Bliver mere og mere bange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2016

sne190810

Min svigerinde var/er et nips på omkring 60 kg og 178 cm. Virkelig slank og petit i størrelsen.. Hun har født to drenge på hhv. 4100 og 5400 gram :-i Uden nogle større komplikationer. 

Jeg syntes virkelig ikke du ser tyk ud, du ligner en gravid på dit billede fra igår og en flot og strålende gravid kvinde. 

Jeg forstår godt din bekymring, men tænker også at havde vægten ikke været et "issue", havde der så bare ikke været noget andet man/du var kørt op over? Jeg ee selc rimelig skræmt for fødslen, jo mere vi nærmer os, til trods for jeg har født før. Min baby ligger i UK og waaah det er en ubehagelig følelse og skræmmer mig lidt. Man vil jo bare gerne have en "normal" fødsels, hvad der så end er :-p 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2016

Rockertand

Mullesmith skriver:

Tak det var sødt sagt  jeg må hellere prøve at lade mine bekymringer ligge. Og så bare håbe han vil ud meget snart. Det er også uvisheden der skræmmer mig. 

Hey Mulle - vi har allesammen været der, skidebange for fødslen, specielt første gang, 347.852 tanker ræser gennem hovedet, panik og "hvornår sker det!?!", kontrolgenet i overgear krydret med utålmodighed.

Har 3 gange født meget store børn helt naturligt uden hjælpemidler eller smertestillende, det gik fint, ingen komplikationer.

Har 1 gang (den sidste) født ved kejsersnit, en lille pjaltet unge. Der var ikke andet end komplikationer ved den graviditet og fødsel, så går nok og romantiserer de 3 første fødsler, men det var nogle fantastiske oplevelser.

Du skal nok få født normalt, og glæd dig til sejrsfølelsen, for du er supersej, og du skal nok klare det 

Anmeld Citér

29. januar 2016

Sedigfor

Mullesmith skriver:

Tak det var sødt sagt  jeg må hellere prøve at lade mine bekymringer ligge. Og så bare håbe han vil ud meget snart. Det er også uvisheden der skræmmer mig. 

Kan godt huske den uvished, man vil bare gerne vide hvad der kommer til at ske

Anmeld Citér

29. januar 2016

BigHope13

Prøv at lade være med at køre dig selv op over det. Uanset hvordan og hvorledes så skal baby nok komme ud. Og hvis lægerne mener at han er for stor for dig at føde vil de jo tilbyde et kejsersnit.

prøv at tænk på at det sværeste at føde er hovedet, og det er ikke på hovedet de 4 kg + sidder.  Når først hovedet er ude mærker du altså ikke om det er 3,5 eller 4,5 kg der kommer ud.(det var ihvertfald hvad jeg har fået fortalt af min jordemoder )

Jeg fødte selv en basse på 4350 g og det var da hårdt og fødslen endte lidt øv med blødninger osv. Men det havde intet med hans størrelse at gøre.

Anmeld Citér

29. januar 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Mullesmith skriver:

Jeg tænker bare konstant på den skide fødsel nu, og er rimelig skræmt over den vægtscanking i sidste uge 37+0 der viste 3700g, så nu idag er han så oppe omkring +250g altså 3950g og der er stadig 14 dage til termin hvilket er 500g mere eller mere  4450g og hvad nu hvis de jar målt lidt forkert så han er størrer?!?! Jeg kan ikke føde så stort et barn!!! Kan jeg det?! Min hjerne er helt gået i baglås over tanken om at føde baby på måske 5kg. Jeg stoler bare ikke på den scanning er bare sikkert på han sikkert er større end det målte!! What to do!? 

En jordemor fortalte mig i sin tid, at et større barn Nogengange er nemmere at føde end et mindre. Da de nemmere via vægten trænger ned igennem bækkenet. Min første sad ikke fast inden fødsel og vejede knap 3000. Jeg havde veer i 32 timer og måtte stå op under hver ve helt fra start. Ergo sov eller hvilede slet ikke! Det var min krop der via vægten ville have ham ned i bækkenet og det gøres dårligt hvis man ligger ned 

Anmeld Citér

29. januar 2016

Mullesmith

Rockertand skriver:

Hey Mulle - vi har allesammen været der, skidebange for fødslen, specielt første gang, 347.852 tanker ræser gennem hovedet, panik og "hvornår sker det!?!", kontrolgenet i overgear krydret med utålmodighed.

