hvilken alder til chokolade julekalender?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2015

Troldemommi

ung-mor-2014 skriver:

Hej allesammen

Grunden til spørgsmålet er mere fordi vi fik i går en chokolade julekalender til vores datter af svigermor, men men... Vi synes vores datter ikke skal have den, hun fylder først et år her d. 18 December, så vi er meget enige om hun ikke skal have den, men det synes svigermor åbenbart, men er jeg den eneste der synes det er for tidligt? Eller hvilken alder synes i?

Skal lige siges hun altså godt må få noget med sukker, men ikke tit, kun ved fødselsdage og afslutninger i dagpleje, det er det eneste hun må indtil videre, så havde meget svært med hun kom med den julekalender, men ved det sikkert er en god mening men ja. Min kæreste siger han ikke synes vi skal fortælle hende hvordan vi har, men bare lade som om hun faktisk får den, men det er hans plan, så må han selv tage det med hvis hun opdager hun ikke får af den

Men hvilken alder synes i der skal til før de får en chokolade julekalender??

Vores den yngste blev 2 år i september og jeg har selv købt en chokoladejulekalender til ham, han skal ikke snydes når hans storesøster får sin 

Monica 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Min store fik en da han var 2. Lillesøster der bliver et år her i dec ligesom jeres pige, får ikke nogen i år! Hun aner ikke hvad det er og går ud på, så det er der slet ingen grund til  

Anmeld Citér

1. december 2015

Tøs85

ung-mor-2014 skriver:

Hej allesammen

Grunden til spørgsmålet er mere fordi vi fik i går en chokolade julekalender til vores datter af svigermor, men men... Vi synes vores datter ikke skal have den, hun fylder først et år her d. 18 December, så vi er meget enige om hun ikke skal have den, men det synes svigermor åbenbart, men er jeg den eneste der synes det er for tidligt? Eller hvilken alder synes i?

Skal lige siges hun altså godt må få noget med sukker, men ikke tit, kun ved fødselsdage og afslutninger i dagpleje, det er det eneste hun må indtil videre, så havde meget svært med hun kom med den julekalender, men ved det sikkert er en god mening men ja. Min kæreste siger han ikke synes vi skal fortælle hende hvordan vi har, men bare lade som om hun faktisk får den, men det er hans plan, så må han selv tage det med hvis hun opdager hun ikke får af den

Min søn fik som 2- årig, men det var en af den med helt små stykker chokolade i.. Synes også 1 år er for tidligt..

Anmeld Citér

1. december 2015

Molly23

Min datter på 5 år får en i år. Det er første år hun er blevet præsenteret for en chokoladekalender.

Min mor plejer at give alle hendes børnebørn en chokoladekalender hver år. De andre år har jeg gemt dem væk og så har manden og jeg hyggede os med det når ungerne er lagt i seng

Min datter på 2 år får ingen i år og hende på 5 er indforstået med at hun ikke skal åbne den og spise chokolade foran den lille.

Anmeld Citér

1. december 2015

modesty

Hej allesammen

Min søn er 4 og han får ikke chokoladekalender.

Han snakker om at nogle af de andre i børnehaven får det, men han har ikke udtrykt noget behov selv. Og hvis han gjorde, ville jeg sige nej.

Hvis han de kommende år efterspørger det selv, vil vi overveje det. Men ikke før.

Synes i øvrigt at det er helt åndssvagt ikke at fortælle svigermor sandheden. Hun skal da vide hvad jeres holdning er ift. jeres barns kost.

Anmeld Citér

1. december 2015

ung-mor-2014

modesty skriver:

Han snakker om at nogle af de andre i børnehaven får det, men han har ikke udtrykt noget behov selv. Og hvis han gjorde, ville jeg sige nej.

Hvis han de kommende år efterspørger det selv, vil vi overveje det. Men ikke før.

Synes i øvrigt at det er helt åndssvagt ikke at fortælle svigermor sandheden. Hun skal da vide hvad jeres holdning er ift. jeres barns kost.

Helt enig i det er åndsvagt, men det er noget min kæreste har valgt, ved dog ikke hvorfor, men nok fordi hun meget nemt bliver fornærmet, også kommer hun ikke i flere måneder, selvom hun godt må selvom de nok ikke lige snakker sammen, men ved det ikke, ville også gerne sige det, men ja han synes det åbenbart ikke.

Anmeld Citér

1. december 2015

ung-mor-2014

modesty skriver:

Helt enig i det er åndsvagt, men det er noget min kæreste har valgt, ved dog ikke hvorfor, men nok fordi hun meget nemt bliver fornærmet, også kommer hun ikke i flere måneder, selvom hun godt må selvom de nok ikke lige snakker sammen, men ved det ikke, ville også gerne sige det, men ja han synes det åbenbart ikke.

Anmeld Citér

1. december 2015

SofiaMik

Til vores første fik vi også fra bedsteforældre, venner og dagpleje meget tidligt. Far var meget glad, da han spiste de fleste  he he. 

Nogen af dem smager så grimt, at børnene ikke gider spise dem. Men jeg har altså en søn på 18 mdr og han var helt med på det hele her til morgen sammen med storesøster.

Anmeld Citér

1. december 2015

(august)

Vores er 5, knap 4 og 1,5 år. Ingen af dem får chokoladekalender og har heller ikke ytret ønske om at få en. 

Tænker når den store starter i skole næste år kommer det nok også må vi jo tage den til den tid hvem og hvor mange som får chokoladekalender. 

Anmeld Citér

1. december 2015

SofiaMik

ung-mor-2014 skriver:

Nogle gange, skal man altså også vælge sine kampe. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.