Tidlig scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2009

Pige2009

Hej

Er der nogen der har erfaring med, at blive scannet tidligt i graviditeten??

Jeg er kun i femte uge, men overvejer at blive scannet i 6-7 uge for at konstatere hjertelyd. Har læst på Baby.dk at når der først er konstateret hjertelys er risikoen for abort kun 3 %.

Jeg er så bange for at abortere - det er min første graviditet men jeg er 38 år og har dermed en forhøjet risiko.

Det skal lige tilføjes, at jeg ikke oplever blødninger eller andre truende risici men er bare skide urolig og har haft en rigtig tudedag idag

Jeg skal først til læge i 8. uge.

Og hvis jeg vil scannes foregår det så på en scanningsklinik og hvad koster det?

Knus Dorthe

Hej Dorthe.

Jeg har fået foretaget scanning på privathospital i Odense, og var virkelig glad og tryg ved forløbet, da det var en dygtig læge/gynækolog der foretog scanningen. På mange klinikker kan man købe en samlet scanningspakke, hvor man bliver scannet over flere omgange Jeg kan jo se du bor i KBH området, og har fundet dette link til dig, hvor de scanner fra uge 8.
http://www.daph.dk/tidlig_scanning.asp

Hvor jeg dog forstår dig til fulde, når du har svært ved at gå med dine tanker og bekymringer alene. Hele min graviditet har jeg også været alene om det, dog af andre årsager end dine, og ja det er hårdt, men denne side har hjulpet mig meget, og så vil jeg sige, at et godt netværk af familie og venner er alfa omega, selvom det selvfølgelig ikke er helt det samme, som at have en partner at dele med.

Håber du finder et godt sted at blive scannet.

Knus Linda 37+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2009

dorthemus

LauraLW skriver:

Jeg havde også en kæmpe frygt, har mistet før så det er nok derfor. - Men bare det at jeg var så bange og ked gjorde at min læge henviste mig til en trygheds scanning hos en gyn. - Og det kostede ingenting. Prøv evt at snakke med din læge

Tak Laura - det vil jeg gøre i morgen  Ellers betaler jeg selv for det, tror jeg.

Knus
Dorthe

Anmeld

22. september 2009

Maise

dorthemus skriver:

Hej

Er der nogen der har erfaring med, at blive scannet tidligt i graviditeten??

Jeg er kun i femte uge, men overvejer at blive scannet i 6-7 uge for at konstatere hjertelyd. Har læst på Baby.dk at når der først er konstateret hjertelys er risikoen for abort kun 3 %.

Jeg er så bange for at abortere - det er min første graviditet men jeg er 38 år og har dermed en forhøjet risiko.

Det skal lige tilføjes, at jeg ikke oplever blødninger eller andre truende risici men er bare skide urolig og har haft en rigtig tudedag idag

Jeg skal først til læge i 8. uge.

Og hvis jeg vil scannes foregår det så på en scanningsklinik og hvad koster det?

Knus Dorthe

Da jeg er blevet fulgt af en fertillitetsklinik pga at jeg har pco, skulle jeg scannes så tidligt man overhovedet kunne for at få konstateret hjertelyd. Det kunne man så i Uge 7. Jeg har tjekket hvad en tidlig scanning koster på en privatklinik, og i vemmelev ved slagelse koster det 1000 kr. ved ikke hvad det koster andre steder. Kan godt forstå hvis du vil have det gjort. jeg er i uge 25 og har stadig tudeture og perioder hvor jeg er bange for at miste hende pga. to tidl. aborter dog i uge 11, samt at det tog os 21 måneder at lave hende jeg har i maven nu. Mærker hende sparke hver dag nu of det giver mig mere ro. skal dog også selv scannes ( 3D/4D) når jeg er i uge 31, så har det at se frem til. Ønsker det bedste for dig, og kender kun alt for godt de følelser du sidder med lige nu - puha. Tror det er helt normalt at man er nervøs og bange den ene dag og glad og lykkelig den næste dag.

Anmeld

22. september 2009

dorthemus

Linda2009 skriver:

Hej Dorthe.

Jeg har fået foretaget scanning på privathospital i Odense, og var virkelig glad og tryg ved forløbet, da det var en dygtig læge/gynækolog der foretog scanningen. På mange klinikker kan man købe en samlet scanningspakke, hvor man bliver scannet over flere omgange Jeg kan jo se du bor i KBH området, og har fundet dette link til dig, hvor de scanner fra uge 8.
http://www.daph.dk/tidlig_scanning.asp

Hvor jeg dog forstår dig til fulde, når du har svært ved at gå med dine tanker og bekymringer alene. Hele min graviditet har jeg også været alene om det, dog af andre årsager end dine, og ja det er hårdt, men denne side har hjulpet mig meget, og så vil jeg sige, at et godt netværk af familie og venner er alfa omega, selvom det selvfølgelig ikke er helt det samme, som at have en partner at dele med.

