Min kæreste og jeg har altid holdt jul hver for sig. men vi har altid været enige om at den dag der kom et barn til verden, så ville vi skifte hver år imellem familierne.
fx. juleaften ved svigerforældre, min forældre ville så have "førsteret på enten 1 eller 2 juledag til julefrokost. - og så året efter ..
juleaften ved mine forældre og 1-2 juledag hos svigerforældrene.
Jeg har i år "fri" juleaften, men næste år skal jeg på arbejde. Derfor vil jeg jo gerne om vi kan starte med at holde jul hos mine forældre så jeg har fri det år jeg skal holde jul med mine egne forældre.
- men nu er min kæreste ikke klar.... så han vil at min datter og jeg bare skal tage ud til mine forældre og så tager han hjem til sine.
Jeg kan mærke at jeg bliver rigtigt ked af det indeni, mest fordi jeg ved at næste år hvis jeg så ikke føler mig klar til at holde jul uden mine egne forældre, så vil det helt sikkert ikke være i orden. Og iøvrigt så nægter jeg at holde jul adskilt fra min datter.
hvornår starter man så med at holde jul sammen, for min kæreste vil jo også gerne være sammen med vores datter. og hvad nu med 2. juledag hvem skal vi så være hos, når vi har været ved begge familier juleaften.
min svigermor slår hårdt ned på at min familie bliver 12, men at de kun bliver 6 og hvis min kæreste så ikke kommer så bliver de kun 5. - men bør jeg bukke under fordi "vi" holder jul med hele min mors familie? Og i øvrigt så ville hun altid kun holde 2. juledag for hun kan ikke holde til at holde 1. juledag ?
jeg har foreslået at hun så evt. kunne benytte d. 26/12 - men det gider hun slet ikke svare på.
- i min verden falder hele vores jul sammen og jeg er så træt af diskussionerne herom. at jeg lige på nuværende tidspunkt begynder at tænke ... Jeg bliver fandme bare hjemme og spiser en fryse pizza og ha' ondt af mig selv.
hvordan gør i andre med julen ?
Anmeld
Citér