Gravid og stedmor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2015

Fremad

Anonym skriver:

Jeg er gravid i 24 uge, og min kæreste har en søn på 17 måneder. 

Jeg er mildest talt ved at gå ud af mit gode skind når vi har ham. 

Han er bund hysterisk og pisse irriterende til tider. Han forstår udemærket et nej, men prøver grænserne af. Jeg har aldrig brudt mig om børn, og slet ikke andres. Det er kun efter, at jeg selv er blevet gravid, at jeg kunne se mig selv som mor. 

(Lille sidespor) 

Men når vi så har ham hver anden weekend, så er det som om min kæreste ikke kan finde ud af at sige nej og jeg derfor er nød til at være den "hårde". 

Han får stort set lov til at gøre hvad der passer ham hjemme hos hans mor. 

Jeg føler mig som den værste kæreste overfor min kæreste, da jeg slet ikke viser interesse overfor hans søn. Kun i nogle tilfælde... Og det går mig på, at jeg har det sådan :-( og især nu hvor jeg er gravid og hormonerne er helt oppe at ringe! 

Havde brug for at komme ud med det.... Og hører om andre evt er i samme situation? :/

Stakkels dreng.... Du bliver nød til at huske dig selv på at det ikke er barnets skyld at opførsel finder sted... Men din egen kæreste, din og mors skyld....

For der er en grund til børn er som de er.....

Og du kan være helt sikker på at han føler sig uønsket mht dig, om du siger det eller ej....Du/i blir nød til at ændre kurs og tag hånd om det inden han bliver storebror for så blir det nok kun end u værre.....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2015

Abracadabra

Carina:-) skriver:

Så er det forhold jo dødsdømt

Der er ingen ( rigtige) mænd der vil se på at deres barn bliver fravalgt.

Hun ender med at far vælger imellem hende og hans søn 

Forstår slet ikke at man går ind i et forhold med et barn når man ikke kan lide børn.

Altså bare der burde man have så meget realitetsans at man trak sig. 

Ville du selv synes det var helt fjong hvis din ex havde en kæreste der tydeligt ikke kunne rumme jeres fælles børn ? 

Når man indleder et forhold til en med en fortid der indvolverer et barn har man dælme pligt til at tage sig sammen og være voksen. 

Andet er respektløst og usympatisk over for især børnene som altså er fuldstændig uskyldige. 

Jeg tror desværre, at der findes alt for mange u-rigtige mænd, som muligvis har det svært i starten, hvor "den onde stedmoder" viser sit sande ansigt, men på den lange bane er det bare nemt at danse efter hendes pibe. 

Ellers skulle TS' mand da også have løbet skrigende bort for længe siden - med sin BABY under armen (ja, jeg er nok også lidt forarget over, at man stikker af fra en familie med et så lille barn). 

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Carina:-)

Abracadabra skriver:

Jeg tror desværre, at der findes alt for mange u-rigtige mænd, som muligvis har det svært i starten, hvor "den onde stedmoder" viser sit sande ansigt, men på den lange bane er det bare nemt at danse efter hendes pibe. 

Ellers skulle TS' mand da også have løbet skrigende bort for længe siden - med sin BABY under armen (ja, jeg er nok også lidt forarget over, at man stikker af fra en familie med et så lille barn). 

Ja du har sgu nok ret... 

Det er bare så ubegribeligt at man lukker øjnene for hvor meget det kan skade et barn at vokse op med viden om at man er uønsket og uelsket.

Jeg er så nok heller ikke den rette til at se objektivt på tingene da jeg selv voksede op med en stedfar som ts og en mor der var komplet ligeglad og de sår man får de heler bare aldrig.

Anmeld Citér

18. oktober 2015

et-ønske

Jeg har lige skimmet tråden igennem, og kan se at der ikke er mange bonus/onde stedmødre der svarer. 

Vi er en sammenbragt familie - både han og jeg havde børn før vi mødte hinanden, og så har vi fået et hold tvillinger sammen. 

