Bliver mere og mere bange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2016

Mami

Vores blev scannet til 1900 gram og 5 dag efter kom en skøn dreng på 2232, nr 2 blev scannet til 1200 gram, 2 dage efter kom en lækker dreng på 1540 gram  

så de kan altså være ret upræcise de scanninger der 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2016

lineog4

Mullesmith skriver:

Jordemoder skønnede baby til 3kg da jeg var 36+0 og ugen efter siger vægtscanning 3700g der er en forskel på 700g på en uge! Hvilken er så mest præcis? Scanningen ik??

Min egen erfaring er at jordemødrene faktisk skønner mere præcist end scanningen. Men det er jo bare min erfaring. 

Jeg ville ringe i telefontiden til jordemoderen, absolut ingen grund til at haste der mandag, da der jo ikke er nogen grund til hastværk, sp hvorfor sætte en masse i gang mandag DR kan klares tirsdag.

Bed om en ekstra tid hos jordemoder så du kan få talt din frygt igennem. Også få sat ord på hvad er det egentlig du frygter mest, er det at det ender med kejsersnit, er det at føde er stort barn, er det smerterne, er det at sprække eller hvad er der frygten kredser om?

Hvis det fx er at få kejsersnit igen, er en igangsættelse måske netop ikke det bedste da man med er kejsersnit i bagagen ikke kan sættes igang på "normal" vis og de hurtigere tager beslutningen om kejsersnit. 

Er det at baby bliver for stor og den frygt for det så bliver for smertefuldt, så kan hun tale med dig om det og måske er en igangsættelse så løsningen. 

Men ro ro ro ro ro og træk vejret dybt ned i maven. Ring på tirsdag, få en tid i næste uge og få sat ord på.

Anmeld Citér

30. januar 2016

lineog4

SDD skriver:

Det er sgu da en underlig forretning med telefontid. Så ring til fødegangen eller din læge. Jeg kan godt se din bekymring og jeg synes den haster. Fortæl at du for en hver pris gerne vil undgå ks men så at I må handle det hurtigere for at undgå for høj vægtstigning. Bare ikke giv op!

Tror nu det er sådan de fleste steder. Jordemoderen har jo "kun" konsultation en eller to dage og resten af deres arbejde foregår på fødegangen. 

Hvis man vil undgå kejsersnit og har et i forvejen, så er jeg bange for der er større risiko for et kejsersnit ved igangsættelse end ved en baby på 4 kilo

Anmeld Citér

30. januar 2016

Carina:-)

lineog4 skriver:

Tror nu det er sådan de fleste steder. Jordemoderen har jo "kun" konsultation en eller to dage og resten af deres arbejde foregår på fødegangen. 

Hvis man vil undgå kejsersnit og har et i forvejen, så er jeg bange for der er større risiko for et kejsersnit ved igangsættelse end ved en baby på 4 kilo

Det er der nemlig da de kunstige veer er hårde ved livmoderen + at det er super stressende for baby Også derfor de ikke bare sætter fødsler igang her og der men der skal være en seriøs grund. 

Er selv blevet sat igang 5 gange og det er hårdt og noget mere smertefuldt end en fødsel hvor kroppen selv får lov til at gå igang ( har jeg prøvet en gang) 

Anmeld Citér

30. januar 2016

lineog4

Det er der nemlig da de kunstige veer er hårde ved livmoderen + at det er super stressende for baby Også derfor de ikke bare sætter fødsler igang her og der men der skal være en seriøs grund. 

Er selv blevet sat igang 5 gange og det er hårdt og noget mere smertefuldt end en fødsel hvor kroppen selv får lov til at gå igang ( har jeg prøvet en gang) 

Er selv blevet sat i gang en gang og erindrer egentlig ikke det var så anderledes. Men hvem ved måske havde fødslen været endnu lettere hvis jeg ikke var blevet sat i gang 

Men må indrømme jeg personligt har svært ved at forstå hvorfor man gerne vil sættes i gang hvis der ikke er en grund til det, at man hellere vil føde før tid med igangsættelse end vente og se om det ikke går i gang selv.

