Amning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2015

CutieKiwi

Problemet er jo lige netop at det ikke altimd fungerer gnidningsfrit. Mange flaskebørn døjer med store smerter grundet forstoppelse, som kan vare i mange år efter at de er stoppet med flasken. Man løber en risiko på sit barns vegne. Og det er forståeligt - hvis der er  vægtige årsager til at stoppe med amning. Der er bare en del tilfælde hvor årsagerne ikke er vægtige, men baseret på enten egoisme, manglende modenhed eller manglende viden.

Hvorfor er det egoisme hvis man ud fra sin situation vurderer at alternativet er bedre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Ja, jeg vil kun mit barn når hun er sjov. Så hun fik flaske så jeg kunne komme ud og realisere mig selv. Jeg synes heller ikke det er sjovt at stå op om natten så der får hun lov til at græde sig selv i søvn igen! Derimod synes jeg det var sjovt at se hende få ondt i maven og specielt mega sjovt at se indlæg som dine! 

Gud, hvor du et fordømmende menneske og kujon agtig fordi du gemmer dig! Stil dig dog frem i det mindste! 

Som du nok kan fornemme fik mit barn flaske. Dette skete efter fires ugers mentalt helvede for mig. Jeg fik en fødselsreaktion og jeg græd hvergang hun skulle til. Jeg havde ondt i maven og følte mig som en decideret dårlig mor. Hun fandt aldrig ro fordi jeg spændte som en i fanden! Jeg kunne ikke amme offentlig, hadet det! Jeg stoppede med at amme og solen begyndte at skinne! Jeg fik det så meget bedre og blev en bedre mor!

jeg synes en god mor er at lære ens barn at mennekser, liv og situationer er forskellige ikke om jeg ammer eller ej!

Kujon-agtig fordi jeg vælger at skrive anonym? Come on, lad nu vær med at kør på den, det er så mega dårlig stil.

Kan godt fornemme på dig at du føler dig truffet og ikke er i stand til at argumentere ordentligt.

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Carina:-)

Anonym skriver:

Inspireret af adskille tråde om amning er jeg simpelthen nødt til at få en debat igang om dette.

Jeg forstår ikke hvordan man kan fravælge amning - og da slet ikke på forhånd. Hvis jeg skal være ærlig, så synes jeg det er meget egoistisk og nogle af de eksempler jeg støser på får mig til at tænke over hvorfor folk vælger at få børn når de ikke vil det fuldt ud? Amning er en del af det at få et barn, synes jeg. Det gør ondt, ja, det er krævende og hårdt ja - men det et dælme også så meget mere end det og aldrig om jeg ville bytte min amning væk. Rent biologisk er det jo så minimal en del der ikke kan producere mælk nok og jeg synes faktisk undskyldningerne for at stoppe amning er ekstremt platte - man kan altså ikke kun få alt det "sjove" ved en baby, det hårdt arbejde følger med, men det betaler sig også.

Hvad synes i - er det for nemt at vælge amning fra og bygger set tit på halvårlige undskyldninger? Eller er det helt ok? 

I kan svare anonymt 

Det er jo ikke oplæg til debat når man bare smider en sviner afsted smækfyldt med ord som egoister og ikke gider sit barn fuldt ud og så tilmed gemmer sig som anonym 

Jeg har selv været glad for at amme og har ammet alle mine rollinger - men er da ret sikker på at de kvinder der fravælger det fra start har deres grunde.

Er ret sikker på at de fleste har en historie med sig i bagagen med brystbetændelse,smerter og store sår - og helt ærligt mener du så at kvinder bare skal bide det i sig og sidde og græde imens de ammer fordi det hører sig med?

Det er jo ikke rart hverken for mor eller barn . 

Jeg er lykkelig for at jeg kunne amme-men havde jeg ikke kunnet havde jeg med god samvittighed købt de flasker for tænk jeg synes egentligt det vigtigste er at jeg trods alt ikke sulter mit barn ihjel 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Kujon-agtig fordi jeg vælger at skrive anonym? Come on, lad nu vær med at kør på den, det er så mega dårlig stil.

Kan godt fornemme på dig at du føler dig truffet og ikke er i stand til at argumentere ordentligt.

