Hvor mange havde du med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2016

lineog4

Jeg er dejlig dobbeltmoralsk, ønskede absolut ingen andre end min mand med til fødslen, handler ikke om blufærdighed eller andet men alene at der var vores oplevelse.

Men nøj hvor ville jeg gerne være med til en fødsel på sidelinien....!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2016

Gittemor09

Anonym skriver:

Hvor mange havde du med til din fødsel? Primært henvendt til dig, som har haft mere end bare din mand/kæreste/barnets far med til fødslen. 

Jeg vil gerne have min søster, og min bedste veninde/barndomsveninde med til min forestående fødsel, udover min mand. Men er i tvivl om det er "for mange" i sundhedspersonalets øjne? Har de noget at skulle have sagt, eller findes der nogle uskrevne regler for hvor mange man må have med til en fødsel? 

Hvirdan oplevede du det selv, dig som havde mere end 1-2 stykker med? 

Jeg havde faren og så min mor med hver gang.... 

Min mor var med fordi det var fædrenes ønsker, for hun kendte mine grænser og kunne berolige mig bedst ☺️

Anmeld Citér

2. februar 2016

Mom2beIhope

Jeg har ikke født endnu, men forventer at min mand og min mor skal med

Har en mand, som ikke er så glad for hospitaler, så vil gerne have at min mor er der hvis han pludselig skal på toilettet

Anmeld Citér

2. februar 2016

Loa

LonglivetheQueen skriver:

Ja, det er grænseoverskridende for DIG! Vi er alle forskellige mennesker med forskellige behov. At du finder det grænseoverskridende har ikke noget med alle andre at gøre. 

Det er faktisk ikke særlig svært at forstå vil jeg mene. 

Tænk jeg læste ikke at jeg ikke skrev pænt til "dig"...

Du behøver ikke føle dig truffet eller nedgjort, fordi jeg skriver noget andet end det du mener.

Anmeld Citér

2. februar 2016

MomInTheMaking

Loa skriver:

Tænk jeg læste ikke at jeg ikke skrev pænt til "dig"...

Du behøver ikke føle dig truffet eller nedgjort, fordi jeg skriver noget andet end det du mener.

Tænk at det ikke rigtig har noget med det at gøre.

Anmeld Citér

2. februar 2016

Loa

Tænk at det ikke rigtig har noget med det at gøre.

Jeg gav mit besyv med. Det skulle da ikke være første gang at nogen har gjort det, selvom det ikke var 100% det TS bad om...

Min undren var lige så meget en nysgerrighed efter at høre hvorfor folk ingen kvaler har med at have mere end én med til deres fødsel. Det kunne være rart for mig personligt at forstå det, nu jeg selv har en stik modsat holdning.

Anmeld Citér

2. februar 2016

MomInTheMaking

Loa skriver:

Jeg gav mit besyv med. Det skulle da ikke være første gang at nogen har gjort det, selvom det ikke var 100% det TS bad om...

Min undren var lige så meget en nysgerrighed efter at høre hvorfor folk ingen kvaler har med at have mere end én med til deres fødsel. Det kunne være rart for mig personligt at forstå det, nu jeg selv har en stik modsat holdning.

okay, jamen så skal jeg prøve at forklare det lidt bedre.

Vi er forskellige og derfor er der nogen der synes det er rart med ekstra hænder eller støtte ud over deres partner.

Vi er forskellige derfor er der nogen der ingen kvaler har med at have andre med, derfor er der nogen der ikke er blufærdige, derfor er der nogen der synes det er fantastisk at dele oplevelsen med andre end kun deres partner osv. osv.

Helt lavpraktisk er det for nogen rart at det er en anden end partneren der skal rende efter is, vand, mad, whatever, så manden kun skal sidde og holde i hånd.

Dette er blot eksempler, håber du nu har fået stillet din nysgerrighed for andres valg om at tage andre end deres partner med til fødslen.

Anmeld Citér

2. februar 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Hvor mange havde du med til din fødsel? Primært henvendt til dig, som har haft mere end bare din mand/kæreste/barnets far med til fødslen. 

Jeg vil gerne have min søster, og min bedste veninde/barndomsveninde med til min forestående fødsel, udover min mand. Men er i tvivl om det er "for mange" i sundhedspersonalets øjne? Har de noget at skulle have sagt, eller findes der nogle uskrevne regler for hvor mange man må have med til en fødsel? 

Hvirdan oplevede du det selv, dig som havde mere end 1-2 stykker med? 

ved den første fødsel havde jeg manden og min mor med. Syntes det var fedt at de var to til at støtte det endte dog i akut ks hvor min mand kun var med.

ved de to andre fødsler har det kun været manden da de begge har været planlagte ks. Og det må kun komme en person med.

Anmeld Citér

2. februar 2016

Loa

okay, jamen så skal jeg prøve at forklare det lidt bedre.

Vi er forskellige og derfor er der nogen der synes det er rart med ekstra hænder eller støtte ud over deres partner.

Vi er forskellige derfor er der nogen der ingen kvaler har med at have andre med, derfor er der nogen der ikke er blufærdige, derfor er der nogen der synes det er fantastisk at dele oplevelsen med andre end kun deres partner osv. osv.

Helt lavpraktisk er det for nogen rart at det er en anden end partneren der skal rende efter is, vand, mad, whatever, så manden kun skal sidde og holde i hånd.

Dette er blot eksempler, håber du nu har fået stillet din nysgerrighed for andres valg om at tage andre end deres partner med til fødslen.

Ja det havde været ganske fornemt, hvis det ikke havde været så nedladende.....

Tror alligevel ikke jeg helt ville kunne forstå man vil have sin svigermor med.... Uanset hvor godt et forhold man har....

Anmeld Citér

2. februar 2016

MomInTheMaking

Loa skriver:

Ja det havde været ganske fornemt, hvis det ikke havde været så nedladende.....

Tror alligevel ikke jeg helt ville kunne forstå man vil have sin svigermor med.... Uanset hvor godt et forhold man har....

Jeg beklager at du ser det som nedladende. Jeg forsøger faktisk ikke at være det.

Jeg er bare meget definerende, da du skrev du ikke forstod det, første gang hvor jeg skrev at det var dig der havde det sådan og at det ikke havde noget med andre at gøre.

Så måtte jeg  finde en anden måde at formulere det på, så det jeg mente blev mere tydeligt.

Jeg tror godt du kan forstå at andre gerne vil have dem med, da de er anderledes end dig, men du ville aldrig selv have lyst til det. Der er forskel.

Jeg personligt ville aldrig have min svigermor med, men jeg forstår godt at der kan være andre i verden der har et så godt forhold til deres svigermor at de vil have hende med.

Eller en veninde, mor, far etc. Det tvivler jeg på du ikke kan forstå.

Skrift er en svær størrelse, for det man skriver bliver nemt misforstået og hvis man så udpensler det man mener, så bliver folk provokerede.. nu valgte jeg at gøre det alligevel.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.