Bliver mere og mere bange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2016

Mullesmith

M (: skriver:

Begge mine børn er skønnet 300-400 gram større end de reelt viste sig at være. 

Min mor har født fem børn fra 3730-4900 gram, og fødslerne var nemmere jo tungere barnet var. Og nej, det mindste barn var ikke det første.. 

Jeg bliver faktisk mindre og mindre bekymret jo flere af de gode historier jeg høre. Tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2016

sarafj

Har selv født to relativt store børn. Min datter vejede 4170, og min søn (nr.2) vejede 4560. Det var faktisk en meget nemmere fødsel med min søn. Som flere andre siger, så er det ikke nødvendigvis størrelsen, der er afgørende. Det vigtigste er bare, at du prøver at slappe af og lade din krop gøre det fantastiske arbejde, den er beregnet til (lettere sagt end gjort, ved det godt) og så at du følger jordemoderens anvisninger, for så vil du måske helt kunne undgå fx at briste, hvis det er det, du er bekymret for.

Derudover tilslutter jeg mig fejlskønnene. Det er så forskelligt, hvad de vurderer børnene til fra jordemoder til jordemoder, jeg var også igennem mange hænder begge gange, og det var mange skøn, ingen rigtige 

Held og lykke

Anmeld Citér

2. februar 2016

anmo

Ja, jeg kan også melde mig i det positive kor; min dreng blev skudt til 3800, men vejede blot 2970, da han kom ud. :-) Min datter vejede ca. 3900 da hun kom - og jeg kunne bestemt ikke mærke forskel på det ene kilo
Koldt vand i blodet - kroppen klarer det - om barnet er stort eller lille. "Bare" stol på, at din krop har styr på det, så skal det nok gå  

Anmeld Citér

2. februar 2016

M (:

Jeg bliver faktisk mindre og mindre bekymret jo flere af de gode historier jeg høre. Tak 

Dejligt at høre! (:

Og en fødsel kan sagtens være rigtig hurtig og nem trods en dejlig basse-baby.

Ingen af mine mors fødsler har varet mere end 4 timer (den baby på 3730) og den hurtigste var på 45 minutter fra igangsættelse (han vejede 4300 gram ved fødslen i uge 37+).

De tre andre fødsler, hvor børnene har vejet 4500-4900 har varet 2-2,5 time.

Jeg har selv født små bitte nips (mine børn er præmature) og det var klart værst at føde min datter (2135 g), som altså var 600 gram MINDRE end min søn (2725 g). Min datter er mit 2. barn. 

Anmeld Citér

2. februar 2016

Mullesmith

M (: skriver:

Dejligt at høre! (:

Og en fødsel kan sagtens være rigtig hurtig og nem trods en dejlig basse-baby.

Ingen af mine mors fødsler har varet mere end 4 timer (den baby på 3730) og den hurtigste var på 45 minutter fra igangsættelse (han vejede 4300 gram ved fødslen i uge 37+).

De tre andre fødsler, hvor børnene har vejet 4500-4900 har varet 2-2,5 time.

Jeg har selv født små bitte nips (mine børn er præmature) og det var klart værst at føde min datter (2135 g), som altså var 600 gram MINDRE end min søn (2725 g). Min datter er mit 2. barn. 

Jeg glæder mig så meget er 39+0 på torsdag så det kan stort set ske hvornår det skal være nu, har haft to dage med mange plukveer og periodevis menslignende smerter indimellem.  Er så opmærksom på det mindste hihi

Anmeld Citér

2. februar 2016

Hanomagen

Jeg fik at vide, at jeg godt kunne forvente en stor pige. De skød hende til 3800 - 4000 g. 

Da hun blev født, vejede hun 2580 og var 47 cm lang. Blev scannet i uge 32 og fødte uge 37. 

Så uanset hvad, så er det ikke sikkert, at de har helt ret. Men har altså også hørt, at de store i mange tilfælde er lettere end de små. 

Så tag det rolig, lad din krop gøre det den skal. Er sikker på, du opdager, at den kan holde til mere end du tror.

God fødsel!

Anmeld Citér

3. februar 2016

Mullesmith

Hanomagen skriver:

Jeg fik at vide, at jeg godt kunne forvente en stor pige. De skød hende til 3800 - 4000 g. 

Da hun blev født, vejede hun 2580 og var 47 cm lang. Blev scannet i uge 32 og fødte uge 37. 

Så uanset hvad, så er det ikke sikkert, at de har helt ret. Men har altså også hørt, at de store i mange tilfælde er lettere end de små. 

Så tag det rolig, lad din krop gøre det den skal. Er sikker på, du opdager, at den kan holde til mere end du tror.

God fødsel!

Det var noget af en forskel  ja jeg må stole på min efterhånden ret trætte krop  synes selv at maven ser helt lille ud, nok fordi den er sunket sådan, han føles heller ikke så stor når jeg mærker, det skal nok gå, jeg er så klar på at Skal komme ud nu! Ventetiden er så lang så lang, jeg går sikkert 14 dage over termin  

Anmeld Citér

3. februar 2016

Stivdie

Jeg havde godt nok lidt komplikationer i graviditeten, og derfor ikke et helt normalt slutforløb. Af den grund fik jeg ekstra scanningen. Den sidste scanning 3 dage inden hun blev født, blev hun skønnet til 2900 g, så de regnede med at se en 3 kg baby på fødestuen. Hun vejede så 2485 g, hvilkeg var lidt af en overraskelse. Så de bedømmer altså også ofte galt den anden vej 

Ellers har jeg en stjernehistorie med en supernem fødsel, veer der stort set ikke gjorde ondt, hurtigt forløb etc  Så jeg glæder mig til at skulle gøre det igen 

Anmeld Citér

3. februar 2016

Mullesmith

Stivdie skriver:

Jeg havde godt nok lidt komplikationer i graviditeten, og derfor ikke et helt normalt slutforløb. Af den grund fik jeg ekstra scanningen. Den sidste scanning 3 dage inden hun blev født, blev hun skønnet til 2900 g, så de regnede med at se en 3 kg baby på fødestuen. Hun vejede så 2485 g, hvilkeg var lidt af en overraskelse. Så de bedømmer altså også ofte galt den anden vej 

Ellers har jeg en stjernehistorie med en supernem fødsel, veer der stort set ikke gjorde ondt, hurtigt forløb etc  Så jeg glæder mig til at skulle gøre det igen 

Jeg ville heller ikke have noget imod at de har scannet 500g for meget  jeg vil jo også gerne kunne bruge det tøj jeg har købt i str. 56, i mere end en uge hihi  

Anmeld Citér

10. februar 2016

M (:

Mullesmith skriver:

Jeg glæder mig så meget er 39+0 på torsdag så det kan stort set ske hvornår det skal være nu, har haft to dage med mange plukveer og periodevis menslignende smerter indimellem.  Er så opmærksom på det mindste hihi

Glæd dig! For ja, gu gør det ondt, men det er virkelig også mit livs to største oplevelser at bringe mine børn til verden! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.