vi må ikke komme til jul!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2015

Anonym trådstarter

AnjaHM skriver:

Jeg ville købe små håndspritte til alle mand, og så komme til en dejlig juleaften alligevel - ikke tale om at vi skulle blive hjemme hvis ellers børnene var friske nok. 

Smitte handler om en god hygiejne,  og med håndsprit og begrænsede kys/nys kan I minimere risikoen ganske betydeligt.

Håber I får en dejlig juleaften uanset 

prøv at forklare det til en der mener mellemørebetændelse smitter 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar alle sammen

jeg kom af med mine frustrationer ved at skrive det her og vi har haft en rigtig hyggelig juleaften bare os 4 uden alt deres konflikter og ballade og jeg har aftalt en dato hvor vi skal hygge med min svigerinde og svoger og unger og bytte julegaver 

Glædelig jul allesammen

Anmeld Citér

25. december 2015

Miti's mama

Anonym skriver:

I deres familie er mors ord lov

hun er også gluten allergisk men kan tåle spelt mel og det økologiske rugbrød fra lagkage huset

og min datter har engang smittet hende med mellemellemørebetændelse  og hvis man siger hende imod bliver man svinet til 

Lyder som en rigtig drama queen. Hvis hun virkelig var gluten allergiker ville hun blive megasyg hvis hun spiste rugbrød, ligegyldigt hvor økologisk det er. Sikke noget vås. Hun lyder som en prøvelse! Håber i havde en hyggelig jul alligevel  

Anmeld Citér

25. december 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Nej mellemørebetændelse er betændelse i væske der kan opstå af forskellige omstændigheder inde bag trommehinden 

det svare til at sige at bumser smitter fra en person til en anden

Ja, jeg ved det . Det var lidt ironisk ment, ( altså ikke til dig, men din svigermor). 

Anmeld Citér

25. december 2015

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Ja, jeg ved det . Det var lidt ironisk ment, ( altså ikke til dig, men din svigermor). 

oki den havde jeg ikke fanget

men hun er rimelig speciel med det

Anmeld Citér

25. december 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår
Anonym skriver:

prøv at forklare det til en der mener mellemørebetændelse smitter 

Ja, du har nok en pointe der  

Jeg er glad for at høre at I havde en hyggelig juleaften  

Anmeld Citér

25. december 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Ærligt så vil jeg hellere give mine børn en hyggelig aften her hjemme end jeg vil være sammen med en sur svigermor der med garanti vil gøre sit bedste for at gøre julen dårlig for os hvis vi møder op

Det forstår jeg også godt, men er der virkelig ingen af jer der har lyst til at handle på det? 

Anmeld Citér

25. december 2015

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Det forstår jeg også godt, men er der virkelig ingen af jer der har lyst til at handle på det? 

Jeg prøvede de første 6 år men jeg gider ikke mere

Anmeld Citér

26. december 2015

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Mit forhold til svigerfamilien har altid været ret anstrengt da de godt kan finde på at snakke rigtig grimt til folk også til mig og min svigermor har tit sagt at jeg har stjålet hendes lille dreng (han var 29 da vi mødte hinanden) 

vi har nu 2 børn (1 og 3 år) og skulle i år holde jul med min svigerforældre hjemme hos min svoger og svigerinde (som jeg har et godt forhold til) og deres 2 børn (1 og 18 år) 

min svigermors mor (som ikke kommer) går kol og er de sidste par uger blevet meget syg og er nu indlagt på et aflastningshjem og kommer nok aldrig hjem igen. det er gået meget hurtigt ned af bakke og min svigermor fortæller at de ikke regner med at hun har langt igen.

Begge vores piger har fået en virus med feber og hoste og vi fik derfor besked i går eftermiddags af mine svigerforældre at vi ikke må komme med til jul alligevel

deres begrundelse er at hvis nu det er den der meget smitsomme virus og hvis de nu bliver smittet og derfor ikke kan besøge eller måske komme til at smitte stigermormor som de jo så mener vil dø af det

min mand syntes det er fair nok men selvfølgelig irriterende 

min svoger syntes det er langt ude og min svigerinde er rigtig ked af at vi nu ikke må komme Da der så (på grund af diverse familie sammensætninger) går 4 år før vi skal holde jul sammen igen

vores den store pige haven glædet sig rigtig meget

og jeg havde nok egentlig set den komme da min svigermor helst gerne vil skabe så meget drama som muligt omkring alt især sygdom

så ja Glædelig til jer og jeres familier jeg håber i får en dejlig aften og vi er glade for at dagli`brugsen er åben i dag 

Nogen mennesker skulle have 10 dask i fjæset med en våd avis. Og med folk mener jeg jeres familie, hvad er det for en konfliktsky opførsel? Din svigermor tror ganske vidst hun er dronningen af jeres famile, men hvorfor skulle hun da også komme på andre tanker når INGEN konfrontere hende når hun er helt ude i hampen?

kommer nok aldrig til at forstå hvorfor man hellere vil leve med at blive bestemt over end konfrontere personen - risikere hun bliver sur - men på den måde bestemme selv hvad man vil og ikke vil være med til.

Stakkels dine børn der bliver straffet fordi bedstemor er skør og ingen "tør?" At sige hende imod. Spyer hun med ild eller hvorfor er hun så farlig?

Anmeld Citér

27. december 2015

Anonym trådstarter

LonglivetheQueen skriver:

Nogen mennesker skulle have 10 dask i fjæset med en våd avis. Og med folk mener jeg jeres familie, hvad er det for en konfliktsky opførsel? Din svigermor tror ganske vidst hun er dronningen af jeres famile, men hvorfor skulle hun da også komme på andre tanker når INGEN konfrontere hende når hun er helt ude i hampen?

kommer nok aldrig til at forstå hvorfor man hellere vil leve med at blive bestemt over end konfrontere personen - risikere hun bliver sur - men på den måde bestemme selv hvad man vil og ikke vil være med til.

Stakkels dine børn der bliver straffet fordi bedstemor er skør og ingen "tør?" At sige hende imod. Spyer hun med ild eller hvorfor er hun så farlig?

Jeg er faktisk rigtig glad for at vi valgte ikke at sige hende i mod denne gang! Det gør jeg ofte men jeg valgte at lade være denne gang

vi havde en rigtig hyggelig jul med vores børn her hjemme med dejligt humør

Jeg har snakket med min svigerinde og de havde bestemt ikke haft en hyggelig jul! Min svigerfar var forkølelet og hostet og min svigerinde sagde så at så kunne vi jo godt havde kommet alligevel og så brød helvedeløs! Svigermor blev meget sur og råbte op om at det jo ikke var sikkert det var den samme virus og så ville svigerfar jo så bare havde 2 sygdomme at slæbe med 

og da feudale nævnt at der jo er 4 år til vi er samlet igen slog det endnu mere klik for hende (normalt er det hvert andet men da min svigerinde er skilsmisse barn og hendes far gerne vil samle alle sidsine 5 børn om 2 år) selvom svigermor havde fået det afvide før men pludselig mener hun at hele min svigerindes familie skal lave om i deres jule turnus så det kan passer ind i vores (altså 5 familier med tilhørende svigerfamilier) fordi hun vil havde os alle samlet når nu vi ikke blev samlet i år og min svigerinde siger jo så at det jo er hendes eget valg at vi ikke er samlet...

så ja de havde ikke haft en ret hyggelig juleaften så jeg er rigtig glad for at vi bare var os her hjemme

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.