Anonym skriver:
Han får massere af positiv respons og opmærksomhed.
Det jeg skriver er det som FRUSTRERE mig og ikke hele mit forhold til knægten !!!
Jeg kan kun tilslutte mig, hvad de andre skriver. Det er et lillebitte barn, du har fået medansvar for, og dine forventninger til, hvad han kan forstå, og hvordan han bør reagere, virker helt urealistiske. Du skriver, at du slet ikke viser ham interesse - "kun i nogle tilfælde" - men hvor kommer så de "20 procent af tiden", du senere nævner, ind i billedet? Og hvordan kan din bekymring på nogen måde handle om, at du er en dårlig kæreste over for din VOKSNE partner, når der er et lille barn, der lider under det? For det gør han.
Jeg forstår ikke, hvad du mener med, at du aldrig har brudt dig om børn "og slet ikke andres". Du har jo ikke selv nogle endnu? Og hvordan faldt det dig ind både at gå ind til ansvaret som bonusmor OG at blive gravid, når du har det sådan med børn? Det er jo først efter, at graviditeten blev en realitet, at du kunne se dig selv som mor - hvad ville du have gjort, hvis du ikke havde kunnet det?
Der er en lille dreng, der kommer i klemme her - han har ikke haft noget valg, han har ikke bedt om at få en bonusmor, han har ingen indflydelse haft på, at hans far har truffet nogle tilsyneladende hurtige afgørelser i sin måde at stifte familie på. Du og din kæreste er gået ind i dette med åbne øjne - din kæreste skal du ikke have dårlig samvittighed overfor, for han må jo have valgt at satse på, du ville hans søn det bedste, selv om du SLET IKKE bryder dig om børn. Sikke en risiko at løbe på vegne af sin guldklump.
Sket er sket. Nu må I som de to voksne tage ansvaret for de valg, I har truffet, og få hjælp til at fungere som familie. Du skal se i øjnene, at den modvilje, du føler overfor en stor baby som din bonussøn, kun vil blive større, når han bliver et barn, der reelt søger grænser og reelt ikke hører efter - og at det er din forbandede pligt at forebygge de problemer, det vil give. Søg hjælp hos en terapeut, evt. sammen med din kæreste. Erkend, at du har brug for hjælp til at lære at blive en god og ansvarlig bonusmor med et realistisk syn på børns adfærd og behov.