Nogen, der så: Aldrig mere mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.777 visninger
68 svar
93 synes godt om
13. januar 2016

Sprit25

Puha, sikke et program. Det var virkelig hårdt...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2016

Sandratoft

Sprit25 skriver:

Puha, sikke et program. Det var virkelig hårdt...

Ja meget!! Men hvor er det dejligt at kommunerne reagerer hurtigere end dengang med Anni og Bjarne 

Anmeld Citér

13. januar 2016

Mor til Ella

Meget hård.

vil dog sige at jeg synes der var meget stor etisk forskel på de 2 sager.

Anmeld Citér

13. januar 2016

heaven

Hvad, hvor, hvilken kanal ?

jannie

Anmeld Citér

13. januar 2016

Sandratoft

Mor til Ella skriver:

Meget hård.

vil dog sige at jeg synes der var meget stor etisk forskel på de 2 sager.

Hvad tænker du?

Anmeld Citér

13. januar 2016

loop

heaven skriver:

Hvad, hvor, hvilken kanal ?

jannie

Du kan se den på dr.dk

Anmeld Citér

13. januar 2016

Fremad

Ja.. 

Og må sige de gav, mig , et godt billed af et rigtigt og forkert grundlag for tvangsadoption....

Men erkender blank at jeg er fortaler for man gør det hvis det er i barnets tarv....

Anmeld Citér

13. januar 2016

sne190810

sscm skriver:

Ja.. 

Og må sige de gav, mig , et godt billed af et rigtigt og forkert grundlag for tvangsadoption....

Men erkender blank at jeg er fortaler for man gør det hvis det er i barnets tarv....

Nu bliver jeg nysgerrig .. :-) 

Hvad mente du var hhv de rigtige og forkerte grundlag ift de to tvangsadoptioner? 

Anmeld Citér

13. januar 2016

Fremad

sne190810 skriver:

Nu bliver jeg nysgerrig .. :-) 

Hvad mente du var hhv de rigtige og forkerte grundlag ift de to tvangsadoptioner? 

Jeg mener at der er en stor forskel i de 2 sager: selv indsigt og mangel på samme, og evner.

Frejas mor havde et bånd, gennem mange år til Freja, og kendte sine egne begrænsninger og kunne tilsidesætte egne behov og imødekomme frejas (jeg ved godt at hun havde en periode uden kontakt)

I Drengen tilfælde har de allerede et barn de ikke kan tag hånd og og som har taget skade.

det vælger at følge deres lyst/behov for et barn, og kan ikke selv se at de ikke kan magte opgaven...

Jeg mener det er godt at man ikke tænke på dem før barnets behov og lod dem forsøge sig igen, hvis man kan sige det sådan....

Her har han mulighed for ikke at lide overlast og komme i en familie der kan varetaget ham fra dag et

(meget hurtigt skrevet da jeg er på vej i seng=

Anmeld Citér

13. januar 2016

Isabella_mor

nu er "er du mors lille dreng" et program fra 90'erne. det var lige der man så småt var begyndt at anbringe børn uden for hjemmet..

der var dengang ikke så meget kendskab til barnets tarv som der er i dag.. det er jo immervæk godt og vel 20 år siden det program blev sendt. 

men ja der er jo forskel fordi de (kommunerne og dem der var indblandet i Jørns sag ikke vidste bedre) Der var jo også engang man troede at børn ikke kunne føle smerte.. det ved vi jo så nu at de kan.. takket være alle de forskere og psykoanalytikere osv der virkelig studerer alle disse essentielle ting.

det værste i det første tilfælde var at de ikke fik den rette hjælp hurtigt nok og derved faktisk pådrog drengen en skade rent mentalt.. puha jeg har set det program en del gange og diskuteret det meget i forbindelse med bla. psykologiundervisning på mit studie..  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.