D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Mullesmith skriver:
Jeg tænker bare konstant på den skide fødsel nu, og er rimelig skræmt over den vægtscanking i sidste uge 37+0 der viste 3700g, så nu idag er han så oppe omkring +250g altså 3950g og der er stadig 14 dage til termin hvilket er 500g mere eller mere
4450g og hvad nu hvis de jar målt lidt forkert så han er størrer?!?! Jeg kan ikke føde så stort et barn!!! Kan jeg det?! Min hjerne er helt gået i baglås over tanken om at føde baby på måske 5kg. Jeg stoler bare ikke på den scanning er bare sikkert på han sikkert er større end det målte!! What to do!? 
Min datter vejede 4010g da hun blev født. Godt nok ikke helt så stort som det du frygter, men alligevel et forholdsvis stort barn.
Jeg er måske ikke det bedste eksempel til at berolige, da jeg ærlig talt synes det var en skrækkelig fødsel. Vil dog pointere at det IKKE havde noget med hendes størrelse at gøre! Der opstod flere komplikationer, men igen, det havde ikke noget med hendes størrelse at gøre. Hun stod skævt i bækkenet og var meget længe om at komme ordenligt ned. - Det kan små børn også gøre/være. Hun blev stresset og hendes hjerterytme faldt 3 gange. - Det kan også ske med små børn. Hun blev taget med kop og lå på et bord med varme og maske på, samt 3 mænd i kitler bøjet ind over hende i 45 minutter fordi hun havde svært ved at trække vejret og ikke ville skrige. - Det kan også ske for små børn.
Jeg skriver ikke sådan for at gøre dig urolig for din fødsel eller noget, men for at sige at størrelsen er altså ikke nødvendigvis det værste. Har en veninde der fødte en basse på 5143g og hun havde en sand drømme fødsel! Ingen komplikationer overhovedet. Hun havde endda overskud til at joke med jordemoderen og hendes mand indtil presseveerne kom. - Det havde jeg på ingen måde 
Men altså. Træk vejret dybt ned i maven og tro på at du nok skal klare det. Man kan meget mere end man sådan lige tror 
Anmeld
Citér