærlig mormor/farmor eller for en BETALT babysitter (tariffen er omkring 100/timen). Så medmindre du er mormor eller er blevet 1000 kr  rigere, er det ikke okay. 

Og det er SLET ikke okay, at de ikke kommer hjem, når du beder dem om det. 

Du siger nej, hvis de nogensinde spørger igen. 

Anmeld Citér

28. februar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Ja, det kunne jeg faktisk godt. Jeg har faktisk også gjort det... Min datter havde været syg i en uge, men havde fået det bedre, men jeg synes stadigvæk at det var synd, at hun skulle med, og hvis nu hun stadigvæk kunne smitte de børn der var der....

Det var noget vi havde planlagt længe, og det var med personer, som vi ikke har set længe.. Og som er svære at få en aftale med pga. Travlhed.... 

Hun blev forresten passet Af farmor og farfar, som hun elsker at være ved. Det er Selvf. Ikke det samme som Moe og far. Debat dog uden overnatning. 

Jeg tror, vi skal passe på med at det der med sygdom fordi man kan åbenbart være meget forskelligt mht. Det. Fx så synes jeg generelt ikke at min datter skal ud og lave en masse ting, når hun er syg. Fx. Tage ud og se ting så som Randers regnskov, zoo osv. Jeg kender nogle som gør det.. Det må de jo selv bestemme

Anmeld Citér

28. februar 2016

Sedigfor

Aldrig om jeg vil gøre det!

min datter var virkelig syg i sidste uge, havde en tid hos en tatovør og skulle mødes med nogle venner " planlagt lange ude i fortiden " men aflyste det hele, på trods af jeg skulle betale de 500 kr jeg havde lagt hos tatovøren. Ens børn kommer sku i første rakke uanset hvad! 

Anmeld Citér

28. februar 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Ja, jeg kunne godt finde at få mine unger passet da de var små, selvom at de var snotforkølet ( og måske havde brug for en panodil), hvis jeg skulle noget som havde været planlagt i lang tid. Moren var vil tryg ved at du kunne ta vare på hendes barn ?, du lyder lidt fornærmet over at du ikke har fået din nattesøvn 

Anmeld Citér

28. februar 2016

MinPrins

Hvis det er snot og hoste, så jaa det kunne jeg godt... 

Anmeld Citér

28. februar 2016

stm2812

Anonym skriver:

Lige præcis. Jeg kunne også godt finde på at sende min datter op til min mor når hun er syg hvis jeg skal på arbejde. Men da ikke for at gå i byen eller få friweekend. Hvilket dette var

Nej der er jeg helt enig. Jeg ville uden tvivl udsætte mine planer i så fald.

Anmeld Citér

28. februar 2016

Anonymor

Anonym skriver:

Som jeg skrev i starten så tager vi ikke om at det er fordi man skal på arbejde men til fest. 

Desuden blev der heller ikke nævnt noget om at barnet var sygt. Kun en smule snottet. 

Øh nej, du skrev ikke bare at barnet kun var en smule snottet. Men i det tilfælde så ja, så ville jeg da lade mit barn passe for at tage til fest. Altså mine børn er mere eller mindre snottede hele vinteren. 

Anmeld Citér

28. februar 2016

Mom2Two

Anonym skriver:

Hvis jeres børne var syge, mega snottet og hoster så de skulle have Panodil for at falde til ro, ville I så lade dem passe? 

Jeg kunne ikke finde på det men måske jeg er en løve mor. 

Hvad er jeres holdning? 

Det er små børn vi taler om og det er pasning så forældrene har børnefri. Så vi tager ikke om at de skal på arbejde og børnenes er ved nogen for ikke at komme i institution. Det er overnatning ude. 

Hell no... Børn der er syge burde være hos deres mor/far .. Det andet der, føj..

Anmeld Citér

28. februar 2016

Mom2Two

Anonym skriver:

Moren skrev at jeg skulle. Hun havde drukket og kunne ikke hente

Så... Du har passet hendes syge barn i mat, og nu ska det passes igen i nat? ... Og han/hun har haft feber i en uge? ... Ska det barn ikk til lægen tænker jeg? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.