Tidlig scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2009

Skytten0111

Hej..

Jeg har lige et spørgsmål som jeg så gerne ønsker svar på.
Jeg er på nuværende tidspunkt i 7 uge, og det er min første graviditet.

Jeg har læst mig til at under en moderkagebiopsi kan man se om barnet bliver en dreng eller en pige. Og der står at denne biopsi foretages i 10-12 uge.
Så mit spørgsmål er så om dette kan passe, at man allerede i 10 uge kan få kønnet af vide?
Der er jo så mange af jer der har så mange erfaring på dette område og jeg er ligeså stille igang med at læse mig til mange af tingene, idet at det jo er første gang er der så mange ting der lige skal på plads. Men blev lidt overrasket over at der stod 10-12 uge..

Nogen der kan hjælpe mig med det? nogen der selv har været der?

Skytten...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2009

dorthemus

Skytten0111 skriver:

Hej..

Jeg har læst mig til at under en moderkagebiopsi kan man se om barnet bliver en dreng eller en pige. Og der står at denne biopsi foretages i 10-12 uge.
Så mit spørgsmål er så om dette kan passe, at man allerede i 10 uge kan få kønnet af vide?
Der er jo så mange af jer der har så mange erfaring på dette område og jeg er ligeså stille igang med at læse mig til mange af tingene, idet at det jo er første gang er der så mange ting der lige skal på plads. Men blev lidt overrasket over at der stod 10-12 uge..

Skytten...

Hmmm det tror jeg altså er for tidligt. Jeg mener at man tidligst kan se kønnet i 17-18. uge hvis barnet vel og mærke ligger rigtigt

Knus
Dorthe

Anmeld

30. september 2009

Lise

Skytten0111 skriver:

Hej..

Skytten...

Ved en moderkagebiopsi kan man jo med 100% sikkerhed sige hvilket køn det er, da det er en kromosomprøve. Men moderkagebiopsien får man kun lavet, hvis der er mistanke/stor risiko for kromosomfejl (som Downs Syndrom).

Ved en scanning kan man vist sige det fra 17. uge hvis babyen ligger rigtigt.

Håber det var svar på dit spørgsmål.

Lise

Anmeld

1. oktober 2009

Nanna1985

Her i Svendborg er de søde til at lave en scanning, for at fastslå terminen eller hvis man er meget nevøs og ikk kan finde ro.. Så laver de en scanning på.. Første gang blev jeg scannet i uge 5+5 og så kun en sort klat med et lille hjerte der blinket

Anden gang blev jeg scannet i uge 7+1 og fik et billed med hjem af den lille ostereje

Anmeld

1. oktober 2009

dorthemus

Nanna1985 skriver:

Her i Svendborg er de søde til at lave en scanning, for at fastslå terminen eller hvis man er meget nevøs og ikk kan finde ro.. Så laver de en scanning på.. Første gang blev jeg scannet i uge 5+5 og så kun en sort klat med et lille hjerte der blinket

Anden gang blev jeg scannet i uge 7+1 og fik et billed med hjem af den lille ostereje

Det er lige præcis det jeg håber at se næste onsdag....der er jeg 6 + 6 uger henne  Glæææder mig

Knus
Dorthe

Anmeld

2. oktober 2009

Kb

Det her vil muligvis opfattes ganske negativt af nogen, men skal man ikke lige tage den lidt med ro med alle de scanninger.....

ALLE gravide er nervøse under graviditeten - det er en del af det at være gravid og det er her igennem man opbygger følelser for det lille væsen man har inden i sig - man kan ikke bare være ligeglad.

Man kan blive scannet fra nu af og ni måneder frem og det vil ikke ændre noget - enten har baby det godt eller så har den det ikke.
Man kan blive scannet i uge 7 og alt ser fint ud, så bliver man scannet i uge 12 og den lille er død. Det er barsk, men en realitet og en af følgerne til det at få børn - angsten for at miste dem og det om det så er et 7 uger gammel foster eller en 18 årig søn.

Med andre ord bekymrigerne bliver ikke mindre om man så er blevet scannet 100 gange, man bliver bare ved og ved med at bekymre sig...... velkommen til det at være mor - en af bagsiderne....

Der er iøvrigt læger som siger det ikke er godt for børnene at blive scannet for mange gange - noget med lydbølger som ikke er så sunde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.