Anmeld Citér

30. januar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
lineog4 skriver:

Ja du har ret.

mht jm, så har det sted jeg er tilknyttet tid tid hver dag, det er bare ikke sikkert at det er den "kendte" man kan snakke med. Så vidste ikke lige at det var sådan andre steder

Anmeld Citér

30. januar 2016

Mullesmith

hekran skriver:

Vores yngste vejede 4500 ved fødslen og målte 56 cm, så han var en god basse. Det var så også den hurtigste og bedste fødsel!

De andre har vejet hhv. 3820, 4190 og 4330 gr og alle målt 55 cm, så de har ikke ligefrem været små, men jeg har ikke mærket problemer af at føde store børn

Det er så godt at høre at det er muligt  super sejt gået

Anmeld Citér

30. januar 2016

Mullesmith

lineog4 skriver:

Er selv blevet sat i gang en gang og erindrer egentlig ikke det var så anderledes. Men hvem ved måske havde fødslen været endnu lettere hvis jeg ikke var blevet sat i gang 

Men må indrømme jeg personligt har svært ved at forstå hvorfor man gerne vil sættes i gang hvis der ikke er en grund til det, at man hellere vil føde før tid med igangsættelse end vente og se om det ikke går i gang selv.

Jeg vil meget hellere gå i fødsel selv, og opleve det hele sker spontant, men på den anden side hellere sættes igang end at risikere kejsersnit hvis barnet er for stort! Men det er jo ikke til at vide om min krop nemt kan føde en 5kg baby uden komplikationer. Så jeg tager det helt roligt og stoler på at min krop har styr på det hele.  Prøver at trøste mig med alle de fortællinger om folk der har født store børn uden de mindste problemer 

Anmeld Citér

30. januar 2016

Mullesmith

lineog4 skriver:

Min egen erfaring er at jordemødrene faktisk skønner mere præcist end scanningen. Men det er jo bare min erfaring. 

Jeg ville ringe i telefontiden til jordemoderen, absolut ingen grund til at haste der mandag, da der jo ikke er nogen grund til hastværk, sp hvorfor sætte en masse i gang mandag DR kan klares tirsdag.

Bed om en ekstra tid hos jordemoder så du kan få talt din frygt igennem. Også få sat ord på hvad er det egentlig du frygter mest, er det at det ender med kejsersnit, er det at føde er stort barn, er det smerterne, er det at sprække eller hvad er der frygten kredser om?

Hvis det fx er at få kejsersnit igen, er en igangsættelse måske netop ikke det bedste da man med er kejsersnit i bagagen ikke kan sættes igang på "normal" vis og de hurtigere tager beslutningen om kejsersnit. 

Er det at baby bliver for stor og den frygt for det så bliver for smertefuldt, så kan hun tale med dig om det og måske er en igangsættelse så løsningen. 

Men ro ro ro ro ro og træk vejret dybt ned i maven. Ring på tirsdag, få en tid i næste uge og få sat ord på.

Ja kan godt ske jeg skal prøve st høre om jeg kan få en tid til en lille snak om det her, for det fylder meget mere end jeg lige troede, og jeg har heller ikke lyst til at være skide bange for at føde en kæmpe baby hvis der nu viser sig slet ikke at være nogen grund til det. Jeg tager det roligt og prøver at slappe lidt af omkring det nu.

Anmeld Citér

31. januar 2016

M (:

Mullesmith skriver:

Jeg tænker bare konstant på den skide fødsel nu, og er rimelig skræmt over den vægtscanking i sidste uge 37+0 der viste 3700g, så nu idag er han så oppe omkring +250g altså 3950g og der er stadig 14 dage til termin hvilket er 500g mere eller mere  4450g og hvad nu hvis de jar målt lidt forkert så han er størrer?!?! Jeg kan ikke føde så stort et barn!!! Kan jeg det?! Min hjerne er helt gået i baglås over tanken om at føde baby på måske 5kg. Jeg stoler bare ikke på den scanning er bare sikkert på han sikkert er større end det målte!! What to do!? 

Begge mine børn er skønnet 300-400 gram større end de reelt viste sig at være. 

Min mor har født fem børn fra 3730-4900 gram, og fødslerne var nemmere jo tungere barnet var. Og nej, det mindste barn var ikke det første.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.