Mom skriver:
Rolig nu 
Jeg brugte internettet for at finde den rette paragraf, måske du har den med dit indgående kendskab til loven?
Min hensigt var ikke at belære, blot komme med et indspark.
Men så oplys da, istedet for dine korte bemærkninger. Imo er din viden omkring din familie ikke saglig i din begrundelse med hvordan loven er skruet sammen.
Iflg serviceloven overtager kommunen det fulde ansvar af barnet ifb med tvangsfjernelser, men forældrene har krav på samvær. Min tolkning: man mister i praksis forældremyndigheden.
En hurtig googlesøgning giver følgende: "
FORÆLDREMYNDIGHEDEN:
Når et barn eller en ung bliver anbragt uden for hjemmet, bliver forældremyndigheden ikke frataget forældrene. Det betyder, at der er en række forhold, som det som udgangspunkt alene er forældrene, der kan tage stilling til. Det drejer sig om en række meget personlige forhold vedrørende barnet eller den unge, fx religiøse forhold.
Selvom forældrene bevarer forældremyndigheden, har den anbringende kommune i praksis en vidtgående adgang til at træffe beslutninger om barnet eller den unges forhold, når det er nødvendigt. Hvilke forhold forældremyndighedsindehaveren selv kan beslutte, og hvilke forhold den anbringende kommune træffer afgørelse om, reguleres af, hvad der er nødvendigt af hensyn til formålet med anbringelsen, idet kommunen kan træffe afgørelser vedrørende sidstnævnte forhold, jf. nedenfor.
Den anbringende kommune kan i forbindelse med udarbejdelsen af og revision af handleplanen bestemme, at forældremyndighedsindehaveren i overensstemmelse med formålet med anbringelsen kan få indflydelse på nærmere afgrænsede forhold som fx skolevalg og fritidsaktiviteter."
Forældremyndigheden forbliver altså forældrenes, også selvom den i praksis er indskrænket.