Bliver mere og mere bange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.290 visninger
60 svar
48 synes godt om
28. januar 2016

Mullesmith

Jeg tænker bare konstant på den skide fødsel nu, og er rimelig skræmt over den vægtscanking i sidste uge 37+0 der viste 3700g, så nu idag er han så oppe omkring +250g altså 3950g og der er stadig 14 dage til termin hvilket er 500g mere eller mere  4450g og hvad nu hvis de jar målt lidt forkert så han er størrer?!?! Jeg kan ikke føde så stort et barn!!! Kan jeg det?! Min hjerne er helt gået i baglås over tanken om at føde baby på måske 5kg. Jeg stoler bare ikke på den scanning er bare sikkert på han sikkert er større end det målte!! What to do!? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2016

Soonmom

Man siger at store babyer er bedre til at hjælpe med at skubbe sig frem, så de skulle være lettere at føde dem

Anmeld Citér

28. januar 2016

Mullesmith

Soonmom skriver:

Man siger at store babyer er bedre til at hjælpe med at skubbe sig frem, så de skulle være lettere at føde dem

Men stadig skræmmende at vide at jeg nok skal føde et stort barn!! Går og køre mig selv lidt op pga af det 

Anmeld Citér

28. januar 2016

jenny4

Har født en på 4100 og en på 3600 - begge dele var hammer-hårdt. Om du skal presse en fodbold eller basketbold ud gør ikke den store forskel

Snak med din jordemoder. Iøvrigt skød de begge mine børn forkert i vægt. Den på 4100 havde de gættet på 3700 og den på 3600 havde de gættet på 3900. Tag det roligt - baby skal nok komme ud

Anmeld Citér

28. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Mullesmith skriver:

Jeg tænker bare konstant på den skide fødsel nu, og er rimelig skræmt over den vægtscanking i sidste uge 37+0 der viste 3700g, så nu idag er han så oppe omkring +250g altså 3950g og der er stadig 14 dage til termin hvilket er 500g mere eller mere  4450g og hvad nu hvis de jar målt lidt forkert så han er størrer?!?! Jeg kan ikke føde så stort et barn!!! Kan jeg det?! Min hjerne er helt gået i baglås over tanken om at føde baby på måske 5kg. Jeg stoler bare ikke på den scanning er bare sikkert på han sikkert er større end det målte!! What to do!? 

Min datter vejede 4010g da hun blev født. Godt nok ikke helt så stort som det du frygter, men alligevel et forholdsvis stort barn. 

Jeg er måske ikke det bedste eksempel til at berolige, da jeg ærlig talt synes det var en skrækkelig fødsel. Vil dog pointere at det IKKE havde noget med hendes størrelse at gøre! Der opstod flere komplikationer, men igen, det havde ikke noget med hendes størrelse at gøre. Hun stod skævt i bækkenet og var meget længe om at komme ordenligt ned. - Det kan små børn også gøre/være. Hun blev stresset og hendes hjerterytme faldt 3 gange. - Det kan også ske med små børn. Hun blev taget med kop og lå på et bord med varme og maske på, samt 3 mænd i kitler bøjet ind over hende i 45 minutter fordi hun havde svært ved at trække vejret og ikke ville skrige. - Det kan også ske for små børn.

Jeg skriver ikke sådan for at gøre dig urolig for din fødsel eller noget, men for at sige at størrelsen er altså ikke nødvendigvis det værste. Har en veninde der fødte en basse på 5143g og hun havde en sand drømme fødsel! Ingen komplikationer overhovedet. Hun havde endda overskud til at joke med jordemoderen og hendes mand indtil presseveerne kom. - Det havde jeg på ingen måde

Men altså. Træk vejret dybt ned i maven og tro på at du nok skal klare det. Man kan meget mere end man sådan lige tror

Anmeld Citér

28. januar 2016

DortheL

Mullesmith skriver:

Hvis det kan være nogen "trøst"... Så var min datter på 4540gram MEGET nemmere at føde, end min dreng på 3680gram :-) 