Har 3 gange født meget store børn helt naturligt uden hjælpemidler eller smertestillende, det gik fint, ingen komplikationer.

Har 1 gang (den sidste) født ved kejsersnit, en lille pjaltet unge. Der var ikke andet end komplikationer ved den graviditet og fødsel, så går nok og romantiserer de 3 første fødsler, men det var nogle fantastiske oplevelser.

Du skal nok få født normalt, og glæd dig til sejrsfølelsen, for du er supersej, og du skal nok klare det 

Tak for de søde ord  ja jeg vil prøve at overbevise mig selv om at jeg nok skal klare det, bliver så godt at komme på den anden side. Tak 

Anmeld Citér

29. januar 2016

Mullesmith

BigHope13 skriver:

Prøv at lade være med at køre dig selv op over det. Uanset hvordan og hvorledes så skal baby nok komme ud. Og hvis lægerne mener at han er for stor for dig at føde vil de jo tilbyde et kejsersnit.

prøv at tænk på at det sværeste at føde er hovedet, og det er ikke på hovedet de 4 kg + sidder.  Når først hovedet er ude mærker du altså ikke om det er 3,5 eller 4,5 kg der kommer ud.(det var ihvertfald hvad jeg har fået fortalt af min jordemoder )

Jeg fødte selv en basse på 4350 g og det var da hårdt og fødslen endte lidt øv med blødninger osv. Men det havde intet med hans størrelse at gøre.

Ja jeg må tænke på at hovedet er det sværeste og så må resten af baby komme lidt nemmere. Jeg håber bare jeg kan undgå kejsersnit. Det fik jeg sidst med tvillinger, så jeg føler mig derfor en anelse snydt for alm. Fødselsoplevelse der starter helt normalt.  

Anmeld Citér

29. januar 2016

A.n.onym.

Mullesmith skriver:

Jeg tænker bare konstant på den skide fødsel nu, og er rimelig skræmt over den vægtscanking i sidste uge 37+0 der viste 3700g, så nu idag er han så oppe omkring +250g altså 3950g og der er stadig 14 dage til termin hvilket er 500g mere eller mere  4450g og hvad nu hvis de jar målt lidt forkert så han er størrer?!?! Jeg kan ikke føde så stort et barn!!! Kan jeg det?! Min hjerne er helt gået i baglås over tanken om at føde baby på måske 5kg. Jeg stoler bare ikke på den scanning er bare sikkert på han sikkert er større end det målte!! What to do!? 

Mine to vaginale fødsler har føltes på præcis samme måde - og de var hhv. 3800 og 4200 g - der var INGEN forskel - men kan godt forstå din ængstelighed omkring det - der ER specielt og det er svært at gå og vente på - pøj pøj 

Anmeld Citér

29. januar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg tror ikke at du skal frygte fødslen. Spørg evt om en vækstscanning lidt før og så få målt hovedomfanget. 

Når jeg fortæller folk at vores datter vejede 4500 g ved fødslen står de bare og glor og spørger om det ikke bare var helt forfærdeligt. Men jeg havde en fantastisk fødsel og min jm sagde faktisk at hun aldrig havde set en førstegangsfødende klare arbejdet så flot, hvilket jeg tager som en stor kompliment kontra alle de fødende der har krydset hendes vej

prøv at slappe af og nyd den sidste tid. Du kan jo forsøge at så tanken om at blive sat igang før termin. 

Anmeld Citér

29. januar 2016

Mullesmith

SDD skriver:

Jeg tror ikke at du skal frygte fødslen. Spørg evt om en vækstscanning lidt før og så få målt hovedomfanget. 

Når jeg fortæller folk at vores datter vejede 4500 g ved fødslen står de bare og glor og spørger om det ikke bare var helt forfærdeligt. Men jeg havde en fantastisk fødsel og min jm sagde faktisk at hun aldrig havde set en førstegangsfødende klare arbejdet så flot, hvilket jeg tager som en stor kompliment kontra alle de fødende der har krydset hendes vej

prøv at slappe af og nyd den sidste tid. Du kan jo forsøge at så tanken om at blive sat igang før termin. 

Jeg ved ikke hvem jeg skal spørge om at blive sat igang. Mit næste møde med jordemoder og vægtscanningen er på terminsdatoen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.