Men jeg er nød til at sige, jeg synes det til tider er mega hårdt at være bonusmor! Jeg har valgt min mand og dermed de børn der følger med, men det er altså ikke bare sådan uden udfordringer at tage andres børn ind! Jeg holder utrolig meget af min mands børn - men jeg kommer aldrig til at elske dem som jeg elsker mine egne 3. Jeg passer på dem, drager omsorg for dem og deltager aktivt i deres liv! Men bevares, det er da lidt af en udfordring når de er her - på godt og ondt... 

Har været i deres liv i snart 7 år, og den yngste var 1,5 da vi mødte hinanden - synes dengang det var svært at håndtere et så lille barn der ikke var mit eget (havde selv en på 3 dengang). Jeg har altid forholdt mig til at behandle dem, som jeg gerne vil have at min egen datter vil blive behandlet af en bonus forældre. 

Både min mand og jeg har haft perioder hvor det har været hårdt og svært at være bonus forældre - jamen så behøver man ikke lige sidde lårerne af hinanden den weekend og lave noget hver især. Kunne aldrig drømme om at forbyde min mand at se sine børn, og det skulle han heller ikke prøve på! Men tænker det er ok at indrømme at det ikke altid er en dans på roser at være en sammenbragt familie. 

Jeg tror at ts har skrevet sit oplæg i frustration og så fremstår hun som den onde stedmoder med vorte på næsen - mon det i virkeligheden er så slemt?! 

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Anonymor

et-ønske skriver:

Jeg har lige skimmet tråden igennem, og kan se at der ikke er mange bonus/onde stedmødre der svarer. 

Vi er en sammenbragt familie - både han og jeg havde børn før vi mødte hinanden, og så har vi fået et hold tvillinger sammen. 

Men jeg er nød til at sige, jeg synes det til tider er mega hårdt at være bonusmor! Jeg har valgt min mand og dermed de børn der følger med, men det er altså ikke bare sådan uden udfordringer at tage andres børn ind! Jeg holder utrolig meget af min mands børn - men jeg kommer aldrig til at elske dem som jeg elsker mine egne 3. Jeg passer på dem, drager omsorg for dem og deltager aktivt i deres liv! Men bevares, det er da lidt af en udfordring når de er her - på godt og ondt... 

Har været i deres liv i snart 7 år, og den yngste var 1,5 da vi mødte hinanden - synes dengang det var svært at håndtere et så lille barn der ikke var mit eget (havde selv en på 3 dengang). Jeg har altid forholdt mig til at behandle dem, som jeg gerne vil have at min egen datter vil blive behandlet af en bonus forældre. 

Både min mand og jeg har haft perioder hvor det har været hårdt og svært at være bonus forældre - jamen så behøver man ikke lige sidde lårerne af hinanden den weekend og lave noget hver især. Kunne aldrig drømme om at forbyde min mand at se sine børn, og det skulle han heller ikke prøve på! Men tænker det er ok at indrømme at det ikke altid er en dans på roser at være en sammenbragt familie. 

Jeg tror at ts har skrevet sit oplæg i frustration og så fremstår hun som den onde stedmoder med vorte på næsen - mon det i virkeligheden er så slemt?! 

Jeg ved ikke, hvordan du udleder, der ikke er mange her med bonusbørn. Vi er også en klippeklister familie. Jeg har mine egne børn, og min kæreste har en søn, jeg er bonusmor for. Det ændrer intet i mit svar Jeg synes din tilgang er en helt anden, en TS udtrykker. Det kan meget vel være, at noget er skrevet i frustration, fx at han er pisse irriterende. Men hun skriver jo direkte, at hun ikke kan lide børn, og at hun kun nogen gange giver drengen opmærksomhed. Det lyser for mig mere af et generelt mønster, end et øjebliks frustration. Ligesom det skinner ud af indlægget, hvor lidt forståelse hun har for, hvad et barn på 1½ kan og ikke kan. Det kan være svært at vide, når man ikke selv har haft et barn, der er vokset op til den alder. Men det er min holdning - også som bonusmor - at når man får et bonusbarn, så må man også prøve at sætte sig ind i, hvad det vil sige for det her lille menneske at være på hans/hendes alder. 

Anmeld Citér

18. oktober 2015

lineog4

et-ønske skriver:

Jeg er nu også en ond stedmor og har endda også nydt at få min mands papdatter ind i familien, så er stedmor af 2. Grad oven i hatten, stedmor af 1. Grad og så mor til vores fælles børn.... 

