A-1995 skriver:
Hej ☺️
anton er 12 uger. Han har siden fødslen været svær at få øjenkontakt med- han fravælger ofte kontakt og bliver ked af det når vi kigger på ham. Han var 10 uger før han begyndte at smile- han smiler dog kun til genstande - meget sjældent til os.
jeg har højst øjenkontakt med ham et par gange om dagen og højst et minut ad gangen- nogen dage har jeg slet ikke øjenkontakt med ham.
Sp og læge er bekymrede da de mener han ikke er alderssvarende i kontakten og ikke viser glæde ved ansigter og kontakt.
Han har fået taget en masse prøver- senest en MR scanning som heldigvis var normal. Han har også været til øjenlæge flere gange men han ser fint.
Vi skal til neuropædiater på torsdag som skal afgøre om der skal startes noget udredning eller hvad der skal ske- kan skrive til dig hvad de siger ☺️
han vil dog indimellem gerne ligge på aktivitetstæppet og smile og pludre til legetøjet☺️
Puha, sikke en tur for dig og den lille. Jeg håber virkelig, at de finder en løsning, og at alt er som det skal være. Jeg vender min situation med så og evt lægen, så må vi se, hvad den professionelle vurdering er.
Tak for at dele din situation. Det hjælper lidt at vide, at der er mulighed for undersøgelser, hvis det viser sig, at min dreng ikke udvikler sig som han skal.
og så igen, jeg håber virkelig, at I kommer frem til en brugbar forklaring - eller at han pludselig finder ud af, at det er ok med det der øjenkontakt
Anmeld
Citér