Hvor mange havde du med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hvor mange havde du med til din fødsel? Primært henvendt til dig, som har haft mere end bare din mand/kæreste/barnets far med til fødslen. 

Jeg vil gerne have min søster, og min bedste veninde/barndomsveninde med til min forestående fødsel, udover min mand. Men er i tvivl om det er "for mange" i sundhedspersonalets øjne? Har de noget at skulle have sagt, eller findes der nogle uskrevne regler for hvor mange man må have med til en fødsel? 

Hvirdan oplevede du det selv, dig som havde mere end 1-2 stykker med? 

Jeg havde min datters far(og daværende kæreste) og min mor med. Det var rigtigt rart at min mor var med, da hun både kunne støtte mig, og min datters far. Hun forklarede ham hvad der skete og hvad det betød da stuen pludselig blev fuld af folk i kitler og der blev snakket om neonatal afdeling, vores datter blev undersøgt af 3 læger og fik iltmaske på, og blodet fossede ud af mig

Min datters farmor ville gerne have været med, men det frabad jeg mig. Havde ikke lyst til at skulle være nøgen foran hende. Til gengæld fik hun, farfar, faster og farbror lov til at være de allerførste der kom og besøgte os efter fødslen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Hvor mange havde du med til din fødsel? Primært henvendt til dig, som har haft mere end bare din mand/kæreste/barnets far med til fødslen. 

Jeg vil gerne have min søster, og min bedste veninde/barndomsveninde med til min forestående fødsel, udover min mand. Men er i tvivl om det er "for mange" i sundhedspersonalets øjne? Har de noget at skulle have sagt, eller findes der nogle uskrevne regler for hvor mange man må have med til en fødsel? 

Da jeg fødte den første var både min kæreste og min mor der. 

Da jeg fødte nr. 2 var jeg alene, min kæreste var gået på toilet og min mor nåede ikke frem. Men de kom begge efter ca 5 minutter

Anmeld Citér

1. februar 2016

MorTilEn2013Dreng

Havde min mor og sønnens far med. Vi er dog ikke sammen mere. 

Når jeg bliver gravid bliver det kun min kæreste der skal med. 

Anmeld Citér

1. februar 2016

B&J

Jeg havde min mor og min kæreste med men

der var 1 jodmor + en studerende 

en læge fordi han gerne vil se min fødsel fordi han ikke havde noget at lave 

og en sygeplejske også fordi hun ikke havde noget at lave 

Anmeld Citér

1. februar 2016

ekebiv

Jeg har kun haft min mand med men min veninde havde sin mor og to veninder med og det hørte hun ikke noget for.

Anmeld Citér

1. februar 2016

k&k&k&k

Anonym skriver:

Til min første fødsel havde jeg min mor og mand med, det samme til min anden fødsel - dog nåede min mor KUN lige og komme ind på stuen 

til min 3 fødsel havde jeg igen min mor og mand med, men denne gang også en meget tæt veninde som jeg syntes skulle være en del af det 

jeg forhørte mig ved min jordemoder inden fødslen og hun sagde; det er helt op til dig, men sker der noget akut bliver de selvfølgelig bedt om og forlade stuen. 

Anmeld Citér

1. februar 2016

MomInTheMaking

Loa skriver:

Jeg havde kun min mand med, men må indrømme jeg slet ikke kan forstå hvorfor man vil have alle mulige med.. Jeg synes da der er grænseoverskridende og en blufærdig og intim oplevelse, så ville i hvert fald ikke se en fordel i at have flere med

Synes min mand var rigeligt og manglede ikke nogen

Ja, det er grænseoverskridende for DIG! Vi er alle forskellige mennesker med forskellige behov. At du finder det grænseoverskridende har ikke noget med alle andre at gøre. 

Det er faktisk ikke særlig svært at forstå vil jeg mene. 

Anmeld Citér

1. februar 2016

Bshizzle

Første gang havde jeg kun barnets Far med..  (Dog kom min Mor ind 2 min efter, da jeg stadig lå med spredte ben) 

Anden gang gik SÅ hurtigt, at jeg ikke var helt med hvem der var med 

Dvs der var min kæreste, Svigermor, Svigerinde og hendes 6 mdr gammel baby med 

Kunne forstå på min kæreste at jeg holdt min Svigermor i hånden og fik massage af hende, mens min Svigerinde tog billeder af det hele 

Jeg fortryder SLET ikke de alle var med.. De var så søde ved mig og kun en fantastisk oplevelse at de kunne opleve min fødsel.... Ja, og faktisk gav det min Svigerinde mod på at få en baby mere. 

Anmeld Citér

1. februar 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Leneur skriver:

Jeg havde så ikke nogen mand/kæreste med, da jeg er alenemor og ikke ville have x'en med men havde min mor og 2 søstre med og min far sad ude på gangen. 

Jeg synes det var dejligt de var med,for så var der nogen at kommandere rundt med, jeg skulle både have vand og en kold klud på panden  så var der nogen der gav mig lidt lændemassage og nogle der holdte mine ben, når jeg havde presseveer og den ene søster klippede navlestrengen. Min mor gav også jm klar besked, fordi hun blev ved med at væve rundt i at hun synes min x skulle have besked, på trods af jeg ikke anede hvor han var henne eller havde nummeret på ham. Normalt ville jeg jo godt selv kunne sige fra men når man ligger der med benene i vejret og skal føde, var det da det at min datter snart kom ud, der lå mig mest på sinde. Ud over det var der ingen der sagde noget til at jeg havde familien med og den anden søster agerede far, de par dage vi var på patienthotellet, så det var en dejlig oplevelse og jeg er evigt taknemmelig for at de alle var der... 

Ej hvor grænseoverskridende, tænk at hun ville blande sig i det!

Anmeld Citér

2. februar 2016

Mor i Aarhus

Min kæreste var med som den eneste. Har faktisk overhovedet ikke overvejet at have andre eller flere med...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.