Anonym skriver:
Inspireret af adskille tråde om amning er jeg simpelthen nødt til at få en debat igang om dette.
Jeg forstår ikke hvordan man kan fravælge amning - og da slet ikke på forhånd. Hvis jeg skal være ærlig, så synes jeg det er meget egoistisk og nogle af de eksempler jeg støser på får mig til at tænke over hvorfor folk vælger at få børn når de ikke vil det fuldt ud? Amning er en del af det at få et barn, synes jeg. Det gør ondt, ja, det er krævende og hårdt ja - men det et dælme også så meget mere end det og aldrig om jeg ville bytte min amning væk. Rent biologisk er det jo så minimal en del der ikke kan producere mælk nok og jeg synes faktisk undskyldningerne for at stoppe amning er ekstremt platte - man kan altså ikke kun få alt det "sjove" ved en baby, det hårdt arbejde følger med, men det betaler sig også.
Hvad synes i - er det for nemt at vælge amning fra og bygger set tit på halvårlige undskyldninger? Eller er det helt ok?
I kan svare anonymt 
Det er jo ikke oplæg til debat når man bare smider en sviner afsted smækfyldt med ord som egoister og ikke gider sit barn fuldt ud og så tilmed gemmer sig som anonym 
Jeg har selv været glad for at amme og har ammet alle mine rollinger - men er da ret sikker på at de kvinder der fravælger det fra start har deres grunde.
Er ret sikker på at de fleste har en historie med sig i bagagen med brystbetændelse,smerter og store sår - og helt ærligt mener du så at kvinder bare skal bide det i sig og sidde og græde imens de ammer fordi det hører sig med?
Det er jo ikke rart hverken for mor eller barn .
Jeg er lykkelig for at jeg kunne amme-men havde jeg ikke kunnet havde jeg med god samvittighed købt de flasker for tænk jeg synes egentligt det vigtigste er at jeg trods alt ikke sulter mit barn ihjel
Anmeld
Citér