Jul, hvordan gør i ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvorfor holder I ikke bare jul sammen allesammen? Hvis de alligevel kun er 5 mennesker på din kærestes side?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2015

MorTil3+

God-mor skriver:

Sjovt, jeg elsker at holde jul hos mine svigerforældre da de netop køre det sådan at man pakker 1 gave op ad gangen så alle ser hvad hinanden får. Syntes det er så hyggeligt end når man bare flår pakkerne op uden at se hvad hinanden får

Ja måske hvis man har store børn men når de fleste børn er under 5 år så er deres tålmodighed altså ikke til det, og de får så mange gaver, sidste gang var vi ikke færdige før 23.30 og det er sq for sent den mindste var 1 år på det tidspunkt. 

Anmeld Citér

12. november 2015

klokkeblomsten85

God-mor skriver:

Lige præcis, mener også det er noget man må lære sine børn. Nemlig at vente og også blive glade for at se andre blive glade. I min familie blev alle gaverne også på et tidspunkt bare delt ud og var slet ikke hyggeligt på samme måde. 

Lige præcis. Syntes at det andet er så hurtigt overstået. Mine børn klare det helt fint. Vi holdt jul ved min mor sidste år og der var min 2 år og tog det hele stille og roligt. De har kun godt af at lære at andre også får gaver og de må vente til det bliver deres tur.

Anmeld Citér

12. november 2015

linkon

Vi holder jul med min familie, af den enkle grund at jeg ikke vil holde jul med min svigerfamilie.

Det er min kæreste helt med på, da vi i min familie har traditioner som er en del mere børnevenlige end i hans familie. I hans familie bliver der drukket til den store guldmedalje, de ryger hash og bestiller ofte kun en pizza rundt klokken 21 og pakker op gaver bagefter. 

Jeg vil ikke byde mit barn den form for fest, og de vil ikke ændre de vaner bare fordi de har fået et barnebarn.

Men havde de været en lidt mere normal familie havde vi taget andenhvert år med hver sin familie :-) 

Anmeld Citér

12. november 2015

Diosa85

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har altid holdt jul hver for sig. men vi har altid været enige om at den dag der kom et barn til verden, så ville vi skifte hver år imellem familierne.

fx. juleaften ved svigerforældre, min forældre ville så have "førsteret på enten 1 eller 2 juledag til julefrokost. - og så året efter .. 

juleaften ved mine forældre og 1-2 juledag hos svigerforældrene. 

Jeg har i år "fri" juleaften, men næste år skal jeg på arbejde. Derfor vil jeg jo gerne om vi kan starte med at holde jul hos mine forældre så jeg har fri det år jeg skal holde jul med mine egne forældre.

- men nu er min kæreste ikke klar.... så han vil at min datter og jeg bare skal tage ud til mine forældre og så tager han hjem til sine. 

Jeg kan mærke at jeg bliver rigtigt ked af det indeni, mest fordi jeg ved at næste år hvis jeg så ikke føler mig klar til at holde jul uden mine egne forældre, så vil det helt sikkert ikke være i orden. Og iøvrigt så nægter jeg at holde jul adskilt fra min datter.

hvornår starter man så med at holde jul sammen, for min kæreste vil jo også gerne være sammen med vores datter. og hvad nu med 2. juledag hvem skal vi så være hos, når vi har været ved begge familier juleaften. 

min svigermor slår hårdt ned på at min familie bliver 12, men at de kun bliver 6 og hvis min kæreste så ikke kommer så bliver de kun 5. - men bør jeg bukke under fordi "vi" holder jul med hele min mors familie? Og i øvrigt så ville hun altid kun holde 2. juledag for hun kan ikke holde til at holde 1. juledag ? 

jeg har foreslået at hun så evt. kunne benytte d. 26/12 - men det gider hun slet ikke svare på. 

- i min verden falder hele vores jul sammen og jeg er så træt af diskussionerne herom. at jeg lige på nuværende tidspunkt begynder at tænke ... Jeg bliver fandme bare hjemme og spiser en fryse pizza og ha' ondt af mig selv. 

hvordan gør i andre med julen ? 

Vi holder jul hver for sig. Vi har lavet den aftale at jeg har ham de to første jul og han har ham så 3. Jul. 

Juledagene bruges også hver for sig. Mig og sønnen med min familie og faderen ved sin. 

