hvilken alder til chokolade julekalender?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg synes også, at det er for tidligt. Jeg vil mene omkring 3-4 år.

Begge mine har chokoladekalendere og de er 8 og 6 1/2 år. Ja, det er de billige og mine børn ELSKER dem. Der er bare noget særligt for dem, at må åbne deres chokoladekalender når vi kommer hjem om eftermiddagen. Så kan andre sige, hvad de mener er politisk korrekt og at det er dårlig chokolade

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter er næsten 17 mdr og hun får tidligst chokolade kalender næste år. Hun aner ikke hvad der er op og ned i det her jule halløj, så jeg ser ingen grund til at proppe hende med chokolade.

Hun får også sine gaver lidt spredt ud over måneden for hun kan jo ikke samle sig om det hele juleaften hvor der også er en masse mennesker der skal holdes øje med og udforskes ��

Anmeld Citér

1. december 2015

God-mor

ung-mor-2014 skriver:

Hej allesammen

Grunden til spørgsmålet er mere fordi vi fik i går en chokolade julekalender til vores datter af svigermor, men men... Vi synes vores datter ikke skal have den, hun fylder først et år her d. 18 December, så vi er meget enige om hun ikke skal have den, men det synes svigermor åbenbart, men er jeg den eneste der synes det er for tidligt? Eller hvilken alder synes i?

Skal lige siges hun altså godt må få noget med sukker, men ikke tit, kun ved fødselsdage og afslutninger i dagpleje, det er det eneste hun må indtil videre, så havde meget svært med hun kom med den julekalender, men ved det sikkert er en god mening men ja. Min kæreste siger han ikke synes vi skal fortælle hende hvordan vi har, men bare lade som om hun faktisk får den, men det er hans plan, så må han selv tage det med hvis hun opdager hun ikke får af den

Men hvilken alder synes i der skal til før de får en chokolade julekalender??

Jeg syntes ligesom dig, at det er for tidligt. Min datter har fået en i år for første gang og hun er 2,5

Anmeld Citér

2. december 2015

Blop2

Vores børn på henholdsvis 4 år og 1

6 måneder, får begge chokolade kalender. Herhjemme høre det julen til.

Anmeld Citér

2. december 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Min datter på 1 år og 8mdr får chokolade kalender i dagplejen så der har jeg ikke så meget at skylle have sagt da de andre 9 børn osse får og hun skal ikke føle sig uden for.  

Men kan dog ikke se problemet i det vi giver hende selv chokolade en gang i mellem og hun ved udmærket godt hvad det er da hun selv tit spørger efter det 

Anmeld Citér

2. december 2015

SandraXOXO

Vores børn har fået chokoladekalender fra de var 1 år. Og alverdens andre kalendre med playmobil osv. Men de foretrækker de billige chokolade nogle. Det er farmor og mormor der synes de skal ha, og gerne så tideligt som muligt for det er jo så sødt, og de vil jo gerne ha lidt medbestemmelse de kære bedstemødre så vi har bare sagt god for det. Vores 5 årige kan dog ikke lide chokolade men han synes det er sjovt at finde lågnerne med de rigtige tal og se hvad chokoladen har billede af  

Anmeld Citér

2. december 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vores dreng er 4 år og har fået en lego kalender og den lille på 16 måneder får ikke julekalender

de har en sok hver som jeg putter forskellig ting i - her vil der godt kunne ligge noget lækkert til den store en dag��

Anmeld Citér

2. december 2015

2721

Vores er 5,6 år og får ikke chokoladekalender. Det er dårlig kvalitet og ser ingen grund til det. Tilgrngæld får han ulandskalender, pakkekalender osv. 

Anmeld Citér

2. december 2015

Chantie

Min er 5 år og får ikke. Hun er meget glad fir sin Barbie kalender.

Slet ikke min mindste på 1.

jeg ville sige det som der er til svigermor. Ellers lærer hun jo ikke jeres holdning til tingene at kende. Og kommer måske med kæmpe påskeæg næste gang.

Anmeld Citér

8. december 2015

Kiks

Vi har en regel om ingen sukker inden 1-års fødselsdagen så jeg er med jer på at det er for tidligt. Vi har haft meldt det helt klart ud til omgangskredsen. Men derefter synes jeg personligt at sukker i passende mængde er okay for vi nyder jo også søde sager. Vores er nu 1,5 år og har fået en chokoladekalender af sin bedste og han elsker den

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.