Jeg tror, vi er mange, der føler os truffet, og jeg tror også, mange er trætte af folk har så travlt med at man har valgt flasken istedet for amning

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Jeg tror, vi er mange, der føler os truffet, og jeg tror også, mange er trætte af folk har så travlt med at man har valgt flasken istedet for amning

Måske har folk så travlt fordi vi tænker på jeres børn og synes det er synd for dem.

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Sprit25

Anonym skriver:

ja, det synes jeg faktisk du er. Jeg ville da foretrække du stillede dig frem! Men fint vi tager den ud af ligningen også er du bare Preben

Hej Preben!

Ja, gud fanden føler jeg mig truffet! At sige jeg er en dårlig mor fordi jeg havde valget mellem at komme helt ned i kulkælderen og dermed blive en helt igennem dårlig mor, der ikke kunne varetage mit barn eller give mit barn en flaske og dermed blive ligepræcis den mor jeg ønsker! Også kommer DU og siger uden at kende en årsagerne til samtlige flaskemødres valg her i verden at vi alle er dårlige mødre, da det gode ved en mor er hendes bryster?! Hvordan ville du selv føle den besked smidt i hovedet?

Jeg har fuldt ud respekt for din undren, men den kunne i den grad godt formuleres en hel del anderledes og pænere! Men er min grund så stadig egoistisk eller er jeg accepteret? 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Tullemoar

Anonym skriver:

Måske har folk så travlt fordi vi tænker på jeres børn og synes det er synd for dem.

Hvad er det der er synd?

Du er godt nok snæversynet. Istedet for at have travlt med andres børn, skulle du måske passe dit eget. 

Min datter trives, hun tager på, og får den nærig hun skal have. Hvad er det der er synd? Hun har ingen maveproblemer... Hun er en glad pige, som udvikler sig som hun skal. 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Tullemoar

Sprit25 skriver:

ja, det synes jeg faktisk du er. Jeg ville da foretrække du stillede dig frem! Men fint vi tager den ud af ligningen også er du bare Preben

Hej Preben!

Ja, gud fanden føler jeg mig truffet! At sige jeg er en dårlig mor fordi jeg havde valget mellem at komme helt ned i kulkælderen og dermed blive en helt igennem dårlig mor, der ikke kunne varetage mit barn eller give mit barn en flaske og dermed blive ligepræcis den mor jeg ønsker! Også kommer DU og siger uden at kende en årsagerne til samtlige flaskemødres valg her i verden at vi alle er dårlige mødre, da det gode ved en mor er hendes bryster?! Hvordan ville du selv føle den besked smidt i hovedet?

Jeg har fuldt ud respekt for din undren, men den kunne i den grad godt formuleres en hel del anderledes og pænere! Men er min grund så stadig egoistisk eller er jeg accepteret? 

Jeg er enig. Jeg synes, det er fejt at gemme sig bag ano og så beskylde mødre for at have platte grunde, være egoistiske og så er det synd for børnene. 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Nej nu stopper du!!!!!!!!!

SYND???!!!! Ville det ikke være mere synd med en mor som kun havde kontakt med barnet under amning, fordi amningen drænede moren SÅ meget at hun ikke kunne rumme sit barn? At moren bare flygtede væk fra barnet! Er det ikke mere synd!

Anmeld Citér

29. oktober 2015

loop

Anonym skriver:

Det giver sig selv, at forældre vælger alt på deres barns vegne. Så for mig er der ikke nogen diskussion om hvad der er rigtigt, og hvad der er forkert.

Heldigvis er der endnu ikke en lov, der bestemmer om man skal amme eller ej.

Jeg synes derimod det er interessant, at så mange stiller spørgsmålstegn ved trådstarters anonymitet, som man ikke må ifølge retningslinierne på baby.dk. Hvorfor er det så vigtigt for jer at vide hvem trådstarter er? Er det for at kunne dunke ham/hende i hovedet i fremtidige debatter? Om der står "anonym trådstarter" eller "blomst 333", er da komplet ligegyldigt. Man er jo anonym, hvis man ikke bruger eget navn, billeder osv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.