Men vi går heller ikk voldsomt op i julen nogen af os

Anmeld Citér

12. november 2015

female

linkon skriver:

Vi holder jul med min familie, af den enkle grund at jeg ikke vil holde jul med min svigerfamilie.

Det er min kæreste helt med på, da vi i min familie har traditioner som er en del mere børnevenlige end i hans familie. I hans familie bliver der drukket til den store guldmedalje, de ryger hash og bestiller ofte kun en pizza rundt klokken 21 og pakker op gaver bagefter. 

Jeg vil ikke byde mit barn den form for fest, og de vil ikke ændre de vaner bare fordi de har fået et barnebarn.

Men havde de været en lidt mere normal familie havde vi taget andenhvert år med hver sin familie :-) 

Hold da op. Det var da også en alternativ måde din svigerfamilie holder jul på.

Anmeld Citér

12. november 2015

linkon

female skriver:

Hold da op. Det var da også en alternativ måde din svigerfamilie holder jul på.

Ja, det er en meget speciel familie hvis man kan kalde det det, min kæreste er heller ikke vild med måden de lever sit liv på, så der har heldigvis ikke været nogen form for diskussion på den fronten :-p

Anmeld Citér

12. november 2015

Loa

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har altid holdt jul hver for sig. men vi har altid været enige om at den dag der kom et barn til verden, så ville vi skifte hver år imellem familierne.

fx. juleaften ved svigerforældre, min forældre ville så have "førsteret på enten 1 eller 2 juledag til julefrokost. - og så året efter .. 

juleaften ved mine forældre og 1-2 juledag hos svigerforældrene. 

Jeg har i år "fri" juleaften, men næste år skal jeg på arbejde. Derfor vil jeg jo gerne om vi kan starte med at holde jul hos mine forældre så jeg har fri det år jeg skal holde jul med mine egne forældre.

- men nu er min kæreste ikke klar.... så han vil at min datter og jeg bare skal tage ud til mine forældre og så tager han hjem til sine. 

Jeg kan mærke at jeg bliver rigtigt ked af det indeni, mest fordi jeg ved at næste år hvis jeg så ikke føler mig klar til at holde jul uden mine egne forældre, så vil det helt sikkert ikke være i orden. Og iøvrigt så nægter jeg at holde jul adskilt fra min datter.

hvornår starter man så med at holde jul sammen, for min kæreste vil jo også gerne være sammen med vores datter. og hvad nu med 2. juledag hvem skal vi så være hos, når vi har været ved begge familier juleaften. 

min svigermor slår hårdt ned på at min familie bliver 12, men at de kun bliver 6 og hvis min kæreste så ikke kommer så bliver de kun 5. - men bør jeg bukke under fordi "vi" holder jul med hele min mors familie? Og i øvrigt så ville hun altid kun holde 2. juledag for hun kan ikke holde til at holde 1. juledag ? 

jeg har foreslået at hun så evt. kunne benytte d. 26/12 - men det gider hun slet ikke svare på. 

- i min verden falder hele vores jul sammen og jeg er så træt af diskussionerne herom. at jeg lige på nuværende tidspunkt begynder at tænke ... Jeg bliver fandme bare hjemme og spiser en fryse pizza og ha' ondt af mig selv. 

hvordan gør i andre med julen ? 

1. Synes bestemt det er mest fair at man skiftes - især når der er børn indblandet.

2. Sorry, men synes din kæreste er en lille smule barnlig at han ikke kan holde uden sine forældre. Ja det er en stor omvæltning og noget helt andet - men så er det heller ikke værre.

Anmeld Citér

12. november 2015

Muffinmus

Simpelt nok..vi holder julen, og vores forældre kommer til os.

Min mands søster har ikke børn, så det er nemmeste løsning.

Så de kommer alle her.

Mine forældre, svigerne,  min bror og min Svigerinde 

Anmeld Citér

12. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Indtil videre skifter vi hvert år mellem min og hans familie. Men vil egentlig godt holde jul selv engang  

min mand og jeg havde samme aftale. Når vi fik barn holdt vi jul sammen. 

Vi holdt jul første gang hos svigerforældrene. Min datter var nogle dage gamle, så skulle også forholde mig til at været blevet mor. 

Det var virkelig hårdt, men jeg gjorde det... 

Jeg kan måske sætte mig ind i at han ikke er klar, men nu er i forældre og så må man nogle gange gøre ting som man ikke bryder sig om! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.