12 uger: Ikke megen øjenkontakt eller leg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2016

Thp

Til a1995: du må meget gerne skrive, hvad I er igennem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2016

Thp

Til Lineog4: 

når jeg sætter ham på skødet vender han hovedet væk. Vi havde dog lige her til aften et øjeblik, hvor han kiggede på mig, mens jeg sang, og han sad på skødet. Men det er første gang, det er sket. Han var også i bad, hvor han i et minut eller  sådan kiggede på mig og smilede. 

Han hygger ok i mine arme, men helst så han kan kigge ud i lokalet. Det er ikke sådan, at hvis han ligger der, at han bare vil se på mig. Når vi ammer eller giver flaske, er det ikke meget, han kigger på mig heller. 

Vi har netop i dag fået et mere simpelt aktivitetstæppe, da der virkelig var meget tingeltangel på det, han havde. Det virker som om, at det nye nemmere kan fange hans interesse, omend han overhovedet ikke giver tegn på at ville bruge hans hænder til at udforske det. 

Han er en meget opmærksom dreng, og han reagerer på nye ansigter ved at smile. Som regel smiler han også, når han ser mig, når han vågner. Han er også begyndt at sove lidt uroligt. 

Puha, det hele kører i mit hoved og bliver kørt op til det værste. 

Anmeld Citér

14. februar 2016

Thp

lineog4 skriver:

Jeg skulle ned i gemmerne og kigge billeder, for hvad kunne de egentlig da de var 12 uger  

Hvis jeg var dig ville jeg lige give et ring til sundhedsplejersken og høre om hun kan komme forbi, så du kan slippe angsten og ikke begynde på alle mulige indsatser som fx at kræve øjenkontakt når hovedet vendes væk. Så kan hun berolige dig eller sende jer videre hvis hun også synes der er noget man skal undersøge og hun kan give dig nogle øvelser. 

Men når jeg kigger på mine billeder så melder der sig nogle spørgsmål? Hvordan er din søn når han er på skødet, kigger han rundt. Hvad hvis du vender ham med ansigtet mod dig søger han så dit blik eller vender han hovedet væk? Hvad hvis der fx er andre børn ligger han efter dem? Er han glad på aktivitetstæppet? Hvad vil han helst være i arme eller for sig selv? Hvad når han får mælk søger han øjenkontakt der? Reagerer han når du snakker, synger mm?

når jeg sætter ham på skødet vender han hovedet væk. Vi havde dog lige her til aften et øjeblik, hvor han kiggede på mig, mens jeg sang, og han sad på skødet. Men det er første gang, det er sket. Han var også i bad, hvor han i et minut eller sådan kiggede på mig og smilede.

Han hygger ok i mine arme, men helst så han kan kigge ud i lokalet. Det er ikke sådan, at hvis han ligger der, at han bare vil se på mig. Når vi ammer eller giver flaske, er det ikke meget, han kigger på mig heller.

Vi har netop i dag fået et mere simpelt aktivitetstæppe, da der virkelig var meget tingeltangel på det, han havde. Det virker som om, at det nye nemmere kan fange hans interesse, omend han overhovedet ikke giver tegn på at ville bruge hans hænder til at udforske det.

Han er en meget opmærksom dreng, og han reagerer på nye ansigter ved at smile. Som regel smiler han også, når han ser mig, når han vågner. Han er også begyndt at sove lidt uroligt.

Anmeld Citér

14. februar 2016

Thp

A-1995 skriver:

Det kunne have været mig der havde skrevet det indlæg. Jeg har en på 12 uger som er fuldstændig ligesom din.

vi har OUH inde over - skriver lige lidt mere uddybende i aften når jeg har bedre tid ☺️

Du må meget gerne skrive lidt om, hvad I er igennem

Anmeld Citér

14. februar 2016

lineog4

Thp skriver:

når jeg sætter ham på skødet vender han hovedet væk. Vi havde dog lige her til aften et øjeblik, hvor han kiggede på mig, mens jeg sang, og han sad på skødet. Men det er første gang, det er sket. Han var også i bad, hvor han i et minut eller sådan kiggede på mig og smilede.

Når du skriver ikke rækker ud mener du så armene ikke slår ud sådan impulsivt eller mener du han ikke bevidst rækker ud og får fat?

Anmeld Citér

14. februar 2016

lineog4

Thp skriver:

Når han sidder der hos dig fx og kigger ud er han så opmærksom? Jeg tænker ikke alle børn er lige glade for øjenkontakt, min venindes søn søgte meget sjældent øjenkontakt, ja som du beskriver flyttede han hovedet når vi andre forsøgte. Han er en skøn helt igennem normal dreng på 3 år i dag.... 

Anmeld Citér

14. februar 2016

Thp

lineog4 skriver:

Når du skriver ikke rækker ud mener du så armene ikke slår ud sådan impulsivt eller mener du han ikke bevidst rækker ud og får fat?

De ligger og kører lidt rundt impulsivt. Han putter hånden i munden, og de kører en smule op og ned. Men helt klart ikke noget, han har styr på

Anmeld Citér

14. februar 2016

Thp

lineog4 skriver:

Når han sidder der hos dig fx og kigger ud er han så opmærksom? Jeg tænker ikke alle børn er lige glade for øjenkontakt, min venindes søn søgte meget sjældent øjenkontakt, ja som du beskriver flyttede han hovedet når vi andre forsøgte. Han er en skøn helt igennem normal dreng på 3 år i dag.... 

Ja, han er ret opmærksom. Følger hans far med øjnene, hvis han går rundt i lokalet. Den anden dag, var vi til familiefest, hvor han fik charmet sin faster med et stort smil og øjenkontakt, mens jeg sad med ham.

Anmeld Citér

14. februar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Det er i hvert fald meget vigtigt ikke at tvinge til øjenkontakt. Det kan faktisk gøre det meget værre men det lyder jo ikke til, at det er noget du gør. 

Har du ikke haft sp på besøg? Hvad har hun sagt?

Anmeld Citér

14. februar 2016

Anonymor

Thp skriver:

De ligger og kører lidt rundt impulsivt. Han putter hånden i munden, og de kører en smule op og ned. Men helt klart ikke noget, han har styr på

Det er faktisk først lige omkring den alder dit barn har nu, at det er normalt at begynde at række bevidst ud efter ting. Altså det er nu det som småt starter. Så at han ikke er der endnu, er helt normalt! At han tager hænderne i munden er et tegn på, at han har "fundet dem", og det er rigtig fint! Der er stor forskel på hvor motorisk hurtige børn er, så lige i forhold til det synes jeg ikke, at det lyder bekymrende

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.