Anmeld Citér

28. januar 2016

Mullesmith

jenny4 skriver:

Har født en på 4100 og en på 3600 - begge dele var hammer-hårdt. Om du skal presse en fodbold eller basketbold ud gør ikke den store forskel

Snak med din jordemoder. Iøvrigt skød de begge mine børn forkert i vægt. Den på 4100 havde de gættet på 3700 og den på 3600 havde de gættet på 3900. Tag det roligt - baby skal nok komme ud

Jeg skal først til jordemoder på terminsdatoen og der er han jo allerede blevet skræmmende stor i maven, jeg forestiller mig det er er fysisk umuligt at presse næsten 5 kg ud  

Anmeld Citér

28. januar 2016

Mullesmith

DortheL skriver:

Hvis det kan være nogen "trøst"... Så var min datter på 4540gram MEGET nemmere at føde, end min dreng på 3680gram :-) 

Det trøster meget da jeg forestiller mig at det er helt umuligt at føde så stort er barn  jeg kan ikke snakke med jordemoderen har været til konsultation hos 3 forskellige og der er kun tlf tid om torsdagen om formiddagen! Det er begrænset hvor meget kontakt jeg har haft med de damer og kan ikke rigtig bruge det til noget, det er ikke engang nogen af dem jeg skal føde med! Så det er og har været ret betydningsløst med de jordemoderbesøg. 

Anmeld Citér

28. januar 2016

Mullesmith

MummiT skriver:

Min datter vejede 4010g da hun blev født. Godt nok ikke helt så stort som det du frygter, men alligevel et forholdsvis stort barn. 

Jeg er måske ikke det bedste eksempel til at berolige, da jeg ærlig talt synes det var en skrækkelig fødsel. Vil dog pointere at det IKKE havde noget med hendes størrelse at gøre! Der opstod flere komplikationer, men igen, det havde ikke noget med hendes størrelse at gøre. Hun stod skævt i bækkenet og var meget længe om at komme ordenligt ned. - Det kan små børn også gøre/være. Hun blev stresset og hendes hjerterytme faldt 3 gange. - Det kan også ske med små børn. Hun blev taget med kop og lå på et bord med varme og maske på, samt 3 mænd i kitler bøjet ind over hende i 45 minutter fordi hun havde svært ved at trække vejret og ikke ville skrige. - Det kan også ske for små børn.

Jeg skriver ikke sådan for at gøre dig urolig for din fødsel eller noget, men for at sige at størrelsen er altså ikke nødvendigvis det værste. Har en veninde der fødte en basse på 5143g og hun havde en sand drømme fødsel! Ingen komplikationer overhovedet. Hun havde endda overskud til at joke med jordemoderen og hendes mand indtil presseveerne kom. - Det havde jeg på ingen måde

Men altså. Træk vejret dybt ned i maven og tro på at du nok skal klare det. Man kan meget mere end man sådan lige tror

Der hjælper at høre at det ikke nødvendigvis er størrelsen der er afgørende, jeg har bare så meget brug format høre at det hele nok skal gå uanset hvad, jeg er dog begyndt at forberede mig lidt på at det måske kan ende i kejsersnit bare så jeg ikke bliver alt for skuffet over mig selv hvis ikke han kan komme ud. Jeg ønsker bare så meget at føde normalt efter jeg fik planlagt kejsersnit sidst med tvillinger, føler mig så snydt for en normal fødsel, nok egentlig også derfor jeg er så bekymret for at han bliver for stor så mit håb om en helt almindelig ukompliceret fødsel igen bliver umuligt 

Anmeld Citér

28. januar 2016

LouiseEm

Mullesmith skriver:

Du kan ikke regne med det.

Min søn blev skudt til 4700 en uge inden mit kejsersnit, han kom ud og var en helt gennemsnitlig knægt på 3600. Der er så store fejlberegninger på de vægtscanninger, så tag det helt roligt  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.