Vil I lade jeres børn passe hvis de var syge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2016

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Vil ikke byde mine børn noget, som jeg ikke vil udsætte mig selv for... Og er jeg syg med feber, så vil jeg helst ligge min egen seng... Ergo skal mine børn være hjemme i deres egen trygge base med enten mor el far... Ingen andre skal passe mine børn... Har pt en feberramt dreng med mellemøretændelse og han har det bedst i mors favn... Så vi ligger arm i arm og hygger med Alfons Åberg... Og det nyder jeg max... Hvorfor skulle jeg overlade guldet til andre... Jeg kan sagtens behov udsætte mine behov... Og ville aldrig gøre det for fest.... Der er altid en anden fest..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2016

Sandratoft

Hck skriver:

Ja, jeg kunne godt finde at få mine unger passet da de var små, selvom at de var snotforkølet ( og måske havde brug for en panodil), hvis jeg skulle noget som havde været planlagt i lang tid. Moren var vil tryg ved at du kunne ta vare på hendes barn ?, du lyder lidt fornærmet over at du ikke har fået din nattesøvn 

Jeg ville også være ret fornærmet hvis moderen ikke kommer og henter barnet når man beder om det. Det er da synd for barnet og barnepigen hvis man er utryg over situationen. 

Anmeld Citér

28. februar 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Sandratoft skriver:

Jeg ville også være ret fornærmet hvis moderen ikke kommer og henter barnet når man beder om det. Det er da synd for barnet og barnepigen hvis man er utryg over situationen. 

Nu har jeg ikke kunne læse nogle steder hvad ts er i forhold til barnet( hvor tæt knyttet de er). Men jeg må indrømme at for mig lyder det mere som om ts er sur og træt, fordi at ( hun) ikke har fået sin nattesøvn. Jeg ved ikke kønnet på ts. Tænk, jeg synes at det er helt fair at mor siger, jeg drukket for meget til at hente mit barn, og ja, mine børn kunne sørme og også ralle og hoste det meste af en vinter, uden af det egenlig var så meget, men hvor det for andre måske lød meget voldsomt

Anmeld Citér

28. februar 2016

Kløver

Har ikke læst hele tråden, men jeg har svaret ja. 

Grunden er at jeg synes det kommer an på rigtig meget, hvor syg og påvirket barnet er, jeg fik bla den yngste passet i nogle timer den anden dag selvom han var syg, da jeg havde været på i mange dage nærmest uden søvn, og derfor kunne få nogle timers søvn, et bad og lidt at spise og tog så ned til bedsterne og hentede ungerne. 

Ud over hvirdan barnet har det spiller meget ind, er det for at man kan få hvilet ud eller vil man bare ud og more sig, er det noget man gør ofte, hvad er årsagen til man vil være børnefri. Feks er min mand og jeg stort set aldrig børnefri til at lave noget sammen, og i år fik vi ikke engang fejret vores bryllupsdag. Så når det endelig sker skal der mere til for at vi aflyser. 

Men alt er en vurdering så at stille det op sort og Hvidt kan jeg ikke  

men hvad andre gør er jo også op til dem og som gør det anderledes, om det så er at være med barnet for enhver pris til den anden grøft hvor man ikke orker det syge barn, til alt derimellem 

vi er alle gode forældre og vurderer ud fra muligheder, egne holdninger og hvordan ens barn er  

Anmeld Citér

28. februar 2016

bøllen

Anonym skriver:

Hvis jeres børne var syge, mega snottet og hoster så de skulle have Panodil for at falde til ro, ville I så lade dem passe? 

Jeg kunne ikke finde på det men måske jeg er en løve mor. 

Hvad er jeres holdning? 

Det er små børn vi taler om og det er pasning så forældrene har børnefri. Så vi tager ikke om at de skal på arbejde og børnenes er ved nogen for ikke at komme i institution. Det er overnatning ude. 

Nej det ville jeg ikke . Hvis mine unger er syge er de hjemme ved mig . Selvfølgelig hvis det var arbejde , ville det være noget andet . Men pasning for jeg " bare " skulle være børnefri , så nej 

Anmeld Citér

28. februar 2016

migxher

Hvis vi tager lidt snot og hoste, og min dreng ellers var frisk og glad, og det var nogen han var tryg ved(bedstemor etc.), så ja, så ville jeg ikke have et problem med det. Hvis det f.eks var noget der havde været aftalt i længe, eller noget hvor jeg havde lagt et depositum f.eks. 
Ved mere sygdom, feber, total slatten osv. Nej, så absolut ikke. Medmindre det var meget vigtig arbejde. For egen fornøjelse, nej slet ikke.
For det 1. synes jeg det er vigtigt at man kender barnet godt ved feber, kan spotte hvornår det evt bliver kritisk osv. og det kan mig og far nu engang bedst.
For det 2., så vil jeg sgu da helst selv gerne være hjemme i min seng hvis jeg er rigtig syg, og det tror jeg også min dreng vil. 
For det 3. er min dreng rigtig syg, feber osv er han max pylret og omklamrende, og her duer mor og far altså kun. Det ville være så synd for ham hvis han skulle være væk fra os. Det ville slet ikke være i hans interesse på nogen måde. 
Og jeg tror slet ikke jeg kunne hygge mig med noget som helst, velvidende at jeg havde en syg dreng.

nu har jeg lige læst dine svar.
Det er altså ikke iorden. Jeg håber du takker nej en anden gang.
At moren bare beder dig give panodil helt uden at have set sit barn, det fatter jeg altså ikke. Det er jo direkte uansvarligt.
Panodil kan skjule eventuelle alvorlige symptomer.

Anmeld Citér

28. februar 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Hvis jeres børne var syge, mega snottet og hoster så de skulle have Panodil for at falde til ro, ville I så lade dem passe? 

Jeg kunne ikke finde på det men måske jeg er en løve mor. 

Hvad er jeres holdning? 

Det er små børn vi taler om og det er pasning så forældrene har børnefri. Så vi tager ikke om at de skal på arbejde og børnenes er ved nogen for ikke at komme i institution. Det er overnatning ude. 

Nej det ville jeg aldrig gøre. Det er mit barn og dermed mit ansvar. Hvis jeg skulle på arbejde og farmor eller mormor havde fri så var det en anden snak. Men ikk bare fordi jeg selv ville have børnefri. 

Anmeld Citér

28. februar 2016

EnGodMor

Nixen, kunne aldrig finde på at få passet mine syge børn ude, for at selv få en fri aften og tage i byen.

Om jeg så havde inviteret 20 mennesker til fest hos mig selv, med mad, så blev det aflyst hvis mine børn var syge.

Mine børn er mit et og alt, de betyder alt for mig, og deres behov kommer i første række. 

Anmeld Citér

29. februar 2016

Hectar

Mine forældre har haft deres andel af syge børn gennem mine søstres og min opvækst, så de ved godt hvordan man passer og plejer et sygt barn. Ingen bekymring her.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.