Vil I lade jeres børn passe hvis de var syge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2016

Anonym trådstarter

Som jeg skrev i starten så tager vi ikke om at det er fordi man skal på arbejde men til fest. 

Desuden blev der heller ikke nævnt noget om at barnet var sygt. Kun en smule snottet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2016

nielsen80

Anonym skriver:

Hvis jeres børne var syge, mega snottet og hoster så de skulle have Panodil for at falde til ro, ville I så lade dem passe? 

Jeg kunne ikke finde på det men måske jeg er en løve mor. 

Hvad er jeres holdning? 

Det er små børn vi taler om og det er pasning så forældrene har børnefri. Så vi tager ikke om at de skal på arbejde og børnenes er ved nogen for ikke at komme i institution. Det er overnatning ude. 

For at tage på arbejde, og såfremt hun var i hænderne på bedsterne ( hjemme hos os selv) - ja det kunne man blive nød til.

For at tage ud og spise eller andet fornøjelse - nej der ville jeg/manden blive hjemme.

Vores netværk/familie bor ret langt væk, så vi har ikke nogle der agerer meget tætte omsorgspersoner for vores datter andre end os. Derfor ville jeg fortrække selv at passe, hvis hun var meget syg. Hun er meget 'på' sammen med familien, og når man er syg, har man jo brug for hvile.

Havde vi boet tæt på hinanden, med faste ugentlig besøg m.m., havde mit svar måske været anderledes.

Anmeld Citér

28. februar 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

Jeg synes bare det er lidt grotesk.

men tja der er vi nok forskellige. 

Hvad er det groteske i det?? 

At de er et sted hvor de er elsket og trygge, eller fordi de er et sted med ro og overskud til dem ?? 

Anmeld Citér

28. februar 2016

Karina84

Anonym skriver:

Som jeg skrev i starten så tager vi ikke om at det er fordi man skal på arbejde men til fest. 

Desuden blev der heller ikke nævnt noget om at barnet var sygt. Kun en smule snottet. 

Du skriver "mega snottet" - skal bruge panodil osv. Så er det vel også mere end "en smule snottet"...

Anmeld Citér

28. februar 2016

Loa

Kommer an på hvor slemt sygt og hvad vi evt skulle afsted til.

Hvis det var noget vi havde planlagt længe og som vi ville være kede af at undvære, OG det bare var små snottet vores datter var, tror jeg godt vi kunne lade bedsteforældre passe. 

Men mere syg end det, ville jeg nok ikke være så begejstret for....

Anmeld Citér

28. februar 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

Citat: "Hvis jeres børne var syge, mega snottet og hoster så de skulle have Panodil for at falde til ro"

Anmeld Citér

28. februar 2016

Abracadabra

Det ville være nemmere at tage stilling til, hvis TS var lidt mere tydelig: Er barnet snottet eller meget syg? Jeg skelner personligt ved høj feber. 

En snotunge kan sagtens passes, en højfebril slatten unge har de fleste forældre mest lyst til at holde hjemme eller hos gode bedsteforældre. 

Men hvad vil du sige, TS? Du virker forarget over, at nogle venner har fået deres snotunge passet? Du skal øve dig i at formulere dig mere klart, hvis du vil have, at vi skal forstå dig. 

Anmeld Citér

28. februar 2016

Risse

Jeg kan ikke se problemet. Nu venter jeg godt nok vores første barn, så kan kun tale om erfaringer fra da jeg selv var barn. 

Men jeg er da blevet passet af min mormor og morfar eller farmor og farfar med overnatning mange gange som barn også selvom jeg var syg. Hvis de har haft en aftale og det har været planlagt eller hvis jeg havde ligget syg i et par uger men var i bedring, så kunne de sagtens aflevere mig hos bedsterne, og det var altså helt fint! 

For der blev man virkelig forkælet og puttet om, og da jeg så kom hjem en dag eller et par dage efter så havde mine forældre overskuddet til at fortsætte hvor de slap. 

Jeg elsker mine bedsteforældre og elskede at komme der som barn, syg eller ej. 

Så nej det ser jeg intet problem i. 

Anmeld Citér

28. februar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Øh? Din tråd hedder "Ville I lade jeres børn passe, hvis de var syge?" 

Anmeld Citér

28. februar 2016

Anonym trådstarter

Nu skal jeg prøve at formulere mig mere tydeligt som nogen skriver. 

Forældrene skal i byen og det har været planlagt et stykke tid. Og skal derfor passes ude med overnatning. Barnet har været syg hele ugen med feber. 

Moren siger så i går før pasning at barnet ikke er sygt mere kun lidt snottet. Barnet er ikke særlig glad og vågner med snot i hele hovedet, hoster og føles varmt. Skriver så til moren som siger jeg kan give noget Panodil. 

Barnet skulle ikke have haft feber i to dage siger moren. Men nu er Panodil også febernedsættende, så hvis barnet har fået det, så kan man jo heller ikke se om det har feber. 

Anyway barnet har stort set ikke sovet i nat, pga meget snottet næse, hoste og rallen. 

Jeg tænker bare at det vidste man jo godt og så har man været bevidst om at det stadig var sygt, bare undladt at informere om det...

personligt ville jeg selv aflyse det jeg skulle hvis mit barn var sygt og ikke få det passet. Desuden er barnet også meget tryghedssøgende pga institutions start og separations angst fra mor og far. 

Tror jeg har fået det hele med nu. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.