Vil ikke med til fødselsdag hos klasse'kammerat'

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.000 visninger
57 svar
211 synes godt om
3. januar 2016

Anonym trådstarter

Hej! Vores dreng på 6 startede i 0.klasse i august.  Trives godt og meget vellidt og en god kammerat.  Der er en dreng i klassen (X) som vores dreng ikke bryder sig om - X slår vores dreng og driller (dette gør sig osse gældende over for de andre i klassen). X holder fødselsdag næste weekend for drengene i klassen,  vores vil IKKE med! Vi står fast på at værne om fællesskabet og at man kommer til hinandens fødselsdag medmindre man er syg eller forhindret.  Men samtidig er JEG i konflikt med håndteringen af vores drengs følelser. Skal vi respektere at han virkelig ikke ønsker at være med?  Far er meget tydelig omkring at han skal med,  der skal ikke graves grøfter i klassen men bygges broer - agtigt! Hvordan ville I snakke med Jeres barn omkring det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2016

SandraXOXO

Jeg ville respektere barnets ønske, men jeg ville også prøve at gøre noget ved situationen. Ring til forældrene og forklar dem hvorfor han ikke ønsker at ta med. Eller ta en snak med skolen og sig at de skal gøre noget ved det inden børnene bliver større og det bliver endnu værre. 

Anmeld Citér

3. januar 2016

PernilleogLouis

Jeg ville sende ham afsted men selvfølgelig også forsøge at gøre noget for at gøre deres relation bedre - synes også han er for lille til selv at bestemme. 

Anmeld Citér

3. januar 2016

Chellie

Jeg ville først og fremmest respektere drengens følelser. Jeg tror ikke på, at det bringer noget godt med sig, for hverken fødselar eller gæster, hvis sådan noget bliver tvunget. Men som en anden også skriver, bør der tages hånd om, at den aktuelle fødselar faktisk er en dårlig kammerat. For det har jo en konsekvens, for både ham selv og andre - bl.a. at andre ikke gider være med til hans fødselsdag!

Anmeld Citér

3. januar 2016

modesty

Anonym skriver:

Hej! Vores dreng på 6 startede i 0.klasse i august.  Trives godt og meget vellidt og en god kammerat.  Der er en dreng i klassen (X) som vores dreng ikke bryder sig om - X slår vores dreng og driller (dette gør sig osse gældende over for de andre i klassen). X holder fødselsdag næste weekend for drengene i klassen,  vores vil IKKE med! Vi står fast på at værne om fællesskabet og at man kommer til hinandens fødselsdag medmindre man er syg eller forhindret.  Men samtidig er JEG i konflikt med håndteringen af vores drengs følelser. Skal vi respektere at han virkelig ikke ønsker at være med?  Far er meget tydelig omkring at han skal med,  der skal ikke graves grøfter i klassen men bygges broer - agtigt! Hvordan ville I snakke med Jeres barn omkring det? 

Jeg ville bestemt respektere mit barns følelser. Jeg ville selv have det frygteligt hvis jeg skulle tvinges til at tage til fest hos én jeg ikke kunne lide. Hvorfor skal mit barn så udsættes for det?

I sådan et tilfælde ville jeg ikke være bleg for en hvid løgn om at vi allerede havde andre planer.

Anmeld Citér

3. januar 2016

Chantie

Hvad med at kontakte forældrene og sige noget i stil med at det er svært for jeres dreng, og høre om i må være til stede imens? 

Anmeld Citér

3. januar 2016

Skouboe

Jeg ville tale med jeres søn om det, og opfordre ham til at deltage, men i sidste ende ville jeg respektere hans ønske om ikke at deltage.

Anmeld Citér

4. januar 2016

Kløver

Anonym skriver:

Jeg ville sende ham afsted. En fødselsdag er ikke der konflikten skal tages. 

Hvis drengen slår er det næppe et nyt problem, hvorfor kommer det så op nu? Der skal selvfølgelig gøres noget for at løse problemet, både for dem der bliver slået men også finde ind til hvorfor drengen slår.  Konflikten bør løses men ikke i forbindelse med en fødselsdag 

Anmeld Citér

4. januar 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

tror jeg vil starte med at snakke med hans klasselærer og fortælle om situationen. Og så drengens forældre bagefter

Anmeld Citér

4. januar 2016

bøllen

Anonym skriver:

Jeg ville aldrig tvinge min dreng afsted . Har helt samme holdning som jer , men må også sande min dreng kommer i første række . Så må jeg pakke alle de gode intentioner væk . Ville aldrig kunne tvinge min dreng mod hans vilje . Ville helt sikker tage flere snakke med min dreng men ville respektere hans valg. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.