12 uger: Ikke megen øjenkontakt eller leg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2016

Anonymor

Thp skriver:

De ligger og kører lidt rundt impulsivt. Han putter hånden i munden, og de kører en smule op og ned. Men helt klart ikke noget, han har styr på

Har lige set i min datters babybog, og hun var lidt over 3 måneder da hun begyndte at gribe ud og tage fat min søn var 3.5 måned.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2016

L-mor

Min søn var ligeglad med legetøj, indtil han var 4,5 mnd og fik en 'knitrebog'. Og bortset fra at han smilede meget, lyder han meget som din søn i 3 mnd-alderen. Ring til SP og få hende til at komme mandag, så du kan blive beroliget.

Anmeld Citér

14. februar 2016

namaha

Filme, de siturationer du mener der er bekymrende, så er det lettere for din sp at se om der er noget at være bekymret for

Det har jeg brurgt meget, da jeg i starten slet ikke have lagt min pige nok på maven og derfor kunne hun ikke løfte hovedet og skrække sin på armenen som hun skulle.
Jeg filmede hvergang hun gjorde noget nyt, og viste det til sp, for det var sjælendt når sp var her at min datter gad gøre de ting

I dag er hun fuldt med i udviklingen igen, og har indhentet det tabte så flot

Anmeld Citér

14. februar 2016

lineog4

Thp skriver:

De ligger og kører lidt rundt impulsivt. Han putter hånden i munden, og de kører en smule op og ned. Men helt klart ikke noget, han har styr på

Min datter er fra april og ved hun i juli for første gang fik fat i ting fra hendes aktivitetsstativ, svarer meget godt til de cirka 12-14 uger så mon ikke han lige pludselig gør det især hvis aktivitetsstativet bliver et mere simpelt et og måske hvor tingene er længere nede - jeg hængte selv andre ting på i de her plastic firkanter så de var næsten nede i næsen på baby

Anmeld Citér

14. februar 2016

lineog4

Thp skriver:

Ja, han er ret opmærksom. Følger hans far med øjnene, hvis han går rundt i lokalet. Den anden dag, var vi til familiefest, hvor han fik charmet sin faster med et stort smil og øjenkontakt, mens jeg sad med ham.

Så ville jeg ikke være bekymret 

Anmeld Citér

14. februar 2016

A-1995

Hej ☺️

anton er 12 uger. Han har siden fødslen været svær at få øjenkontakt med- han fravælger ofte kontakt og bliver ked af det når vi kigger på ham. Han var 10 uger før han begyndte at smile- han smiler dog kun til genstande - meget sjældent til os.

jeg har højst øjenkontakt med ham et par gange om dagen og højst et minut ad gangen- nogen dage har jeg slet ikke øjenkontakt med ham. 

Sp og læge er bekymrede da de mener han ikke er alderssvarende i kontakten og ikke viser glæde ved ansigter og kontakt. 

Han har fået taget en masse prøver- senest en MR scanning som heldigvis var normal. Han har også været til øjenlæge flere gange men han ser fint. 

Vi skal til neuropædiater på torsdag som skal afgøre om der skal startes noget udredning eller hvad der skal ske- kan skrive til dig hvad de siger ☺️

han vil dog indimellem gerne ligge på aktivitetstæppet og smile og pludre til legetøjet☺️

Anmeld Citér

14. februar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg har intet kendskab til det, og jeg forstår din bekymring! 

Men kan det tænkes, at barnet kan mærke at du er så fokuseret på det og stresset over det, og derfor reagerer med afvisning? 

Jeg ville prøve at slappe helt af i en uges tid, og så se hvad der skete. 

Jeg jeg ved at mit eget barn reagerer, når jeg er bekymret, stresset osv., og man er langt mere forbundet med sit barn, end man lige tror.

Anmeld Citér

14. februar 2016

Ka+Ma=Be

Kan din søn lide at ligge på maven? Det er fra maven at størstedelen af den motoriske udvikling sker. Det er her nysgerrighed og lyst til bevægelse udfolder sig Hvis han bliver ked af det af at ligge på maven,  kan det være et tegn på umoden balance. Det er vigtigt at udfordre dette selvom han bliver ked af det (uden at han bliver ulykkelig selvfølgelig).

Jeg kan godt huske bekymringerne ift øjenkontakt, men vi skal også huske, at nogle børn overstimuleres hurtigere end andre. Det kan derfor være helt ok,at han kigger væk.

Jeg lyder som en rigtig fin idé,  at du har skiftet aktivitetstæppet ud med et mere simpelt. Se om ikke han er mere glad for det. 

Som de andre nævner,  så synes jeg, at du skal tage fat i din sundhedsplejerske. De kan lynhurtigt se om øjenkontakten er som den skal være

Jeg håber det kan give lidt ro

Anmeld Citér

15. februar 2016

SPJ85

Få fat i SP så du kan slippe din bekymring. Men når jeg læser din beskrivelse og dine svar, så synes jeg umiddelbart ikke der er noget som helst at være bekymret om. Lyder præcis som min søn, da han var i den alder. Han var heller ikke så glad for øjenkontakt og tror først han begyndte at gribe efter ting omk. 3,5 måned. Ved 12 uger kunne han godt ramme aktivitetstæppet helt tilfældigt med en arm, men han var faktisk ikke rigtig interesseret i det.

Nu er han den mest glade og nysgerrige gut på 8 måneder, der kryber rundt og undersøger i hele huset.

Anmeld Citér

15. februar 2016

Thp

Anonym skriver:

Min søn blir 8 uger imorgen, han er heller ikke ret god til øjenkontakt, og er først inden for de sidste dage begyndt at smile.

Jeg har idag, VIRKELIG gået all in, hvergang han har slået øjnene op har jeg nærmest fløjet hen til liften, og snakket og vendt mig med hans hoved, og det har altså hjulpet..
Nu kæmper vi videre med det, og så håber jeg selv at det bliver bedre. Øjenkontakt er noget af det vigtigste 

Tak for dit svar. Jeg er også begyndt at dyrke det rigtig meget - uden at presse ham. Men så snart han virker til at ville se på mig hænger jeg ind over ham. Der virker som om, det bliver lidt bedre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.