hvilken alder til chokolade julekalender?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2015

MomInTheMaking

ung-mor-2014 skriver:

Hej allesammen

Grunden til spørgsmålet er mere fordi vi fik i går en chokolade julekalender til vores datter af svigermor, men men... Vi synes vores datter ikke skal have den, hun fylder først et år her d. 18 December, så vi er meget enige om hun ikke skal have den, men det synes svigermor åbenbart, men er jeg den eneste der synes det er for tidligt? Eller hvilken alder synes i?

Skal lige siges hun altså godt må få noget med sukker, men ikke tit, kun ved fødselsdage og afslutninger i dagpleje, det er det eneste hun må indtil videre, så havde meget svært med hun kom med den julekalender, men ved det sikkert er en god mening men ja. Min kæreste siger han ikke synes vi skal fortælle hende hvordan vi har, men bare lade som om hun faktisk får den, men det er hans plan, så må han selv tage det med hvis hun opdager hun ikke får af den

Men hvilken alder synes i der skal til før de får en chokolade julekalender??

Min datter var to år første gang hun fik én. Synes overhovedet ikke det er nødvendigt at så små børn skal have sådan én, ikke at jeg tror det skader dem, men jeg ser bare heller ikke nødvendigheden. De skal tids nok få smag for de lækre sager. 

min far gav hende en kalender da hun var 1 år (hun er fra oktober) og den spiste mor og far bare. så fik hun lov at smage et stykke et par gange, det er vel jul. haha bare gør det i fonder rigtigt, det lyder til at din svigermor ar svært ved at vente med at kunne gøre alle de der bedstemor ting. og hun mener det jo godt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2015

Frk.1986

ung-mor-2014 skriver:

Hej allesammen

Grunden til spørgsmålet er mere fordi vi fik i går en chokolade julekalender til vores datter af svigermor, men men... Vi synes vores datter ikke skal have den, hun fylder først et år her d. 18 December, så vi er meget enige om hun ikke skal have den, men det synes svigermor åbenbart, men er jeg den eneste der synes det er for tidligt? Eller hvilken alder synes i?

Skal lige siges hun altså godt må få noget med sukker, men ikke tit, kun ved fødselsdage og afslutninger i dagpleje, det er det eneste hun må indtil videre, så havde meget svært med hun kom med den julekalender, men ved det sikkert er en god mening men ja. Min kæreste siger han ikke synes vi skal fortælle hende hvordan vi har, men bare lade som om hun faktisk får den, men det er hans plan, så må han selv tage det med hvis hun opdager hun ikke får af den

Vores datter var 4 år før hun blev introduceret for slik, kage osv. Mine forældre gjorde det samme da mine søskende og jeg var små, og det ville min kæreste og jeg gerne gøre også. Det er gået helt fint, og hun har nydt at få rosiner, nødder, frugt osv. i stedet for. Så ja jeg synes bestemt også det er for tidligt at give chokoladejulekalender til et barn under et år! Jeg forstår ikke hvorfor man skal have så travlt med at fylde dem med alt sådan noget. Hvad de ikke kender, savner de jo ikke 

God jul!

Anmeld Citér

9. december 2015

AnonymMor

Vores datter fik også af bedsteforældre sidste år hvor hun var 1,4 år.. Hun var dog ik interesseret i at spise det så det røg i skraldespanden.. Men hun elskede at være med til at åbne lågerne.. 

I år hvor hun er 2,4 år har hun meget stor interesse i at åbne kalendre når hun kommer hjem fra dagpleje  og synes alderen nu er meget passende 

mer overrasket over hvor mange der venter til 5-6 års alderen da min personlige holdning er at det er KUN jul 1 gang om året og synes bestemt at børnene skal have lov at hygge sig med det og på den måde tælle dagene ned til d 24  her hjemme synes vi hvertfald det er hyggeligt 

og jer der skriver det er skod chokolade.. Det kommer jo i den grad an på hvad man køber  er med på at de der til 10 kr er mega dårlig chokolade men man kan ko vælge at købe dem fra m&m, kinder, Haribo osv 

her får vores datter kinder julekaldender og chokoladen deri er altså rigtig fin 

Anmeld Citér

9. december 2015

ønskebørn74

ung-mor-2014 skriver:

Hej allesammen

2 år og de elsker det. Har dog valgt en dyrere udgave fra Kinder..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.