Jeg ved godt det kan være pisse hårdt, jeg ved endda også man kan være "ung" (forstået på den måde man intet ved om børn og slet ikke har tænkt bærn i sit liv) lg pludselig står man med et barn som kom med i pakken, og man er aå klog så man nærmest kunne undvære hovedet i hvert fald om opdragelse, men er så knap så klog når man står i hverdagen og lortet brænder sammen. 

Men nu er jeg så så heldig så er blevet en del år ældre og jeg har haft 3 børn selv som jeg har fulgt fra fødsel til ja den ældste er 12 med alt hvad det indebærer. Og jeg bed et barn på 17 mnd kan være pisse irriterende, men jeg ved også et barn på 17 mnd ikke er det med vilje, og jeg ved et barn på 17 mnd har fortjent at blive rummet og ikke mindst at de voksne som påtager sig ansvaret for det i deres liv er med til at bygge et selvværd op og det får man ikke ved at synes barnet er en belastning og skal opdrages, for det bliver det ikke hvor det har sin primære tilknytning. Ja det kan være skrevet i effekt, håber jeg meget og jeg håber den lille trold kan charmere og få den varme og kærlighed også hjemme hos sin far som indlægget sår tvivl om. 

Og som dig mener jeg faktisk den voksne her bonus mor skal trække sig, give plads til far til at opbygge et enestående far/søn forhold også set i lyset af om 16 uger er bonus mor spændt op med en nyfødt og far skal tage storebror på legeplads, ud i skoven hvad ved jeg. Hvorfor så ikke arbejde med det allerede nu især når hormoner mm. Spiller bonus mor et puds så hun bliver fru skrap. Det betyder ikke man ikke får et forhold til drengen, det betyder bare far får det primære.

derudover tænker jeg det er super vigtigt at tale om opdragelse både når man går ind i et forhold med børn eller man selv vælger at få børn. Kan jo være nej'erne slet ikke er farmands linie - jeg ved jo ikke hvad der bliver sagt nej til. Så måske far og bio mor slet ikke er så slemme og irriterende, men bare er forskellige fra bonus og far og bonus er ikke vokset sammen som forældre endnu. 

Så jo en slem grim stedmor som mig med vorte på næsen kan faktisk i erfaringens lys godt sætte mig i barnets sted, jeg kan også forestille mig min lille trold komme stavrende som 17 mnd og møde distancen og det er sted som man kalder hjem - det gør sgu ondt i hjertet. 

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
et-ønske skriver:

Vil også lige skrive, jeg har også to steddøtre og ja det er/har sommetider været skide hårdt, men jeg ville aldrig være så ukærlig som ts. Fremstår!

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Babilooo

TS: læser du stadivæk med?

Anmeld Citér

18. oktober 2015

TNBC

Smølfine123 skriver:

TS: læser du stadivæk med?

tænker også om hun stadigvæk er der?

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Mullesmith

Mor og meget mere skriver:

Det sidste tror og håber jeg virkelig ikke, du har ret i. I så fald er der tusindvis af bonusmødre, der har truffet et virkeligt uovervejet og uansvarligt valg. Man går da ikke ind i et forhold til en mand med et lillebitte barn, hvis man overhovedet ikke kan lide børn og er mere optaget af, om det gør én til en dårlig kæreste, end hvad det betyder for barnet. 

Jeg forstår kortvarig irritation og manglende tålmodighed over for et lille barn. Men her er der jo tale om decideret modvilje og manglende forståelse for, hvad man kan forvente af sådan et lille pus, og hvad han har brug for. 

Jo jeg tror og ved der er mange der kan have et anstrengt forhold til bonusbørn. Det handler bare om at lære at acceptere at de kom først og hvis man har det for svært med det så må man jo dele sig lidt op når han er der og også arbejde på at finde nogen gode ting man kan gøre for at få en god relation til barnet. Jeg kender nærmest ingen der bare synes at det er en drøm at der er børn med fra et tidligere forhold, det er da meget svært og frustrerende. Men nej jeg synes også det lyder underligt at man vil gå ind i er forhold med et barn hvis man slet ikke kan lide børn, og så oven i købet blive gravid også! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.