Tidlig scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.005 visninger
45 svar
0 synes godt om
22. september 2009

dorthemus

Hej

Er der nogen der har erfaring med, at blive scannet tidligt i graviditeten??

Jeg er kun i femte uge, men overvejer at blive scannet i 6-7 uge for at konstatere hjertelyd. Har læst på Baby.dk at når der først er konstateret hjertelys er risikoen for abort kun 3 %.

Jeg er så bange for at abortere - det er min første graviditet men jeg er 38 år og har dermed en forhøjet risiko.

Det skal lige tilføjes, at jeg ikke oplever blødninger eller andre truende risici men er bare skide urolig og har haft en rigtig tudedag idag

Jeg skal først til læge i 8. uge.

Og hvis jeg vil scannes foregår det så på en scanningsklinik og hvad koster det?

Knus Dorthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg følger lige med her   Grubler over det samme ting, nemlig...

Anmeld

22. september 2009

ønskebørn74

dorthemus skriver:

Hej

Jeg er kun i femte uge, men overvejer at blive scannet i 6-7 uge for at konstatere hjertelyd. Har læst på Baby.dk at når der først er konstateret hjertelys er risikoen for abort kun 3 %.

Jeg er så bange for at abortere - det er min første graviditet men jeg er 38 år og har dermed en forhøjet risiko.

Det skal lige tilføjes, at jeg ikke oplever blødninger eller andre truende risici men er bare skide urolig og har haft en rigtig tudedag idag

Og hvis jeg vil scannes foregår det så på en scanningsklinik og hvad koster det?

Knus Dorthe

Hej søde.

Tjek denne side:

http://www.graviditetsscanning.dk/kbh/priser

Knus Lene

Anmeld

22. september 2009

Nybagt mor

Hej,

Hvis det kan hjælpe lidt - så gik jeg med nøjagtig den samme frygt/urolighed i starten af min graviditet - så du er bestemt ikke den eneste, men højst sansynligt så har baby det som blommen i et æg derinde
Slet ikke svar på dit spørgsmål, men tror det er helt normalt at gå med de tanker . - Og humørsvingningerne - ja de varer ved graviditeten ud...

Kærligst Christine, uge 35

Anmeld

22. september 2009

dorthemus

ønskebarn74 skriver:

Hej søde.

Tjek denne side:

http://www.graviditetsscanning.dk/kbh/priser

Knus Lene

Tak Lene
Var lige inde og kigge men der stod kun om scanninger fra 10. uge og opefter...jeg ringer til dem i morgen.
Synes bare det er rigtig svært at være alene med de her tanker..her gad jeg godt have en mand jeg ku læsse lidt af på

Knus
Tudemarie

Anmeld

22. september 2009

dorthemus

Rosa skriver:

Jeg følger lige med her   Grubler over det samme ting, nemlig...

Ja hvem der bare havde en krystalkugle

Anmeld

22. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
jeg blev scannet tidligt, men det var min mor der stod for det
det var fedt at se bebser så tidligt, og netop trygheden ved at se det lille hjerte banke løs derinde!
Jeg ved slet ikke hvad reglerne er for scanninger udenfor de 2 der tilbydes, men kunne desværre godt forestille mig det er noget du selv skal stå for at arrangere og betale for Ellers prøv at ringe og tal med din læge -h*n må kunne svare på det!
Kan godt forstå du gerne vil have den sikkerhed at se hjertet slå!

knuser

Anmeld

22. september 2009

dorthemus

kommende-mor skriver:

Hej,

Hvis det kan hjælpe lidt - så gik jeg med nøjagtig den samme frygt/urolighed i starten af min graviditet - så du er bestemt ikke den eneste, men højst sansynligt så har baby det som blommen i et æg derinde
Slet ikke svar på dit spørgsmål, men tror det er helt normalt at gå med de tanker . - Og humørsvingningerne - ja de varer ved graviditeten ud...

Kærligst Christine, uge 35

Tak Christine..det hjælper mere end du tror

Det er totalt belastende...det ene øjeblik er man helt OPPE, det næste det nederste NEDE.

Det startede desværre med, at jeg "kom til" at læse om risikoen for og tegnene på en abort....så gik jeg totalt ned, ØV!!

Knus Dorthe

Anmeld

22. september 2009

LauraLW

dorthemus skriver:

Hej

Knus Dorthe

Jeg havde også en kæmpe frygt, har mistet før så det er nok derfor. - Men bare det at jeg var så bange og ked gjorde at min læge henviste mig til en trygheds scanning hos en gyn. - Og det kostede ingenting. Prøv evt at snakke med din læge

Anmeld

22. september 2009

dorthemus

Caroline86 skriver:

jeg blev scannet tidligt, men det var min mor der stod for det
det var fedt at se bebser så tidligt, og netop trygheden ved at se det lille hjerte banke løs derinde!
Jeg ved slet ikke hvad reglerne er for scanninger udenfor de 2 der tilbydes, men kunne desværre godt forestille mig det er noget du selv skal stå for at arrangere og betale for Ellers prøv at ringe og tal med din læge -h*n må kunne svare på det!
Kan godt forstå du gerne vil have den sikkerhed at se hjertet slå!

knuser

Tak Caroline...måske jeg kan låne din mor?
Jeg ringer til min læge i morgen...så håber jeg, at hun kan berolige mig lidt.

Knus
Dorthe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.