Håber du finder et godt sted at blive scannet.

Knus Linda 37+3

Tusind tak Linda, for dine søde ord...de hjalp meget

Jeg har heldigvis et godt netværk, i form af familie, venner og kolleger, men det er ofte om aftenen i sofaen at bekymringerne melder sig og i aften er er særlig slem

Jeg har været inde og kigge på den hjemmeside og det er en lettelse, at der er mulighed for at blive scannet tidligt. Jeg vil lige tale med min læge om min frygt i morgen...måske hun forbarmer sig og sender mig til gynækolog. Der er mulighed for at konstatere hjertelyd om et par uger

Stort kram
Dorthe

Anmeld

22. september 2009

dorthemus

Maise skriver:

Da jeg er blevet fulgt af en fertillitetsklinik pga at jeg har pco, skulle jeg scannes så tidligt man overhovedet kunne for at få konstateret hjertelyd. Det kunne man så i Uge 7. Jeg har tjekket hvad en tidlig scanning koster på en privatklinik, og i vemmelev ved slagelse koster det 1000 kr. ved ikke hvad det koster andre steder. Kan godt forstå hvis du vil have det gjort. jeg er i uge 25 og har stadig tudeture og perioder hvor jeg er bange for at miste hende pga. to tidl. aborter dog i uge 11, samt at det tog os 21 måneder at lave hende jeg har i maven nu. Mærker hende sparke hver dag nu of det giver mig mere ro. skal dog også selv scannes ( 3D/4D) når jeg er i uge 31, så har det at se frem til. Ønsker det bedste for dig, og kender kun alt for godt de følelser du sidder med lige nu - puha. Tror det er helt normalt at man er nervøs og bange den ene dag og glad og lykkelig den næste dag.

Hej Maise

Tak for dine søde ord  

Du har været igennem nogle slemme oplevelser tidligere og det må være skønt, at mærke dit barn nu
Jeg vil lave lidt mere fodarbejde ift. tidlig scanning så jeg kan få ro i kroppen igen og fokusere på det glædelige over, at være blevet gravid...og så må jeg også lade være med at læse om alt det slemme...det gør mig helt skør!

Stort Kram
Dorthe

Anmeld

22. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg blev jo scannet sidst på sygehuset i uge 7, fordi de ville se, hvor tidligt de kunne undersøge for de andre ting... Men altså, jeg syntes du skal snakke med lægen om det, hvis det er. Du siger jo hun er sød.

Selvfølgelig er alt ok. 

Anmeld

22. september 2009

dorthemus

Zafir skriver:

Jeg blev jo scannet sidst på sygehuset i uge 7, fordi de ville se, hvor tidligt de kunne undersøge for de andre ting... Men altså, jeg syntes du skal snakke med lægen om det, hvis det er. Du siger jo hun er sød.

Selvfølgelig er alt ok. 

Tak Zafir
Det skal det bare være  Er jo allerede helt vild med den lille reje

Knus
Moster aka. TudeMarie

Anmeld

22. september 2009

Moderator

dorthemus skriver:

Tak Zafir
Det skal det bare være  Er jo allerede helt vild med den lille reje

Knus
Moster aka. TudeMarie

Det er jo godt at du er tudemarie  For så har du rigtig mange hormoner og hormoner er godt til at holde på graviditeten  Sagde min læge...  Så altså - bare tud løs. Få masser af kvalme og bliv træt, så skal det hele nok gå 

Jeg er også vild med min fætter/kusine reje... 

Anmeld

22. september 2009

dorthemus

Zafir skriver:

Det er jo godt at du er tudemarie  For så har du rigtig mange hormoner og hormoner er godt til at holde på graviditeten  Sagde min læge...  Så altså - bare tud løs. Få masser af kvalme og bliv træt, så skal det hele nok gå 

Jeg er også vild med min fætter/kusine reje... 

Taaak   Blir altid så rolig når du siger sådan noget

Anmeld

22. september 2009

Moderator

dorthemus skriver:

Taaak   Blir altid så rolig når du siger sådan noget

godt det håber jeg du kan blive ved med... eller i hvertfald indimellem tuderiet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.