Mullesmith skriver:
Jordemoder skønnede baby til 3kg da jeg var 36+0 og ugen efter siger vægtscanning 3700g der er en forskel på 700g på en uge! Hvilken er så mest præcis? Scanningen ik??
Min egen erfaring er at jordemødrene faktisk skønner mere præcist end scanningen. Men det er jo bare min erfaring.
Jeg ville ringe i telefontiden til jordemoderen, absolut ingen grund til at haste der mandag, da der jo ikke er nogen grund til hastværk, sp hvorfor sætte en masse i gang mandag DR kan klares tirsdag.
Bed om en ekstra tid hos jordemoder så du kan få talt din frygt igennem. Også få sat ord på hvad er det egentlig du frygter mest, er det at det ender med kejsersnit, er det at føde er stort barn, er det smerterne, er det at sprække eller hvad er der frygten kredser om?
Hvis det fx er at få kejsersnit igen, er en igangsættelse måske netop ikke det bedste da man med er kejsersnit i bagagen ikke kan sættes igang på "normal" vis og de hurtigere tager beslutningen om kejsersnit.
Er det at baby bliver for stor og den frygt for det så bliver for smertefuldt, så kan hun tale med dig om det og måske er en igangsættelse så løsningen.
Men ro ro ro ro ro og træk vejret dybt ned i maven. Ring på tirsdag, få en tid i næste uge og få sat ord på.
Anmeld
Citér